Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Detroit Become Human - poradnik do gry

Detroit Become Human - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human Detroit Become Human poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2019

Rozdział Wielka ucieczka ma trzy główne gałęzie w Schemacie historii oraz jedną dodatkową, zależną od podjętych decyzji. Owe główne gałęzie są stricte związane z decyzjami podjętymi we wcześniejszym rozdziale Zbiegowie, tzn. zależą od tego, które miejsce spoczynku obrałeś (samochód, opuszczony dom lub motel).

Broń używana opcjonalnie w tym rozdziale pochodzi z rozdziału Burzowa noc, jeśli podniosłeś ją z pokoju Todda.

Nocowanie w samochodzie

Jest to najszybsza opcja w tym rozdziale, może prowadzić do pościgu i jednakowych zakończeń jak przy innych miejscach, w których mogłeś się zatrzymać.

Nożyczki znajdziesz wbite w stos opon - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Nożyczki znajdziesz wbite w stos opon

Po noclegu w samochodzie - najprostszej opcji z poprzedniego rozdziału - znajdziesz nieopodal nożyczki. Użyj ich, by pozbyć się diody oraz zmienić wygląd bohaterki przeglądając się w lusterku samochodu. Możesz także znaleźć nadpalonego androida przy ścianie oraz gazetę. Popatrz przez bramę, by dostrzec węszących w okolicy policjantów - na szczęście jesteś bezpieczny.

Ubranie znajdziesz w bagażniku samochodu - to wymagany element fabularnie - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Ubranie znajdziesz w bagażniku samochodu - to wymagany element fabularnie

Spróbuj otworzyć bagażnik samochodu. Kolejno skieruj Karę w pobliże bramy, gdzie znajdziesz łom. Z jego pomocą otworzysz bagażnik, gdzie znajdziesz ubranie. Na koniec obudź Alice i skieruj się do bramy wyjściowej na ulicę.

Używaj R2, by dostrzec wskaźniki nad policjantami oraz przeszkody, za którymi możesz się ukryć - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry

Używaj R2, by dostrzec wskaźniki nad policjantami oraz przeszkody, za którymi możesz się ukryć.

Ostatnia czynność w tej gałęzi Schematu historii to przemknięcie obok policji niezauważenie. Przy każdym z policjantów na ulicy zobaczysz wskaźnik pokazujący szansę na bycie rozpoznanym. Lawiruj po obu stronach ulicy, używaj R2 i chowaj się za elementami takimi jak przystanek czy filary. Gdy znajdziesz się w pobliżu taksówek podnieś z kosza parasolkę, by ukryć się przed patrolem, później obserwuj bankomat, po czym dotrzesz do stacji.

Jeśli ci się nie powiedzie i zostaniesz wykryty, rozpocznie się pościg - opisany został w dalszej części tego rozdziału.

Nocleg w opuszczonym domu

Ważne, by nie zapomnieć zabrać ze sobą broni po zmianie ubrania - jej brak ogranicza możliwości interakcji. - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Ważne, by nie zapomnieć zabrać ze sobą broni po zmianie ubrania - jej brak ogranicza możliwości interakcji.

Gdy obudzisz się w opuszczonym domu z Ralphem, czeka cię sporo interakcji głównych oraz opcjonalnych. W pierwszej kolejności:

  1. Weź drewno spod okna i dołóż do kominka,
  2. Sprawdź śpiącą Alice,
  3. Udaj się do góry i sprawdź pokój po lewej,
  4. Znajdziesz tam szafę - zabierz stamtąd nowe ubranie (jeśli miałeś broń, nie zapomnij jej podnieść);
  5. Na koniec wejdź do łazienki i zmień wygląd, usuń LED i kieruj się w dół (opcjonalnie sprawdź wannę - znajdziesz tam zwłoki, o których możesz pogadać z Ralphem).

