Detroit Become Human - poradnik do gry
Twój wybór ma znaczenie. Poradnik do Detroit Become Human to rozbudowana solucja, która uwzględnia wybory, alternatywy i konsekwencje podejmowanych decyzji przez gracza. Opis przejścia Detroit zawiera wszystkie ścieżki i schematy historii Connora, Kary i Markusa.
Ostatnia aktualizacja: 16 października 2019
Poradnik do gry Detroit: Become Human stanowi głównie opis przejścia. Gra została podzielona na trzy wątki główne niezależnych postaci, które dążą do realizacji własnych celów, ale i do wspólnego zakończenia obejmującego cały świat przedstawiony. Nie mogło więc zabraknąć rozdziału o ważnych wyborach, który wskaże ci rozdziały i momenty w grze, w których podejmujesz najważniejsze decyzje stanowiące o zakończeniu gry. W grze nie znajdziesz licznie dodatkowych sekretów, lecz dla dociekliwych przygotowanych zostało wiele wskazówek i poszlak do odnalezienia w każdym z rozdziałów. Przedstawione są one na specjalnych Schematach historii, które dołączone zostały do każdego z rozdziałów opisu przejścia. Zwieńczenie poradnika stanowi zestawienie trofeów dostępnych do odblokowania.
Zabawa w Detroit: Become Human polega głównie na podejmowaniu decyzji. Jest to gra z bardzo rozbudowaną fabułą, zawierająca dziesiątki możliwych rozwiązań. Główny wątek podzielony został na trzy części pomiędzy głównych bohaterów i opowiada historię androidów dążących do wyzwolenia w świecie ludzi, w którym ich rola sprowadza się do służenia swoim panom. To ty zadecydujesz o losach bohaterów i kształcie świata na zakończenie gry.
Patrick "YxU" Homa
- Definicje
- Porady
- Bohaterowie Detroit
- Poziomy trudności
- Opis przejścia - Connor
- Opis przejścia - Marcus
- Opis przejścia - Kara
- Opis przejścia - sceny wspólne
Oznaczenia kolorystyczne
Czerwonym i zielonym kolorem oznaczono wskazówki oraz decyzje (na czerwono te, o negatywnych skutkach; na zielono te, o dobrych). Dotyczy to także dialogów i wpływu na relacje między bohaterami.
Pomarańczowym kolorem oznaczone są interakcje i związane z nimi przedmioty, do których odnosi się poradnik; kolorem oznaczone są jednak tylko te interakcje, które zapisane zostają w Schemacie.
Definicje
Schemat historii - jest to mapa postępów w Detroit: Become Human. Możesz podejrzeć ją w menu gry podczas rozgrywki lub w głównym menu z podziałem na odblokowane rozdziały. Schematy wykazują możliwe rozwiązania w rozdziałach zależne od działań i wyborów bohaterów. Domyślnie są zakryte. Dopiero po wykonaniu działań / zaobserwowaniu określonych rzeczy, zostaną one dodane do Schematu. Powtarzanie rozdziałów z menu głównego, nawet po ich ukończeniu i odkryciu nowych rozwiązań nie powoduje przyrostu procentowego ukończenia rozdziału ani rozwiązania te nie zostają na stałe zapisane w Schemacie.
Defekt - tym mianem określane są zbuntowane androidy w fabule Detroit: Become Human. Określenie to stale występuje w dialogach oraz używane jest w poradniku.
Cyfrowe gazety - obiekty w świecie. Z jednej strony zostają zamieszczone w Schemacie, wliczają się wiec do postępów gry. Z drugiej strony mają charakter sekretów i odpowiadają za tło fabularne gry. Wszystkie zebrane gazety możesz później podejrzeć w menu głównym w zakładce dodatki$ (Extras).
QTE - quick time events, są to miejsca w rozgrywce, w których musisz naciskać określone sekwencje przycisków, aby wykonać jakąś czynność. Ze względu na złożoność wątku fabularnego, czasami niepoprawne wykonanie QTE może przynieść dość nieoczekiwane skutki... Sprawdzaj regularnie Schemat historii, by dowiedzieć się, jakie poboczne ścieżki możesz obrać.
