Dune Spice Wars: Sicze (Sietches) Dune Spice Wars poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do Dune Spice Wars dowiecie się czym są Sicze (Sietches), jak z nimi handlować i nawiązać sojusz oraz jak je grabić (Pillage). Poznacie zastosowanie wody oraz benefity sojuszu.
Ostatnia aktualizacja: 19 maja 2022
Tu przeczytacie, czym są Sicze (Sietches) w Dune Spice Wars. Przedstawimy Wam jak się przed nimi bronić, jak nawiązać sojusz oraz jak ich atakować, by móc grabić (Pillage) i zarabiać Solari.
- Czym są Sicze?
- Jak odnajdywać Sicze?
- Jak bronić się przed atakami Fremenów?
- Sojusz z Siczą
- Atak i farmienie Siczy
Czym są Sicze?
Gdy przejmiecie miasto, lokalne odziały bojówek mogą (i będą) próbowały je odbić. Gdy się im to powiedzie, spowoduje to zamianę statusu wioski na neutralny (nie będą już pod Waszą kontrolą) i nałożona zostanie krótka kara czasowa na jej przejęcie. Lokalizacja kryjówek rebeliantów pozostaje jednak tajemnicą, nie zawsze też będą wyzwalać najbliższe miasto. Jeśli ich misja się powiodła, możecie śledzić ich wzrokiem, by poznać przybliżoną lokację i zorientować się, które obszary należy zabezpieczyć.
Jak odnajdywać Sicze?
Lokalizacje Siczy są owiane tajemnicą. Możecie jednak fizycznie śledzić, skąd owe oddziały mogły przyjść i zabezpieczyć ów obszar.
Skuteczną metodą na odnalezienie kryjówek, są Opuszczone obozy Fremenów. Są to Interesujące miejsca, a więc odnajdywane Ornitopterami, w których Agent (przeprowadzający Infiltrację Arrakis) może przeprowadzić akcję (5 minut), która pozwoli znacząco zwiększyć szansę na odnalezienie Siczy.
Jak bronić się przed atakami Fremenów?
Wykorzystanie misji agentów: Dyplomacja Arrakis powoduje poprawę relacji o 40pkt. reputacji z Siczą i usuwa obecne w regionie wojska rebeliantów, natychmiastowo. Jeśli miasto było zajmowane, automatycznie zostanie przywracane frakcji, która była w jego posiadaniu. Nie powstrzymuje jednak przed kolejnymi atakami.
Inna - mało wygodna, lecz skuteczna - metoda, to pokonanie wojowników w Siczy i pozostawienie tam jednej jednostki, by okupowała teren. Jest to nieco problematyczne oraz kusi zysk z grabieży Siczy.
Trzeci sposób, jeśli nie chcecie poświęcać na stałe zasobów wody na sojusz z Siczą to tymczasowe porozumienie, by zwiększyć poziom reputacji. Gdy będzie wysoki (max 100), rebelianci nie będą Was atakować lub będą to robić znacznie rzadziej (jeśli <100). Jeśli zerwiecie kontrakt, ich reputacja pozostanie na aktualnie wysokim poziomie i będzie powoli spadać.
Sojusz z Siczą
Możecie jednak sprzymierzyć się z oddziałami rebeliantów. Odbywa się to poprzez odnalezienie ich kryjówki w pierwszej kolejności, kolejno poprzez sojusz handlowy. Jest to całkiem dochodowy biznes w wielu przypadkach, jednak wymogiem jest posiadanie dużych źródeł wody - bowiem tego żądają, a dokładnie 10 jednostek wody za wskazane surowce (każda Sicz oferuje losowo inne zasoby).
Okienko informacji posiada licznik po prawej stronie, oznaczający poziom sympatii. Rośnie wraz z czasem, gdy utrzymujecie sojusz.
- Im wyższa liczba, tym mniejsza szansa, że staniecie się obiektem ataku.
- Przy 100 nie zostaniecie zaatakowani.
- Jeśli zrezygnujecie, poziom będzie się obniżał, ponownie zwiększając szansę na atak z Siczy.
- Użycie Dyplomacji Arrakis (operacja agentów) podnosi natychmiast relacje z Siczą o 40 pkt, ale też usuwa wrogie jednostki rebeliantów z regionu.
Osiągnięcie maksymalnego poziomu sojuszu pozwala Wam wysłać jednego z dostępnych agentów do Siczy jako emisariusza. Już wcześniej możecie poznać, jakich bonusów z tego tytułu możecie oczekiwać. Nierzadko potrafią być warte wiele, lecz nie dla każdej frakcji lub sposoby rozgrywki. Zawsze jednak możecie odwołać emisariusza, gdy tylko będziecie potrzebowali agenta z powrotem.
Możecie handlować i zwiększać reputację z Siczą, niezależnie, gdzie się znajduje. Jeśli jednak chcecie nawiązać z nimi stały sojusz poprzez wysłanie agenta jako konsula, musicie posiadać region, w którym Sicz się znajduje.
Atak i farmienie Siczy
Możecie próbować zaatakować Sicz, jednak nie jest to rozwiązanie, które pozwoli Wam pozbyć się ich na dobre. Atak na Sicz powoduje natychmiastowe obniżenie reputacji do -100. Jednakże atak wiąże się z kilkoma zależnościami:
- Możecie podszkolić swoje jednostki w walce - w Siczy znajduje się 8 oddziałów, jednak są oni na poziomie milicji.
- Sicz potrzebuje kilku minut na odbudowę wojsk i nie może być w tym czasie celem ataku ani nie wysyła wojsk do ofensywy.
- Uważajcie jednak - jednostki, które są wysyłane, nie wpływają na to, ile jednostek pozostaje w Siczy, więc szybki kontratak nie jest tutaj pomocny.
- Sicz po pokonaniu milicji możecie grabić - dzięki temu zarobicie ok. 1300 Solari.
- Jeśli chcecie "farmić" Sicz, wykorzystajcie taką, która jest blisko wioski. Wybudujcie tam Baterie rakietowe oraz armię złożoną z około 3 jednostek piechoty i 4 jednostek zadających obrażenia obszarowe.