Z interakcji pobocznych:

  1. Na parterze przeczytaj gazetę,
  2. W kuchni przeczytaj ulotkę,
  3. Sprawdź rzeczy Ralpha i opcjonalnie ukradnij trochę pieniędzy.
Rozmowa w kuchni nie ma wpływu na fabułę, chyba że zagrozisz Ralphowi bronią... - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Rozmowa w kuchni nie ma wpływu na fabułę, chyba że zagrozisz Ralphowi bronią...

W kolejnym etapie rozpoczniesz część dialogową. Nie ma ona jednak wpływu na fabułę, jedynie na poboczne elementy w Schemacie historii. Podczas rozmowy możesz:

  1. Omówić zwłoki znalezione w łazience,
  2. Próbować przekonać Ralpha do wyjścia,
  3. Zagrozić mu bronią (jeśli ją posiadałeś i nie zapomniałeś podnieść po zmianie ubrania na piętrze). Jest to niezalecana opcja - prowadzi bezpośrednio do pościgu Connora za Karą.
Kara i Alice ukrywają się pod schodami - to od ciebie zależy, czy chcesz je ścigać - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Kara i Alice ukrywają się pod schodami - to od ciebie zależy, czy chcesz je ścigać

Teraz przełączysz się na Connora (etap ten następuje zawsze). Rozpoczniesz od rozmowy z Ralphem, po czym przejdziesz do przeszukiwania mieszkania. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy groziłeś jako Kara bronią Ralphowi. Wtedy doniesie on na Karę i rozpocznie się pościg. Możesz od razu odnaleźć Karę i przejść do pościgu samodzielnie (Kara i Alice chowają się pod schodami). Wcześniej możesz wykonać kilka dodatkowych aktywności (możesz także odczekać aż zawoła cię Hank po kilku minutach i także ominiesz fragment pościgu).

  1. Zbadaj stół,
  2. Zbadaj kominek,
  3. Zbadaj kuchnię,
  4. Zbadaj schody na piętro,
  5. Przeanalizuj Ralpha,

Jeśli pościg ma się nie rozpocząć, rozdział kończy się w tym miejscu. Jeśli jednak znajdziesz androidy, patrz opis na końcu tego rozdziału...

Nocleg w motelu

Zasugerowanie kąpieli poprawi relacje z Alice - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Zasugerowanie kąpieli poprawi relacje z Alice

Po obudzeniu się w motelu masz jak zwykle do wykonania kilka czynności głównych i pobocznych. Wymagane czynności to:

  1. Rozmowa z Alice,
  2. Oglądanie telewizji i dalsza rozmowa z Alice,
  3. Poszukanie czegoś do jedzenia - wyjdź na zewnątrz.

Po tych czynnościach akcja przechodzi na Connora. Opcjonalnie możesz:

  1. Po rozmowie z Alice przygotować jej kąpiel oraz zmienić uczesanie i pozbyć się diody LED.
  2. Przeczytaj gazetę,
  3. Popatrz na obraz,
  4. Popatrz na zegar,
  5. Popatrz przez okno na zewnątrz.
Gdy Hank dotrze do pokoju, Alice będzie już w trakcie unikania policji na ulicy - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Gdy Hank dotrze do pokoju, Alice będzie już w trakcie unikania policji na ulicy

Jako Connor rozpocznij od przesłuchania recepcjonisty. Później podążaj za Hankiem:

  1. Jeśli Hank sprawdzi pokój hotelowy, Kara będzie musiała unikać policji, aby się wymknąć (lub nastąpi pościg.
  2. Jeśli sprawdzisz drzwi, od razu przejdziesz do etapu pościgu.
Używaj R2, by dostrzec wskaźniki nad policjantami oraz przeszkody, za którymi możesz się ukryć - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry

Używaj R2, by dostrzec wskaźniki nad policjantami oraz przeszkody, za którymi możesz się ukryć.

