Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Dune Spice Wars - poradnik do gry

Dune Spice Wars - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Dune Spice Wars: Porady na start Dune Spice Wars poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do Dune Spice Wars znajdziecie zestawienie porad na start dla nowych graczy, dotyczących ekonomii i przejmowania wiosek. Dowiecie się, jak wykorzystać Ornitoptery, jak prowadzić wojska do walki czy zawierać traktaty (treaty).

Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2022

W tym miejscu wskazujemy na porady tematyczne dla gry Dune Spice Wars. Dowiecie się między innymi, jak przeprowadzać skuteczną ofensywę i defensywę, jak wykorzystać potencjał Ornitopterów, czy jak przejmować lub grabić (Pillage) wioski.

Pierwsze kroki

Wasze początkowe zasoby pozwalają na przejęcie dwóch wiosek. W jednej zbudujcie Fabrykę Pletonu, w drugiej Oddzielacz wiatru (tam, gdzie Siła Wiatru jest wyższa). Musicie także posiadać Rafinerię, która pozwoli na zbiór Przyprawy.

Oficjalną jednostką czasu w grze są dni - nawet stan zapisu gry oparty jest o ilość czasu w dniach. To samo tyczy się badań czy tempa rekrutacji wojsk. 1 dzień to około 30 sekund (domyślne tempo rozgrywki).

Korzystajcie z opcji zatrzymania czasu oraz z widoku taktycznego -w ten sposób dowiecie się znacznie więcej na temat tego, co dzieje się w Waszym sąsiedztwie - także o gromadzących się wrogich jednostkach gotowych do ofensywy - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Korzystajcie z opcji zatrzymania czasu oraz z widoku taktycznego -w ten sposób dowiecie się znacznie więcej na temat tego, co dzieje się w Waszym sąsiedztwie - także o gromadzących się wrogich jednostkach gotowych do ofensywy.

Kontrolujcie zasoby - jeśli widzicie jakąkolwiek czerwoną liczbę, oznaczającą spadek przychodu, sprawdzajcie jakie macie opcje, by zbudować budynki lub znaleźć inne źródła finansowania.

Korzystajcie z traktatów - działają one na zasadzie obopólnych korzyści, jednak kosztem przychodu 1pkt - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Korzystajcie z traktatów - działają one na zasadzie obopólnych korzyści, jednak kosztem przychodu 1pkt. Władzy za traktat. Możecie nawiązać ich, ile chcecie (ale jeden, jednego typu na frakcję). W ten sposób zwiększycie produkcję Solari lub przyspieszycie badania (nawet do 45%). Dodatkowo, każda frakcja nawiązująca traktat z Atrydami, nie ponosi kary -1 Władzy. Traktaty trwają 2 miesiące.

Nie pozwólcie ginąć jednostkom - tu szczególnie mowa o Czerwiu. Koszt rekrutacji armii jest wysoki, szczególnie gdy chodzi o jednostki Siły roboczej. Gdy sytuacja robi się nieciekawa, skorzystajcie z leczenia poprzez udanie się do Waszej wioski bądź

Uważajcie na pustynie - Wasze jednostki nie zawsze poruszają się inteligentnie i zamiast wędrować w granicy regionu, robią sobie skróty po Pustyni - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Uważajcie na pustynie - Wasze jednostki nie zawsze poruszają się "inteligentnie" i zamiast wędrować w granicy regionu, robią sobie skróty po Pustyni. Tam jednak zużycie zapasów jest zwiększone 3x i może doprowadzić do szybkiej anihilacji oddziałów.

W każdej wiosce możecie zbudować tylko jeden budynek danego typu - jednakże nie jest to ograniczenie dotyczące Baterii rakietowych, których możecie zbudować 2x.

Na początku skorzystajcie z Ornitopterów nie tylko, by odkrywać interesujące miejsca, ale poznać ogólny zarys okolicy. W ten sposób lepiej zaplanujecie układ bazy choćby ze względu na umiejscowienie Lądowisk czy Centrum naprawczego.

