Rozdroża - wątek Kary | Sceny wspólne | Solucja Detroit Become Human Detroit Become Human poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2019
W rozdziale Rozdroża jako Kara rozpoczynasz rozgrywkę w samochodzie zmierzając w stronę Jerycho. Możesz opcjonalnie posłuchać radia i popatrzyć przez okno. Jedziesz wraz z Lutherem lub bez niego, jeśli zginął w rozdziale Pociąg o północy znaleziony przez policjanta w ukryciu na parterze. Ma to znaczenie dla dalszego rozwoju wydarzeń. Kieruj się na statek, gdzie w rogu znajdziesz miejsce, gdzie Alice może odpocząć a ty porozmawiasz z Lutherem i Alice.
Teraz kieruj się na górę. Jeśli Markus zaatakował policjantów podczas Marszu wolności, znajdziesz tu gazetę. Na piętrze porozmawiaj z Markusem lub North (jeśli Markus zginął na Marszu wolności). Rozdział ten może zakończyć się już w tym miejscu, jeśli zakończyłeś wątek Connora lub nie posiadasz bliskich relacji z Alice.
Ucieczka przez korytarz
Jeśli Connor znalazł Jerycho, a Alice ciągle trwa przy Karze, po szturmie policji na statek androidy rozpoczynają ucieczkę. Jeśli jest z wami Luther, droga jest łatwiejsza - podążaj za nim. Jeśli Luther nie żyje, rozdział przebiega w ten sam sposób, droga jest jednak krótsza. Jeśli obierzesz złą drogę, zostaniecie pochwyceni.
Poniżej znajdują się wybory, jakie powinieneś wybrać, aby pomyślnie uciec ze statku:
- Zmierzaj w lewo,
- Na placu biegnij w prawo za androidami,
- Obierz korytarz po lewej,
- Skręć w prawo przez drzwi - Luther lub inny android zostaną postrzeleni,
- Biegnij prosto aż do migającego światła, gdzie skręcisz w prawo.
Luther zostanie postrzelony. Pomóż mu i ukończ pomyślnie QTE, by schować go w małym pomieszczeniu i uciec z Karą do wyjścia. Jeśli ci się nie uda, zostaniecie złapani.
Wjedź z pomieszczenia i biegnij w lewo. Gdy zobaczysz na ścianie biały napis, musisz ukryć się w pokoju po prawej stronie i przeczekać. Jeden z defektów będzie prosił o pomoc: jeśli mu otworzysz, musisz walczyć z żołnierzem (QTE), aby pomyślnie uciec dalej i nie dać się złapać (ponownie, stać się tak może również jeśli obierzesz złą drogę).
Podczas dalszej ucieczki może się jeszcze wiele wydarzyć. Uciekaj przed ostrzałem policji. Jeśli wybierzesz opcje:
- Dalszej ucieczki,
- Spróbujesz negocjacji,
- Czołgania się po postrzeleniu w nogę,
- Poddania się,
- Spróbujesz ucieczki i podejmiesz kolejną decyzję (takie same opcje jak powyżej + możliwość braku podjęcia decyzji przez przekroczenie czasu na jej podjęcie).
Zostaniesz pojmany. Jeśli zdecydujesz się na atak bezpośredni lub będziesz próbował ochronić Alice, Kara zginie (chyba, że Luther został pozostawiony w kryjówce, wtedy przybędzie on z pomocą i zostanie postrzelony). Jeśli chcesz zapewnić sobie pomyślne ukończenie tego etapu, wybierz opcję udawania martwej.
Zakończenia
Zależnie od tego, kto z bohaterów pozostał przy życiu / jakie decyzje podjął, rozdział może mieć znacznie inny przebieg:
- Jeśli Connor nie znalazł Jerycho i Luther przeżył - wspólnie opuszczają Jerycho.
- Jeśli Connor nie znalazł Jerycho i Luther nie przeżył - Kara i Alice opuszczają Jerycho.
- Jeśli posiadałeś złe relacje z Alice i nie udało ci się ich poprawić podczas prostych dialogów w tym rozdziale, Kara opuści Jerycho samotnie.
Jeśli Connor odnalazł Jerycho, zadanie zostaje wydłużone o wyżej opisany etap "Ucieczka przez korytarz". W tym etapie:
- Kara ginie - jeśli w ostatniej scenie, w której policja ostrzeliwuje uciekające defekty Kara postanowi stanąć w obronie Alice lub gdy zostanie drugi raz postrzelona nie podejmie żadnej decyzji albo spróbuje się czołgać.
- Kara i Alice (i opcjonalnie Luther)zostają schwytane - jeśli nie uda ci się uciec przez korytarz: w przypadku obrania złej ścieżki lub niewykonaniu QTE.
- Kara i Alice uciekają z Jerycho - jeśli pomyślnie ucieknie korytarzem i na zewnątrz będzie udawać martwą lub zmierzy się z policjantami i w walce pomoże jej Luther (uprzednio podniesiony po postrzeleniu i zaprowadzony do schronienia).
Warto zauważyć, że Luther nie może przeżyć do samego końca gry, jeśli Connor odnalazł Jerycho. Te wybory się wykluczają.