Pałac umysłu - mowa tu o trybie podpowiedzi, który uzyskujemy naciskając trigger R2. W trybie Pałac umysłu widoczne są wszelkie poszlaki, przedmioty do przeanalizowania (szczególnie te trudne do zauważenia) oraz wskazuje cele misji i czas na ich wykonanie (jeśli występuje).
Porady
Detroit: Become Human jest grą przygodową, o charakterze interaktywnego filmu. Po zakończeniu każdej ze scen będziesz przełączany na kolejnego z trzech bohaterów przechodząc do równoległej linii wydarzeń w świecie gry. Mimo, że gra jest prosta, poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, które wyjaśnią niektóre mechanizmy rządzące grą.
- Bohaterowie gry mogą zginąć w jej trakcie. Podczas rozgrywki nieraz narażasz postaci, którymi kierujesz na utratę życia, co znacząco skraca wątek fabularny i prowadzi do określonych zakończeń. Wyjątkiem jest Connor, który wielokrotnie umierając powraca do życia w każdym, kolejnym rozdziale. Najczęściej zginać możesz podczas ryzykownych akcji quick-time event (QTE), czyli momentów, w których musisz naciskać pojawiające się na ekranie przyciski, by pomyślnie ukończyć określoną scenę. Oczywiście z reguły masz prawo do kilku pomyłek - obniżenie poziomu trudności zwiększa ilość możliwych porażek w QTE.
- Ukończenie gry w 100%. Ten cel jest niesamowicie trudny do osiągnięcia. Wymaga bowiem odblokowania wszystkich ścieżek na Schematach historii, przy czym niektóre sceny potrafią mieć nawet po 5 rozwiązań. W związku z tym, aby zaliczyć Detroit: Become Human w 100% będziesz musiał ukończyć rozgrywkę kilka razy.
- Podczas pierwszej rozgrywki: postaraj się ukończyć grę swobodnie. Nie próbuj na siłę odszukiwać wszystkich sekretów, choć warto mieć oczy otwarte. Podczas pierwszej gry lepiej zrozumiesz, jak działa gra, i do jakich rozwiązań możesz dążyć. Podczas kolejnej rozgrywki postaraj się odnaleźć wszystkie sekrety i ukryte przedmioty, które prowadzą do rozwinięć fabularnych. Dopiero w trzecim podejściu lub kolejnych, warto skupić się tylko na szybszym ukończeniu kolejnych etapów odnajdując tylko te przedmioty, których potrzebujesz.
- W każdym dialogu masz określony czas, by coś powiedzieć - jeśli czas minie, zostanie wybrana losowa wypowiedź.
- Poszlaki. Używając R2 przechodzisz w tryb poszukiwania poszlak. Nie polegaj wyłącznie na nim - nie zawsze wskaże ci on bowiem wszystkie wskazówki w danym miejscu. Warto wiedzieć, że w scenach, kiedy masz ograniczony czas na podjęcie działań, w trybie poszlak zostaje zatrzymany czas, a ty możesz swobodnie rozejrzeć się po okolicy i przeanalizować sytuację.
Bohaterowie Detroit
W Detroit Become Human gracz obejmuje kontrolę nad trzema bohaterami. Każdy z nich jest androidem, ale każdy posiada inny charakter, rolę, zawód oraz własną, unikalną fabułę. Poniżej przedstawiamy charakterystykę sylwetki trzech bohaterów, których historie wielokrotnie się przecinają.
Connor
Connor jest androidem policyjnym, numer jego modelu to RK800. To zaawansowany model stworzony do trudnej pracy dochodzeniowej i kryminalnej, którą przyrównać możemy do zadań głównego bohatera Blade Runnera. Partnerem Connora jest Porucznik Hank Anderson. Connor ściga androidy, które stały się defektami - innymi słowy takie, które zbuntowały się wbrew przyjętym regułom i zasadom w Detroit Become Human. Connor wydaje się najmniej ludzki w ze wszystkich bohaterów gry - sprawia wrażenie służbisty oddanego ludzkiemu prawu.
