Bitwa o Detroit - wątek Kary | Sceny wspólne | Solucja Detroit Become Human Detroit Become Human poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2019
To, jak rozpocznie się wątek Kary w rozdziale Bitwa o Detroit zależy od tego, jak potoczyły się jej losy w rozdziale Rozdroża: czy udało jej się uciec (choć jeśli nie powiedzie ci się na początku tego rozdziału, Kara i tak może jeszcze zostać schwytana i obrać drugi wątek), czy została schwytana przez żołnierzy. Dodatkowymi czynnikami wpływającymi na rozwój wydarzeń, są:
- Kara została pochwycona
- Kara uciekła z Jerycho / Ucieczka przez granicę
- Ucieczka autobusem
- Ucieczka łodzią
Kara została pochwycona
Początek etapu wygląda jednakowo i nie podejmujesz tu żadnych istotnych decyzji, a jedynie wykonujesz kolejne polecenia żołnierzy (przy czym Kara zostanie uderzona, gdy będziesz się ociągać - zarejestrowane w Schemacie historii). W każdym przypadku przedwczesnej śmieci Kary, Alice zostanie "zutylizowana" lub uwolniona przez Markusa, jeśli jego wątek się powiedzie.
- Gdy jeden z androidów zostanie postrzelony, możesz zgłosić się na ochotnika, by go "posprzątać" - jest to okazja dla ciebie do ucieczki, jednak prowadzi to do złego zakończenia, w którym Alice zginie.
Gdy dotrzecie do ogrodzonego sektora, możesz wykonać kilka pobocznych działań:
- Obserwować jak android zostaje postrzelony,
- Zostać zauważonym przez drona (uwaga - jeśli będziesz się poruszać, Kara zostanie zastrzelona przez drona)
- Porozmawiać z Ralphem (z rozdziału Zbiegowie jeśli zatrzymałeś się w opuszczonym domu),
- Porozmawiać z androidem wyzwolonym z piwnicy u Zlatko,
- Porozmawiaj z ocalonym androidem z poprzedniej sceny, jeśli zgłosiłeś się na ochotnika, by pozbyć się ciała postrzelonego androida,
- Porozmawiać z Jerrym,
- Porozmawiać z innym Jerrym w sektorze - prowadzi do kontynuacji wątku,
- Porozmawiać z Lutherem, jeśli się tu znajduje - prowadzi do kontynuacji wątku.
Kolejna scena, to próba odnalezienia drogi dojścia do Alice.
- Jeśli wskaźnik stresu Alice sięgnie 100%, spanikuje i zacznie biec do Kary - jeśli nie interweniujesz na czas, Kara i Alice zginą; w przeciwnym razie tylko Kara.
- Porozmawiaj z androidem za Karą,
- Porozmawiaj z androidem przed Karą,
- Porozmawiaj z Lutherem,
- Porozmawiaj z wystraszonym androidem (ocalonym z piwnicy Zlatko),
- Porozmawiaj z Ralphem,
- Porozmawiaj z Alice - dziewczynka w pewnym momencie sama się odezwie do Kary,
- Obserwuj strażników
- Obserwuj śmierć Jerry'ego, jeśli poprosisz go o odwrócenie uwagi (jego, a nie przestraszonego androida, jeśli znajduje się w pobliżu),
- Podczas wydarzenia kolejka cały czas się posuwa, a Karze wydawane są polecenia - jeśli ich nie usłucha, przy drugim ostrzeżeniu zostanie postrzelona - jeśli wcześniej postrzelił ją dron, zginie.
Dalej, spróbujesz wydostać się z obszaru zamkniętego.
- Jeśli nie posłuchasz rozkazów strażników, zostaniesz postrzelony / będąc ranny, zginiesz,
- Jeśli Luther jest z Karą i nie zdążysz podjąć decyzji o jego ratunku, zginie w maszynie recyklingowej,
- Jeśli będziesz zbyt wolny, wszyscy zginą w maszynie recyklingowej,
- Obserwuj drut kolczasty,
- Porozmawiaj z jedną z osób: Ralphem, Lutherem, Jerrym lub wystraszonym androidem, by któryś z nich stworzył dywersję umożliwiającą ucieczkę.
Podczas ostatniej sceny ucieczki:
- Jeśli zawiedziesz w QTE, zginiesz,
- Jeśli dobiegniesz do ogrodzenia (z Lutherem lub bez), a Kara została uprzednio mocno postrzelona, ucieczka nie powiedzie się i zginiesz,
- Gdy napotkasz żołnierza, walcz z nim. Opcjonalnie: jeśli ci się nie powiedzie, a Ralph lub Luther znajdują się w pobliżu, pomogą ci.
Jeśli udało ci się wydostać ze strefy zamkniętej, wątek będzie kontynuowany w opisie poniżej. Owa kolejna scena następuje z pominięciem ośrodka recyklingowego, jeśli Kara nie zostanie schwytana w rozdziale Rozdroża.