Atak na wioski

Możecie przejmować, grabić oraz uwalniać wioski - poza przejmowaniem wiosek macie inne możliwe działania. Gdy Wasza armia stoi bezczynnie, zaatakujcie wrogie lub neutralne miasto, by zdobyć surowce poprzez Plądrowanie. Na ograbionej wiosce nikt nie może przez krótki czas wykonywać podobnych operacji. Uwolnienie zaś wioski spod wrogiego panowania zapewnia, że budynki wroga znikną, a milicja na powrót zostanie przywrócona ta, złożona z lokalnych osadników.

Ograbione miasto nie traci budynków. Produkcja maleje o 50% w tej wiosce. Koszt aneksji po grabieży będzie o 5% wyższy w tym punkcie.

Przejęcie wioski wymaga Władzy i Wody - mimo wszystko, chcecie posiadać ich zwykle jak najwięcej. To bowiem pozwala na kolejne generowanie zasobów.

Rozstawcie swoje jednostki - niezależnie czy atakujecie wioskę neutralną, czy należącą do frakcji, rozpocznijcie atak dopiero, gdy rozstawicie swoje jednostki wokół miasta - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Rozstawcie swoje jednostki - niezależnie czy atakujecie wioskę neutralną, czy należącą do frakcji, rozpocznijcie atak dopiero, gdy rozstawicie swoje jednostki wokół miasta. Jednostki milicji, które się wewnątrz znajdują nie wyjdą, dopóki miasto nie zostanie zaatakowane. Jeśli więc wyślecie jednostki od razu celem ataku, wróg wcześniej opuści miasto i może mieć przewagę taktyczną, szczególnie posiadając jednostki dystansowe.

Zawsze starajcie się trzymać jednostki w strefie miasta - tam otrzymują zasoby (także w obleganym mieście) a jeśli wioska jest Wasza, także odnawiają zdrowie. Stojąc zaś na piaszczystych terenach, narażacie się na atak Czerwia.

Kontrolujcie walczące jednostki - pomimo, że gra w większości skupia się na zarządzaniu zasobami i przemieszczaniu armii, jednostki walczą ze sobą bezpośrednio i sterowanie nimi w trakcie walki może mieć kluczowe znaczenie - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Kontrolujcie walczące jednostki - pomimo, że gra w większości skupia się na zarządzaniu zasobami i przemieszczaniu armii, jednostki walczą ze sobą bezpośrednio i sterowanie nimi w trakcie walki może mieć kluczowe znaczenie. W pierwszej kolejności (w miarę możliwości) atakujcie jednostki dystansowe - zadają zwykle najwięcej obrażeń, ale są nieskuteczne w walce wręcz. Ponadto, starajcie się jak najszybciej pokonać jeden z oddziałów wroga, bowiem nie tracą one skuteczności bojowej wraz z odnoszeniem obrażeń.

Operacje na wioskach są skuteczne tak długo, jak przebywa tam jedna armia - dostępne są różne metody obrony przed ofensywą na wioski - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Operacje na wioskach są skuteczne tak długo, jak przebywa tam jedna armia - dostępne są różne metody obrony przed ofensywą na wioski. Możecie próbować Zawieszenia broni czy Zatrucia zapasów, lecz obie te czynności nie będą miały rezultatu, gdy wróg znajduje się w obrębie miasta-celu i nie ma tam jednostek przeciwnika.

Warto prowadzić jednostki w małych grupach - chroni to Was lepiej przed atakiem Czerwia oraz przed obrażeniami obszarowymi: czy to z Baterii rakietowych, czy wrogich jednostek posiadających obrażenia obszarowe - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Warto prowadzić jednostki w małych grupach - chroni to Was lepiej przed atakiem Czerwia oraz przed obrażeniami obszarowymi: czy to z Baterii rakietowych, czy wrogich jednostek posiadających obrażenia obszarowe.

