Dune Spice Wars: Hegemonia Dune Spice Wars poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do Dune Spice Wars dowiecie się, czym jest Hegemonia (Hegemony) i jak wpływa na opcje zwycięstwa w grze. Dowiecie się z czego wynikają punkty Hegemonii i jak je zdobywać / generować.
Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2022
W tym miejscu przeczytacie, czym są i za co odpowiadają punkty Hegemonii w grze Dune Spice Wars. Dowiecie się, jak zdobywać punkty, za co są przyznawane, na co wpływają. Poznacie różnice w ich zdobywaniu dla poszczególnych frakcji oraz jak można wygrać poprzez Dominację korzystając z punktów Hegemonii (Hegemony).
Za co otrzymujecie punkty Hegemonii?
Hegemonia - określają siłę frakcji jako wartość punktową. Maksymalna wartość to 25 000 i może być warunkiem zwycięstwa w rozgrywce. Wpływają na nią:
- Ilość zajętych obszarów - czyli ilość posiadanych regionów (150 pkt za region),
- Ilość zajętych obszarów specjalnych - regiony oznaczone "gwiazdką", jako Regiony specjalne przynoszą po zajęciu punkty tak długo, jak są pod Waszą kontrolą - 500 pkt. za Region, przy czym centralny (lodowy) zapewnia 1000 pkt.
- Opłacone podatki w Przyprawie - podstawa przyrostu punktów. Opłata podatku / łapówki rośnie za każdym razem. Ponadto jest wyznacznikiem Punktów Landsraady, więc liczy się niejako "podwójnie" do Hegemoni.
- Statuty w Landsraadzie - 600 (za każdy),
- Pozycja w Landsraadzie - punkty 1:1 - jaka Pozycja, tyle dodatkowych Punktów. Pozycję możecie zwiększać poprzez operację Audyt polityczny.
- Sprzymierzone Sicze - 400 pkt. każda
- Ilość pokonanych jednostek wroga - walka także wynagradza, jeśli zamierzacie przeprowadzać zbrojną ofensywę (25 pkt. za pokonany oddział wroga).
- Budynki Warsztat rzemieślniczy - zwiększają punkty władzy w czasie (jeden budynek zapewnia przyrost 2 pkt. na dzień / 4pkt. na 1 min), możecie budować je w każdym mieście.
- Udziały KHOAM - 500 za każdy. Udziały wykupujecie poprzez Operację agentów o tej samej nazwie i kosztują 10 000 Solari.
- Budynki Bazy: by je odblokować, wcześniej wykonajcie określone badania. Kluczowe są tu budynki: Kadzie odzyskowe (+50 Hegemonii za każdą wioskę produkującą wodę) i Urząd Administracyjny (+10% ogólnego przyrostu Hegemonii)
- Punkty Hegemonii zyskacie także wysyłając jednostki do Ruin. Otrzymacie w ten sposób około 200-300 pkt. Ruiny są Interesującymi miejscami w regionach, które muszą zostać zbadane przez jednostki wojskowe. Często znajdują się w regionach pustynnych.
Ponadto, każda frakcja otrzymuje dodatkowe punkty za typowe dla niej zachowania, jest to pierwsza pozycja na liście punktów:
- Atrydzi: wyniki głosowania w radzie - czynnik nieznacznie losowy; jeśli poparliście właściwą ustawę (która została zatwierdzona jako aktywna), otrzymacie punkty. Zachęca to do wykorzystywania politycznej przewagi. Każda "przepchnięta" ustawa to punkty Hegemonii, a nie tylko korzyści polityczne. 200 pkt. Hegemonii za przyjętą rezolucję, w której głosowaliście.
- Harkonennowie: ilość danych wydana na operacje - łatwo uzyskać te punkty, gdy zwiększycie produkcję Danych. Możecie je również nabywać od innych frakcji poprzez handel.
- Przemytnicy: ilość ograbionych wiosek - plądrowanie to główna czynność, jaką wykonują przemytnicy w wolnym czasie. Nie tylko zarobicie w ten sposób surowce, ale i podniesienie swoją pozycję w rankingu frakcji.
- Fremeni: ilość produkowanej wody - przeliczana jest na punkty Hegemonii, niezależnie, czy jest gdzieś wykorzystywana czy nie. Minus rozwiązania - możecie te punkty utracić, gdy nie utrzymacie terenów pozyskujących wodę.
Podsumowując: punkty możecie zdobyć tak za działania militarne, ekonomiczne jak i handlowe i polityczne. Każda frakcja posiada inne cechy, które pozwolą jej na szybkie zdobywanie punktów Hegemonii.
Do czego służą punkty Hegemonii
Punkty Hegemonii mają dwa zastosowania:
- Kto zdobędzie 30 000 pkt., wygrywa grę,
- Przy progach 2k, 5k, i 10k odblokowujecie dodatkowe funkcje frakcji. 5 i 10k to bonusy frakcji, każdy posiada inne. Przy 2k odblokowujecie budynki bazy do budowy.
Aby sprawdzić bonusy frakcji, wystarczy kliknąć ikonę lidera frakcji w górnym lewym rogu, by poznać wszystkie bonusy Wasze oraz przeciwników.
W tym miejscu należy poinformować o dwóch faktach:
- Punkty Hegemonii można stracić - np. te za kontrolowane regiony czy za Pozycję w Landsraadzie, która może podupaść; podobnie możecie utracić Statuty. Nie stracicie jednak punktów stałych: np. za zabijanie jednostek, wygenerowanych przez Warsztaty, czy za kupione udziały KHOAM.
- Nie każda frakcja zdobywa punkty w tym samym tempie - każdy jest dobry w czym innym, każda frakcja ma inne dochody i jest lepsza we wczesnych lub późniejszych fazach gry. Nie warto przedkładać dominacji punktowej jako priorytetowy cel na początek rozgrywki.
Jeśli Wasza frakcja lub Wasz styl gry nie prowadzi Was do dominacji punktowej w dalszych fazach rozgrywki, warto rozważyć inne sposoby na zwycięstwo.