Misja 2 - Yum-Yumville | Opis przejścia Dungeons poradnik Dungeons
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Misja 2 - Yum-Yumville
Legenda:
1. miejsce konwersji pierwszego pentagramu
2. miejsce ustawienia drugiego pentagramu
3. klatka z goblinem
4. drugie wrota
5. miejsce wymarszu szkieletów
6. legowisko zmutowanych szczurów
7. miejsce, z którym znajdziemy "Seeds of Discord"
Misję rozpoczynamy tuż obok Dungeonheart - najważniejszego artefaktu chroniącego nasze życie i zdolnego do wskrzeszania naszego bohatera. Jego zniszczenie skutkuje zakończeniem gry, dlatego, mimo wielu wyznaczanych przez scenariusz celów, obrona serca jest kluczowa dla powodzenia misji. W tym scenariuszu zagrożenie będzie jednak znikome. Naszym pierwszym zadaniem jest przemiana pentagramu stojącego nieopodal początkowej lokacji po prawej stronie (mapa, punkt 1). Podchodzimy pod pentagram, zabijamy nietoperze, wybieramy z dolnego paka umiejętność "Convert pentagram" i klikamy LPM na pentagramie. Pentagramy służą do poszerzania naszego terytorium - jego zasięg wyznaczają czerwone znaczniki okalające dany fragment planszy. By rozszerzyć nasz obszar działania, stawiamy kolejny pentagram - wybieramy je z menu budowy, klikając na czerwoną ikonkę z pentagramem - na razie dostępny jest tylko ten z nietoperzami. Wznosimy go na południe od poprzedniego, przy górce ze złotem, jak najbliżej granicy naszych włości (mapa, punkt 2).
Idziemy na południe w pobliże wielkich wrót - nimi zajmiemy się już za moment. Uwalniamy zamkniętego w klatce goblina (mapa, punkt 3) - uderzamy w klatkę, nie w goblina (trzeba zwrócić uwagę, by pasek życia wskazywał na celę)! Uwolniony goblin posłuży nam do realizacji kolejnego celu - musimy bowiem przekopać się do leżącej tuż obok skrzyni ze skarbami. Klikamy LPM na skale i przytrzymujemy przycisk, zaznaczając dwa fragmenty skały dzielące nas od komnaty ze skarbem. Czekamy, aż korytarz zostanie otwarty.
Teraz otwieramy rzeczone wrota - przez nie do naszych lochów będą wchodzić herosi, którzy staną się podstawą naszej działalności. Gdy otworzymy przejście, uciekamy na północ w bezpieczne miejsce tak, by przybysze nie zauważyli naszego bohatera. Czekamy na przybycie pierwszego ze śmiałków. Możemy przy okazji wywołać kolejnego goblina, który przyda się do kopania następnych korytarzy - robimy to za pomocą umiejętności "Summon goblin".
Przybycie poszukiwacza oznajmia nam dźwięk trąbki. Czekamy, aż heros zabierze ze sobą wystarczającą ilość złota - wtedy napełni się zielony pasek, który wywołujemy, najeżdżając na postać przybysza. Teraz następuje nasz szybki atak - klikamy PPM na gościa, nokautujemy go i zabieramy złoto. Dostajemy także zapas Soul Energy, zaś goblin zabiera ogłuszonego wroga do celi, gdzie odda nam pozostałą część energii. Od tej pory taki właśnie schemat postępowania przeciwko herosom będziemy stosować w każdej misji.
Tymczasem przed nami kolejne zadanie - musimy przekopać się do następnych wrót (mapa, punkt 4), przez które będą mogli wejść kolejni przybysze - przekopujemy zaznaczone na obrazku skały. Zajmujemy się cały czas przybyłymi poszukiwaczami skarbów.
Przy okazji musimy poszerzyć nasze terytorium - stawiamy pentagramy z nietoperzami we wskazanych miejscach.
Czekamy, aż gobliny napełnią skrzynię złotem. Tuż obok stawiamy kolejny pentagram.
Po wypełnieniu skrzyni skarbami otwieramy wrota. Przesuwamy pole działania odrobinę w prawo - tam znajdziemy pentagram ze zmutowanymi szczurami (wererats) (mapa, punkt 6) - by się tam dostać, musimy przekopać kolejny fragment skały. Nie jest nam jednak dane dokończyć dzieła - nagle do głosu dochodzi serce, które wzywa nas do obrony przed armią szkieletów (mapa, punkt 5).
Otwieramy książkę czarów (klawisz B) i z listy "Basics" wybieramy "Teleport to Dungeon Heart". Wybiegamy na spotkanie szkieletorom i równamy z ziemią cały zastęp. Wracamy w pobliże gniazda szczurów.
Zabijamy zwierzęta-wartowników i za pomocą opcji "Convert pentagram" zyskujemy kolejny pentagram, który powiększa nasz zasięg. Jest to kluczowa czynność tej misji - przechodzimy przez odblokowaną bramkę, podchodzimy pod stojący na końcu korytarza postument i zabieramy z niego cel naszej misji - dokument "Ziarna niezgody" (Seeds of Discord) (mapa, punkt 7). Misja zakończona.