Jednostki możecie grupować - przytrzymując Ctrl + cyfry możecie przypisać jednostkom grupę, po ich uprzednim zaznaczeniu. Klikając teraz wybraną cyfrę zaznaczycie wszystkie wskazane jednostki, przy dwukrotnym kliknięciu przeniesiecie się do nich. Ułatwi Wam to kontrolę grup oraz pozwoli skutecznie walczyć na kilku frontach.

Możecie ustalić kolejkę działań wojsk - klikając Shift + PPM możecie wskazać kolejne punkty, gdzie Wasze jednostki mają podążać - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Możecie ustalić kolejkę działań wojsk - klikając Shift + PPM możecie wskazać kolejne punkty, gdzie Wasze jednostki mają podążać. Możecie w ten sposób choćby przeprowadzać fałszywy atak, by zmusić wroga do działań czy zwabić w pułapkę, lecz przede wszystkim - ominiecie wrogie regiony i pustynie, wysyłając oddziały na większy dystans.

Obrona

Podstawą obrony jest milicja - są to tanie jednostki niewykorzystujące dużo Siły roboczej ani Solari - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Podstawą obrony jest milicja - są to tanie jednostki niewykorzystujące dużo Siły roboczej ani Solari. Warto mieć choćby jeden oddział w każdej wiosce, gdyż nigdy nie wiecie, gdzie znajdują się bazy rebeliantów i możecie być zaatakowani niemal skądkolwiek.

Lądowiska i baterie - dwa kluczowe budynki, dzięki którym zyskujecie strategiczną przewagę przy obronie. Oba budynki posiadają jednak wysokie koszty utrzymania, dlatego ich rozstawienie powinno być dobrze przemyślane.

Świetnym mechanizmem obrony są działania agentów - obserwując ruchy wojsk, możecie już wcześniej skorzystać choćby z operacji Zatruj zapasy, dzięki czemu wrogie jednostki nierzadko będą zmuszone do odwrotu - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Świetnym mechanizmem obrony są działania agentów - obserwując ruchy wojsk, możecie już wcześniej skorzystać choćby z operacji Zatruj zapasy, dzięki czemu wrogie jednostki nierzadko będą zmuszone do odwrotu. Równie dobrze możecie skorzystać z Zawieszenia broni, by nie pozwolić przeciwnikowi na walki w danym obszarze.

Korzystajcie z wolnych Ornitopterów - pozwalają wcześniej poinformować Was o ruchach i gromadzeniu wojsk, odsłaniając "mgłę" oraz wykrywają ukryte jednostki - podając prawdziwą liczebność wrogiej armii (lub np. ich próbę okrążenia Waszych wojsk).

Nie możecie kontrolować jednostek milicji - gdy zostaniecie zaatakowani, jednostki Waszej milicji działają samodzielnie i nie możecie nimi sterować. Powoduje to, że jednostki dystansowe mogą znacznie gorzej sobie radzić, gdyż nie możecie wycofać ich z walki w zwarciu.

Po ataku na Waszą wioskę, nie zapomnijcie odbudować milicji. Kolejny atak może doprowadzić do sytuacji, w której wioska nie będzie mogła się bronić.

Ciekawostki

Handel agentami - możecie sprzedać pojmanych agentów frakcji, z której pochodził - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Handel agentami - możecie sprzedać pojmanych agentów frakcji, z której pochodził. Z jednej strony ponownie umożliwiacie wrogowi działania z nim związane, lecz zwykle prędzej czy później agent sam ucieknie. Lepiej więc spróbować dogadać się w jego sprawie. Agentów skuteczniej przechwycicie, gdy przydzielicie swoich do akcji Kontrwywiad.

Baza główna jest lądowiskiem - nie musicie budować lądowiska w pobliżu głównej bazy. Można odbierać z jej okolicy i transportować w jej pobliże sojusznicze jednostki z innych lądowisk.

