Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Dune Spice Wars - poradnik do gry

Dune Spice Wars - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Dune Spice Wars: Harkonnenowie - cechy frakcji Dune Spice Wars poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do Dune Spice Wars poznacie szczegółowy opis frakcji Harkonnenów (Harkonnens). Dowiecie się, jak nimi grać, jakich posiadając doradców oraz premie frakcji, a także poznacie listę jednostek.

Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2022

W tym miejscu skupimy się na zapoznaniu z frakcją Harkonnenów (Harkonnens) w Dune Spice Wars. Dowiecie się, jakie są ich mocne i słabe strony, jakie opcje zwycięstwa są dla nich najłatwiejsze oraz poznacie opis jednostek i szczegóły na temat premii frakcji oraz doradców.

Cechy frakcji i wskazówki

Rozgrywka Harkonnenami nie jest zbyt trudna, lecz aby wydobyć z nich jak najwięcej, należy znać przynajmniej podstawy. Posiadają wiele elementów mikrozarządzania, w czym nie pomaga walka na wielu frontach, która będzie nieunikniona, gdy zechcecie podjąć się szybkiej ekspansji.

  1. Potęga militarna - posiadają silne jednostki wojskowe oraz potencjalnie najsilniejszą obronę - z właściwym doradcą mogą rekrutować aż pięć jednostek milicji i dwie baterie rakietowe.
  2. Mocny Wywiad - sporo bonusów i liczne okazje na zdobywanie Danych pozwolą wykorzystać misje i operacje na własną korzyść. W ten sposób dalej będą mogli zwiększać siłę swoich jednostek.
  3. Wysoka wydajność produkcji: domyślnie jest obniżona o -10%, jednak umiejscawianie w wioskach milicji zwiększa produkcję (max. 5 pól milicji = max. +15% produkcji za milicję).
  4. Znajdują wiele okazji do zdobywania Danych - w ten sposób budują silny Wywiad.
  5. Dostępnych jest 10 pól na budowę budynków Bazy.
  6. Armia: silne jednostki dodatkowo wspomagane przez łatwo dostępne operacje. Na uwagę zasługuje specjalna operacja frakcji: Narkotyki bojowe, która niemalże umożliwia Wam zwycięstwo (lub remis) w niemal każdej bitwie.
  7. Frakcja otrzymuje punkty Hegemonii za wydane Dane na operacje (dopiero po użyciu operacji) w ilości około 80% wydanych Danych zamienionych w punkty Hegemonii.

Frakcja w pełni militarna. Nieźle radzą sobie także z wywiadem. Jednym z najważniejszych ich zasobów jest Siła robocza - tak do produkcji jednostek wojskowych, jak i wywierania Ucisku (umiejętność frakcji), by zwiększać tempo produkcji i budowy.

Zwycięstwo przez Dominację - to ich główny cel; jednak ze względu na niezły Wywiad mogą pokusić się także o Zamach, obniżając Hegemonię wrogów także mogą próbować górować na tym polu. Ze względu na umiarkowaną Pozycję w Landsraadzie, mogą również próbować ubiegać się o Gubernatorstwo Duny. Warto już od początku wybrać kierunek, w którym chcecie prowadzić rozgrywkę.

Premie frakcji

Ród Harkonnenów posiada następujące premie:

Ród Harkonnenów posiada następujących doradców do wyboru - Dune Spice Wars: Harkonnenowie - cechy frakcji - Dune Spice Wars - poradnik do gry
  1. Umiejętność Ucisk - pozwala zwiększyć produkcję zasobów w wybranej wiosce na określony czas, domyślnie 1 minutę (może zostać zwiększony z pomocą doradcy Rabban Harkonnen). Zwiększa też na ten czas Moc armii o 20% i konstrukcję budynków w regionie.
  2. Podstawowa produkcja w Wioskach -10%. Jednak każda jednostka Milicji w wiosce zwiększa poziom produkcji o 5%.
  3. Zawsze znają ilość Wpływów innych frakcji, bez ich szpiegowania; wiedzą także o przepływie Wpływów między frakcjami.
  4. Hegemonia 5k - przy aktywnej umiejętności Ucisk w przynajmniej jednej wiosce: +100% szybkośc rekrutacji agentów oraz jednostki wojskowe zyskują +10% Mocy.
  5. Hegemonia 10k - możecie przypisać agenta do misji skracając czas jej przygotowania i zmniejszając koszty, jednak za cenę agenta. Dodatkowo, każdy agent pracujący w Kontrwywiadzie ma 10% szans na to, że pochwycony wrogi agent zasili Wasze szeregi. Jest także wada - agenci od teraz produkują -10% mniej zasobów (Solari, Wpływów), nie licząc Danych.