Możesz uniknąć pościgu przez policję, jeśli Hank poszedł zbadać pokój w motelu. Przy każdym z policjantów na ulicy zobaczysz wskaźnik pokazujący szansę na bycie rozpoznanym. Lawiruj po obu stronach ulicy, używaj R2 i chowaj się za elementami takimi jak przystanek czy filary. Gdy znajdziesz się w pobliżu taksówek podnieś z kosza parasolkę, by ukryć się przed patrolem, później obserwuj bankomat, po czym dotrzesz do stacji.

Jeśli ci się nie powiedzie i zostaniesz wykryty, rozpocznie się pościg - opisany został w dalszej części tego rozdziału.

Ucieczka przed Connorem

Każda z gałęzi Schematu może, lecz nie musi, prowadzić do pościgu Connora za Karą i Alice. Rozpoczniesz wtedy jako Connor i opcjonalnie będziesz przełączany pomiędzy bohaterami wykonując QTE, które prowadzić będą do licznych zakończeń...

Kara może nieodwracalnie zakończyć swój wątek w tym momencie. Jeśli nie jesteś zbyt dobry w QTE, lepiej nie dobiegaj do ogrodzenia. - Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human - Detroit Become Human - poradnik do gry
Kara może nieodwracalnie zakończyć swój wątek w tym momencie. Jeśli nie jesteś zbyt dobry w QTE, lepiej nie dobiegaj do ogrodzenia.

Jeśli na autostradzie w którejkolwiek sekcji Kara zawiedzie w QTE, zginie i jej wątek zakończy się. Connor nie może schwytać Alice - lepiej nie pchać się nim na autostradę.

  1. Jako Connor biegnij na wprost, po czym skręć w alejkę wskazaną przez policjanta (w obu tych etapach możesz się spóźnić, co zostanie odnotowane w Schemacie ja ko dwa niezależne zakończenia).
  2. Gdy dobiegniesz do siatki ogrodzenia przełączysz się na Karę. Musisz wykonać pomyślnie pierwsze QTE i przejść przez pierwszy pas autostrady.
  3. Connor decyduje, czy podąć pościg (tak: niestabilność systemu, relacje z Hankiem; nie: niestabilność systemu, relacje z Hankiem).
  4. Niezależnie od decyzji Connora, musisz jeszcze bezpiecznie przeprowadzić Karę i Alice na drugą stronę w kolejnym QTE (oddzielne gałęzie w Schemacie historii: każda z pozycji uwzględnia pomyślne QTE lub potrącenie przez samochód).
  5. Jeśli Connor nie zginął, złapie on Karę. Jeśli się mu wyrwie, ucieknie. Jeśli nie - zginie.
  6. Niezależnie, czy Kara uciekła Connorowi, czy zginęła, masz jeszcze możliwość ocalenia Connora w ostatnim QTE.

Zakończenia

Dostępnych jest wiele zakończeń, które dotyczą głównie Kary - tego czy przeżyje, czy zginie. W tym rozdziale może również zginąć Connor.

  1. Jeśli Kara spała w motelu lub samochodzie, może uniknąć policjantów i pomijając pościg dostać się na stację kolejową.
  2. Podczas pościgu na autostradzie:
  3. Jeśli Connor nie podejmie pościgu lub Kara wyrwie się Connorowi złapana na autostradzie, i Kara pokona autostradę, odblokujesz pierwsze zakończenie w Schemacie;
  4. Jeśli Connor podejmie pościg i zginie na autostradzie, a Kara dotrze na drugą stronę, odblokujesz drugie zakończenie w Schemacie;
  5. Jeśli Kara zginie na autostradzie, odblokujesz ostatnie zakończenie na Schemacie i zakończysz jej wątek (w tym zakończeniu przewidziana została tylko jedna rubryka w przypadku, gdy zginie Kara - zostanie ona odblokowana niezależnie od tego, czy Connor przeżył czy nie).