Używajcie Ornitopterów - poza możliwością eksploracji i interakcji z odkrytymi punktami, mogą również śledzić wybraną jednostkę, wykrywać ukryte oddziały wroga, a w przypadku właściwych badań - także leczyć nieznacznie sojusznicze jednostki - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Używajcie Ornitopterów - poza możliwością eksploracji i interakcji z odkrytymi punktami, mogą również śledzić wybraną jednostkę, wykrywać ukryte oddziały wroga, a w przypadku właściwych badań - także leczyć nieznacznie sojusznicze jednostki.

Burze piaskowe - jest to drugie zagrożenie poza Czerwiem, które wpłynąć może na zniszczenie Waszych jednostek - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Burze piaskowe - jest to drugie zagrożenie poza Czerwiem, które wpłynąć może na zniszczenie Waszych jednostek. Ucieczka przed nimi w kierunku, w którym same zmierzają, jest niemal niemożliwa - bowiem burza porusza się szybciej niż jednostki. Burza piaskowa obniża produkcję o 50% w wiosce, którą objęła.

Przejmowane obszary nie muszą być obok siebie - jeśli chcecie przyspieszyć ekspansję na odleglejsze tereny lub zajmować ważne dla Was miejsca skutecznie zarządzając punktami Władzy, możecie zająć wrogie obszary oddalone od Waszej strefy wpływów - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Przejmowane obszary nie muszą być obok siebie - jeśli chcecie przyspieszyć ekspansję na odleglejsze tereny lub zajmować ważne dla Was miejsca skutecznie zarządzając punktami Władzy, możecie zająć wrogie obszary oddalone od Waszej strefy wpływów.

Czas jednej rozgrywki to około 2 godziny - zależnie od poziomu trudności, objętej strategii i znajomości gry. Dla początkujących czas ten może wydłużyć się do 3 godzin (licząc czas upłynięty w grze, pomijając akcje wykonywane przy zatrzymanym upływie czasu).

Uważajcie na zwabianie jednostek - jednostki wroga przechodzące obok Waszych, nawet jeśli nie miały zamiary wdawać się w walkę, zwrócą uwagę Waszych wojsk, a te zaczną gonić wroga. Jeśli nie widzicie tego, może się okazać, że wróg wciągnie Was w pułapkę, do innego oponenta czy nawet na pustynię. Reagujcie na każdą informacje o wkroczeniu w Wasze granice.

Używając klawisza I możecie przełączyć specjalny widok, który stanowi rozszerzony interfejs z większą ilością danych, ułatwiający sprawdzanie produkcji w wioskach czy porównywanie regionów na oddalonej mapie - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

Używając klawisza "I" możecie przełączyć specjalny widok, który stanowi rozszerzony interfejs z większą ilością danych, ułatwiający sprawdzanie produkcji w wioskach czy porównywanie regionów na oddalonej mapie.

Czasami optymalniej jest sprzedać Przyprawę innej frakcji - zależnie od aktualnego mnożnika przy sprzedaży domyślnej w KHOAM, nierzadko inny gracz, któremu brakuje Przyprawy chętnie odkupi ją od Was natychmiast, za wyższy przelicznik niż KHOAM. Z drugiej strony - jeśli zmaksymalizowaliście efektywność wymiany Przyprawy w Solari, możecie próbować odkupić ją tanio od frakcji, która ma jej nadmiar.

Wydarzenia specjalne

W grze występują rozmaite wydarzenia specjalne, które pokazują się po lewej stronie, poniżej ikony lidera frakcji - Dune Spice Wars: Porady na start - Dune Spice Wars - poradnik do gry

W grze występują rozmaite wydarzenia specjalne, które pokazują się po lewej stronie, poniżej ikony lidera frakcji. Są to misje, które są ograniczone czasowo. Czasem ich wykonanie jest opcjonalne, czasami musicie je wykonać, by nie odnieść negatywnych konsekwencji. Raz musicie napaść na wioskę, innym razem zapłacić odpowiednią ilość surowców. Zwykle warto wykonywać zadania specjalne i zawsze macie dwie możliwości ich ukończenia.