Role i typy statków w Endless Space 2 poradnik Endless Space 2
Jaki statek skonstruować w Endless Space 2? Sprawdź porady dotyczące statków kosmicznych w Endless Space 2.
Ostatnia aktualizacja: 24 maja 2017
Każdy statek ma przypisaną swoją rolę, która bierze na cel dany rodzaj statków w konkretnej kolejności. Dodatkowo, statki można podzielić względem wielkości: małe, średnie oraz duże. Większe statki wyróżniają się zwiększoną ilością punktów wytrzymałości oraz potrzebują surowców strategicznych do samego zbudowania statku, nawet bez specjalnych modułów. Każdy rozmiar przekłada się na ilość modułów oraz ich mnożnik. Miejsca na moduły w średnich statkach liczą się podwójnie, a w dużym co niektóre sloty są liczone poczwórnie. Dla przykładu: wieżyczka laserowa, która zadaje 5 punktów obrażeń w module małego statku, będzie zadawać 10 obrażeń w średnim oraz 20 w dużym statku. W ten sposób, poziomo małej ilości miejsc na modułu, rośnie siła ognia. Podobnie rzecz się ma z modułami obronnymi i niektórymi modułami wsparcia. To samo tyczy się kosztów produkcji oraz wymaganych surowców strategicznych.
Podział statków ze względu na role:
- Kolonizator. Jego zadaniem jest wykorzystanie specjalnego modułu kolonizacyjnego. Poza tym ma wiele miejsc na moduły wsparcia i może być wykorzystany jako np. statek inwazyjny.
- Eksploracyjny. Zazwyczaj posiada mało miejsc na uzbrojenie, jednak posiadają więcej punktów ruchu i jako jedyny może umieszczać na swoim pokładzie moduł z sondami. Warto mieć go w niektórych flotach, aby przecierał szlak i systemy przed tobą, aby uniknąć zagrożenia.
- Atakujący i Łowca. Te statki mają zadawać dużo obrażeń. Atakują najpierw inne statki obronne (protektor i koordynujący), później biorą na cel większe statki o roli Przewoźnik. Wyróżniają się dodatkowymi modułami zmniejszającymi swoje zagrożenie w oczach wroga oraz posiadają bardzo dużo miejsc na uzbrojenie. Otrzymują mały bonus do obrażeń, ze względu na swoją rolę.
- Protektor i Koordynator. Ich zadaniem jest zbieranie uwagi oraz koncentrowanie na sobie ostrzału przeciwnika. Ten rodzaj statków bierze na cel swoich odpowiedników w pierwszej kolejności. Posiadają zazwyczaj dużo miejsc na moduły obronne i wsparcia. Poza tym zyskują mały bonus do osłon i pancerzy.
- Przewoźnik (carrier). Potężne statki, które dysponują dużą ilością modułów, w tym miejsca na większe skupiska sprzętu (moduły x4) oraz często przynajmniej jeden ciężki slot (moduły x8). Biorą na cel najpierw inne przekaźniki, a następnie statki Atakujące i Łowców. Potrzebują aż 6 punktów dowodzenia we flocie. Bardzo śmiercionośna broń, która może być wykorzystana do wielu celów.
Część niektórych typów statków, można rozbudować o dodatkowe miejsca na moduły. Opracowanie dalszych technologii, pozwala zwiększyć ilość o miejsca na nowe moduły uzbrojenia, obrony lub wsparcia choć trzeba zużyć więcej punktów Przemysłu oraz surowce strategiczne. Jest to kosztowny proces, ale nie musisz korzystać z wszystkich miejsc, które odblokowałeś. Rozsądne jest korzystanie z tej opcji, kiedy masz pod dostatkiem surowców albo zależy ci na specjalistycznym statku np. oblężniczym albo z modułami przyspieszającymi ruch albo naprawę całej floty.
Arki. To specjalne jednostki rasy Vodyani, pełnią rolę ruchomych miast. Ich tworzenie to trochę bardziej wymagający proces. Zużywają specjalną walutę Esencji do produkcji tych jednostek. Jednak co ważne dla ciebie, to fakt, że zużywają aż 8 punktów dowodzenia i posiadają bardzo dużą ilość punktów wytrzymałości oraz sporą ilość dużych miejsc na moduły. Znajdziesz tam również kilka specjalnych modułów, które są możliwe tylko do umieszczenia na tym statku.
Statki bohaterów. Ich wygląd oraz ilość modułów zależy od klasy bohatera. Niektóre mają więcej miejsc na moduły wsparcia, inne posiadają praktycznie same moduły uzbrojenia, a niektóre oferują mniejszą choć bardziej uniwersalną przestrzeń na sprzęt. Jeśli jakiś bohater jest przypisany do floty, to jego statek leci wraz z grupą, ale nie używa punktów dowodzenia. Możesz więc korzystać z jego jednostki nawet w pełnych flotach, albo stworzyć flotę składającą się tylko z bohatera i jego statku flagowego. Pamiętaj, ze jeśli rozwiążesz flotę z bohaterem, zostanie uznany on za oddelegowanego i będziesz musiał odczekać pewną ilość tur, zanim znów przydzielisz mu nowe zadanie.