Kara uciekła z Jerycho / Ucieczka przez granicę
Rozpoczniesz ucieczkę przekradając się pomiędzy żołnierzami. Jeśli nie zostałeś pochwycony podczas rozdziału Rozdroża i nie rozgrywałeś sceny w ośrodku recyklingowym, jeśli teraz żołnierze cię znajdą, i tak tam trafisz. Jeśli w rozdziale Rozdroża pomogłeś ukryć się Lutherowi, znajdziesz go teraz wraz z Jerrym.
Udasz się teraz w stronę dworca autobusowego. Możesz udać się do punktu kontrolnego lub obrać dłuższą drogę - nic złego się nie stanie, jeśli zdążysz dotrzeć do terminalu na czas. Jeśli zatrzymasz się do kontroli, także nic złego stać się nie może:
- Jeśli Luther nie jest z Karą, to Kara otrzyma opcję zastrzelenia strażników (lecz nie musi tego robić),
- Jeśli Luther jest z Karą, będzie mógł zastrzelić strażników podniesioną bronią, lecz nie musi tego robić.
Na dworcu autobusowym możesz wykonać wiele aktywności:
- Oglądaj telewizję,
- Sprawdź tablicę odjazdów autobusów,
- Przeczytaj gazetę,
- Spotkaj Todda (jeśli nie zginął w rozdziale Burzowa Noc), jeśli przypadkiem nie uda ci się z nim dogadać, możesz zginąć (opcjonalnie Luther może wtedy dokonać dywersji).
- Udaj się do odprawy - jeśli Luther nie odwróci uwagi strażników, zostaniecie zabici.
- Porozmawiaj z Alice i kobietą. Para upuści bilety - jeśli je podniesiesz i nie zwrócisz ich, będziesz mógł wsiąść do autobusu.
- Znajdź Adama (syna Rose z rozdziału Pociąg o północy) - prowadzi to do ucieczki łodzią.
Ucieczka autobusem
Ta opcja staje się dostępna, jeśli ukradłeś upuszczone przez parę na dworcu bilety. Tylko ta opcja gwarantuje najlepsze zakończenie (jeśli Luther jest w grupie), gdzie cała trójka ma szansę przeżyć. By kontynuować, udaj się do odprawy; nastąpi to także po rozmowie z Rose i Adamem, gdy ich spotkasz. Pobocznie możesz:
- Obejrzeć wiadomości,
- Zbadać biurko,
- Zbadać tablicę informacyjną,
- Obserwować uśmiercanego androida,
- Porozmawiać z Lutherem,
- Porozmawiać z Jerrym.
W tym miejscu, przy odprawie, zadecydujesz o finalnym zakończeniu wątku Kary.
- Poświęć Luthera / Karę / Jerry'ego - w każdym przypadku wybrana osoba zginie. W tym przypadku najlepszą opcją będzie poświęcenie Jerry'ego...
- Nie musisz poświęcać nikogo - ta opcja powiedzie się wyłącznie jeśli Markus wybrał pokojową demonstrację. Zakończenie obejmie całą trójkę bohaterów, chyba, że Luther wcześniej zginął. Jest to najlepsze możliwe zakończenie wątku Kary.
Ucieczka łodzią
Jeśli zdecydujesz się na ucieczkę łodzią, zlokalizuj na dworcu autobusowym Adama. Uwaga: przy opcji ucieczki przez rzekę Luther zawsze ginie, niemożliwe jest więc uzyskanie najlepszego możliwego zakończenia tą drogą. Wsiądziecie do wozu Rose, która zawiezie was nad rzekę. Tam możesz dodatkowo:
- porozmawiać z Adamem,
- obserwować drugi brzeg rzeki,
- sprawdzić temperaturę wody.
By kontynuować, porozmawiaj z Rose. Podczas przeprawy zawsze napotkacie łódź patrolującą. Jeśli się poddacie, zginiecie. Dodatkowo jeśli wybierzesz opcje: ukrycia się lub przyspieszenia - Alice zostanie ranna, jeśli zdecydujesz się ochraniać Alice - Kara zostanie ranna. Wybierz więc opcję nurkowania lub schowania się za Lutherem.
Gdy łódź zacznie przeciekać (następuje zawsze), możesz:
- porozmawiać z Alice,
- pozostawić Luthera,
- pozbyć się zapasów,
- wiosłować.
W tym miejscu skumulują się podjęte wcześniej decyzje, które wskażą na zakończenie wątku Kary:
- Jeśli nie odciążyłeś łodzi (Luther, zapasy), wszyscy zginiecie, gdy łódź zatonie,
- Jeśli Kara została ranna na łodzi (ochraniając Alice), wszyscy zginą,
- Jeśli Alice została ranna na łodzi, tylko Kara przeżyje (chyba, że wybierze opcję nie ratowania własnego życia),
- Tylko jeśli zanurkowałeś / schowałeś się za Lutherem i odciążyłeś łódź pozbywając się zapasów i Luthera, Kara i Alice dopłyną do brzegu bezpiecznie.