Doradcy

Ród Harkonnenów posiada następujących doradców do wyboru:

Poniżej lista dostępnych jednostek wojskowych w rodzie Harkonnenów, które możecie zrekrutować, wraz z opisem ich cech - Dune Spice Wars: Harkonnenowie - cechy frakcji - Dune Spice Wars - poradnik do gry
  1. Feyd-Rautha Harkonnen - pozwala na obniżanie Pozycji w Landsraadzie (-30 pkt.) innym frakcjom, poprzez uprzednie wybranie rezolucji, na którą zostaje nałożona Korupcja. Działanie to kosztuje Was Dane. Dodatkowo: +10 Wpływu za zabicie Buntownika.
  2. Piter De Vries - nowa jednostka: Zamaskowana sonda - pozwala produkować Dane, gdy przebywa na wrogim terytorium, podobnie jak Ornitopter.
  3. Rabban Harkonnen - dodatkowe pole Milicji (z badaniami możliwe 5 pól). Efekt Ucisku wydłużony o 5 sekund za każdą jednostkę Milicji w danej wiosce.
  4. Iakin Nefud - zniszczenie Waszych jednostek wojskowych powoduje zwrot połowy kosztów ich rekrutacji. Dodatkowo: -50% koszt Misji Narkotyki bojowe.

Jednostki armii

Poniżej lista dostępnych jednostek wojskowych w rodzie Harkonnenów, które możecie zrekrutować, wraz z opisem ich cech:

Żołnierz

Podstawowa jednostka walki wręcz. Cechy:

  1. 400 zdrowia, 18 obrażeń, 3 Pancerza
  2. Berserkerzy (im mniej Zdrowia, tym większa Moc - maksymalnie 50%).

Koszty rekrutacji / utrzymania:

Solari

Siła robocza

Woda

Pkt. dowodzenia

200

20

3

3

6

3

  

Straż przednia

Pomocnicza jednostka walki wręcz. Cechy:

  1. 300 zdrowia, 20 obrażeń, 2 Pancerza
  2. Łowca głów (+20% Moc, +1 Pancerz (do max 5), gdy pobliska jednostka zginie (także wroga), tylko na czas walki).
  3. Warunki rekrutacji: badanie Szkolenie z przetrwania.

Koszty rekrutacji / utrzymania:

Solari

Siła robocza

Woda

Pkt. dowodzenia

200

20

3

3

6

3

  

Kanonier

Wyposażeni w wyrzutnie rakiet zadają obrażenia obszarowe. Cechy:

  1. 400 zdrowia, 15 obrażeń, 4 Pancerza
  2. Straty uboczne (sojusznicy otrzymuję 30% obrażeń od wybuchu).
  3. Niszczenie pancerza wroga (30% szans przy ataku na zniszczenie Pancerza).
  4. Przygniecenie ogniem (-50% Moc w walce wręcz).
  5. Warunki rekrutacji: badanie Szkolenie z przetrwania.

Koszty rekrutacji / utrzymania:

Solari

Siła robocza

Woda

Pkt. dowodzenia

300

20

3

3

6

3

  

Zamaskowana sonda

Jednostka powietrzna, która może stać się celem wroga. Drony są równie powolne jak jednostki piechoty, lecz ignoruje nierówności terenu (może przelatywać przez skały), ponadto posiada duże zapasy. Cechy:

  1. 100 zdrowia, 15 obrażeń, 1 Pancerza
  2. Analiza walki (po śmierci tej jednostki, pozostałe oddziały sojusznicze zyskują +20% Mocy, max. 100% oraz +2 Pancerz (max. 5x).
  3. Maskowanie (kamuflaż, gdy w pobliżu nie ma wrogich jednostek).
  4. Nie generuje wibracji (nie zwabia Czerwia).
  5. Warunki rekrutacji: badanie Budynki wsparcia.

Koszty rekrutacji / utrzymania:

Solari

Ogniwo paliwowe

Pkt. dowodzenia

200

1

2

4

  

Straż rodu

Najsilniejsza jednostka Harkonnenów. Cechy:

  1. 600 zdrowia, 19 obrażeń, 6 Pancerza
  2. Ostatni Bastion (+50% Moc i +5 Pancerz, gdy Zdrowie <20%).
  3. Warunki rekrutacji: badanie Wezwanie do broni.

Koszty rekrutacji / utrzymania:

Solari

Siła robocza

Woda

Pkt. dowodzenia

500

20

5

5

10

5

  

Najemnik

Nie jest najsilniejszą jednostką, jednak najtańszą i kosztującą najmniej Punktów dowodzenia. Dodatkowo ich rekrutacja jest niemal błyskawiczna. Posiadają jednak bardzo mało zaopatrzenia. Są to jednostki dystansowe. Najemnicy nie zdobywają doświadczenia. Cechy:

  1. 400 zdrowia, 16 obrażeń, 3 Pancerza
  2. Łowca głów (+10% Moc, +1 Pancerz (do max 5), gdy pobliska jednostka zginie (także wroga), tylko na czas walki).
  3. Przygniecenie ogniem (-50% Moc w walce wręcz).
  4. Warunki rekrutacji: badanie Lobbowanie gospodarcze.

Koszty rekrutacji / utrzymania:

Solari

Pkt. dowodzenia

250

2

20