Dune Spice Wars: Interesujące miejsca - opis i lista Dune Spice Wars poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do Dune Spice Wars opisujemy, czym są Interesujące miejsca (Points of Interests), inaczej PoI, co oferują i jak je odnajdywać i przeszukiwać. Dowiecie się jaka jest też rola Ornitopterów w tym działaniu.
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2022
W tym miejscu przeczytacie, czym są i jak funkcjonują Interesujące miejsca (Points of Interests / PoI) w Dune Spice Wars. Dowiecie się, jak korzystać z Ornitopterów do odkrywania PoI, jakie nagrody możecie otrzymać oraz poznacie pełną listę dostępnych Interesujących miejsc w grze.
- Czym są Interesujące miejsca (PoI)?
- Ornitoptery
- Badanie Interesujących miejsc
- Jak przyspieszyć badanie?
- Lista interesujących miejsc i nagrody
Czym są Interesujące miejsca (PoI)?
Interesujące miejsce (Points of Interests - PoI) to wszelkie znaki zapytania widoczne w regionach, które możecie zbadać używając Ornitoptera. W miejscach, gdzie pod piaskiem znajduje się skała, tam znajdziecie wioski. Czas badania punktów jest stały dla wszystkich, lecz może być przyspieszony przez właściwe Badania. Zaprzestanie badania punkty nie usuwa postępu - dlatego możecie przerwać w dowolnej chwili, jeśli macie coś ważniejszego do zrobienia.
W PoI znajdziecie tak nowe wioski do interakcji, jak i ciekawe skarby, ruiny czy wraki, z których można odzyskać surowce lub przeznaczyć na badania. Dokładna lista Interesujących miejsc i oferowanych nagród znajduje się niżej.
Gracze mogą zbadać wszystkie punkty na mapie. Gdy ich jednak braknie, pojawiać się będą nowe.
Uwaga -ikona badań, jak np. przy Rozbitym promie oznacza przyspieszenie badań o 2 dni (czyli 1 minutę). Jest to jednak przyspieszenie jednego, losowego (ze wskazanego w opisie Drzewka), dostępnego badania, dlatego możecie nawet przyspieszyć takie, którego nie planujecie odkrywać. Tytuł w okienku wskaże Wam z którego drzewka zostanie wybrane badanie i nigdy nie będą to badania z drzewka Wywiad.
Możecie zauważyć, że niektóre nieodkryte Interesujące miejsca posiadają inne ikony: na szarym oraz na czarnym tle. Te na czarnym tle to zwykle rzadkie i bardziej wynagradzające miejsca, jak Czarny rynek, czy Zasiedlony Hiereg. Często pojawiają się dopiero w późniejszych fazach gry.
Ornitoptery
Podstawowy model Ornitoptera kosztuje 400 Solari i 2 Ogniwa paliwowe. Pamiętajcie jednak, że koszt ich utrzymania to dodatkowe 5 Solari. Przy niektórych wydarzeniach losowych możecie napotkać Eksperymentalny Ornitopter - jego koszt utrzymania wynosi tylko 2 Solari. Zaś w Interesujących miejscach możecie odnaleźć wrak, z którego pozyskacie "Odzyskany Ornitopter" na 10 minut.
Możecie przyspieszyć odkrywanie Interesujących miejsc używając więcej niż jednego Ornitoptera.
Badanie Interesujących miejsc
Aby wykonać inne działanie na Interesującym punkcie niż skorzystanie z wojsk lub Ornitoptera, potrzebujecie agentów. Pozwalają oni zwykle przyspieszyć badania lub pozyskać Dane. Aby jednak mogli działać, musicie przypisać ich do Infiltracji Arrakis.
Jednocześnie możecie badać tylko jeden PoI. Jeśli jednak macie więcej agentów przydzielonych do Infiltracji Arrakis, tempo badań spada o 50% za każdego agenta, nawet jeśli zlecicie mu to zadanie tylko na czas badania.
Jak przyspieszyć badanie?
Frakcje posiadają dwa badania, które przyspieszają odkrywanie Interesujących miejsc, przy czym drugie także odkrywa wszystkie znaki zapytania na mapie.
Są to Parakompas i Obrazowanie spektralne z zielonego drzewka Badań. Zwróćcie uwagę, że drugie wymienione badanie dodatkowo pomaga Żniwiarkom w wydobyciu, gdy już nie będziecie mieli co robić z nadmiarem Ornitopterów.
Lista interesujących miejsc i nagrody
Karawana Sprzedawców Wody
- Agent: 300-400 Solari.
- Opłata 500 Solari: 50-100 pkt. Władzy.
Opuszczony obóz Freemenów
- Agent: zwiększa szansę na wykrycie Siczy.
- Ornitopter: 100-200 pkt. Danych.
Ruiny
- Agent: przyspieszenie losowego badania (Ekspansja) o 2 dni.
- Jednostka wojskowa: ok 300 Solari.
Wrak żniwiarki
- Agent: przyspieszenie losowego badania (Ekonomia) o 2 dni.
- Ornitopter: około 100 Przyprawy.
Rozbity Ornitopter
- Agent: około 100 pkt. Danych.
- Jednostka wojskowa: Odzyskany Ornitopter - otrzymacie pojazd, który będzie funkcjonował przez 20 dni (10 minut).
Rozbity prom
- Agent: przyspieszenie losowego badania (Wojskowość) o 2 dni.
- Ornitopter: 200-400 Solari.
Czarny rynek
- Agent: ok. 100-200 Przyprawy
- Jednostka wojskowa: 100-200 Przyprawy i 400-500 Solari
- (Przemytnicy) opłata 200 Przyprawy: 900-1000 Solari
Zasiedlony Hiereg
- Agent: zwiększa szansę na wykrycie Siczy.
- Opłata 100 Przyprawy: w tym miejscu pojawia się trzech najemników Fremenów
Najemnicy Fremenów to silne jednostki (30 Moc, 720 Zdrowie). Możecie je wykorzystać do ataku / obrony lub do zdalnego przejmowania osad. Jednostki będą dostępne tylko przez 5 minut.
Rozbity statek
- Agent: przyspieszenie losowego badania jednocześnie z trzech drzewek.
- Ornitopter: około 50 Pozycji w Landsradzie, 150 Wpływów.
Jest to rzadkie znalezisko, nierzadko dostępne w późniejszych fazach rozgrywki.