Connor posiada umiejętność skanowania otoczenia na wzór trybu detektywa, co pomaga odblokować nowe opcje przejścia etapu czy dialogi. Zaawansowany procesor Connora pozwala mu symulować i przewidywać ewentualne rozwiązania danego problemu.
Kara
Kara to android zbudowany niedawno. Model ten wykorzystuje się do pomocy domowej. Kara nie jest jednak ślepym robotem - wykształciła bowiem świadomość swojego istnienia.
Kara to android numer AX400. Po znanym tech demo (KARA) bohaterka zostaje wysłana do sklepu. Przechodzi z rąk do rąk, aż w końcu jej egzemplarz nabywa Todd Williams, kierowca taxi. Todd "najmuje" Karę do opieki nad domem oraz swoją małą córeczka Alice. Pewnego dnia jednak Kara widzi, jak ojciec znęca się nad córką. Interwencja kończy sie dla Kary tragicznie - zniszczona trafia do naprawy, gdzie jej pamięć zostaje zresetowana.
Po dwóch tygodniach Kara wraca do domu Todda - wówczas gracz widzi ponownie scenę przemocy i może zainterweniować przeciwko ojcu małej Alice. W grze w postać Kary wciela się Valorie Curry.
Markus
Markus, podobnie jak Kara, jest pracownikiem społecznym i trzecim bohaterem Detroit Become Human. Numer modelu tego androida to RK200, ale Markus odróżnia się przede wszystkim rozwiniętą samoświadomością swojego istnienia.
Markus to prototyp stworzony przez CyberLife. Elijah Kamski, twórca androidów, oddał go swojemu przyjacielowi, Carlowi Manfredowi, znanemu malarzowi. Markus zajmuje się Carlem w jego codziennym życiu, ale również towarzyszy mu w troskach i smutkach. Relacja Markusa i Carla rozwija się w toku historii do momentu, w którym zaczyna przypominać relację rodzinną. Wkrótce świadomość Markusa jest na tyle rozwinięta, że rodzi się w nim idea wyzwolenia androidów - pokojowego lub siłowego. W grze w postać Markusa wciela się Jesse Williams.
Poziomy trudności
W Detroit: Become Human dostępne są dwa poziomy trudności: beztroski (łatwy) i doświadczony (trudny). Możesz je zmieniać w dowolnym momencie rozgrywki z poziomu ustawień, jednak poza aktywnościami (QTE). Osobiście polecam grać na trudniejszym trybie, bowiem ułatwiony poziom powoduje zamknięcie niektórych ścieżek fabularnych, które prowadzą do negatywnych zakończeń (niektóre zdarzenia po prostu nie wystąpią i pewne akcje zawsze się powiodą).
Dodatkowo grając na łatwym poziomie masz zazwyczaj więcej czasu na naciśnięcie klawiszy w QTE - które również są łatwiejsze do wykonania (sprowadza się głównie tylko do przycisków pada, bez użycia żyroskopu i gałek), dokładniej wskazywane są poszlaki w trybie skanowania (R2), oraz podczas analizy obiekty / osoby żółte linie wskażą ci dokładne miejsca, które musisz przeanalizować.
Opis przejścia - Connor
Connor to jedna z głównych postaci. Wcielisz się tu w rolę androida-detektywa. Connor w swoich rozdziałach z reguły posiada najwięcej możliwych ścieżek zakończenia scen.
- Zakładniczka
- Partnerzy
- Przesłuchanie
- Czekając na Hanka
- Gniazdo
- Rosyjska ruletka
- Klub Eden
- Most
- Wrób Publiczny
- Spotkanie z Kamskim
- Ostatnia szansa, Connor
Opis przejścia - Marcus
Marcus jest burzliwą postacią. To on głównie zadecyduje o formie zakończenia dla całego świata - dobrym, złym lub pośrednim. Może zginąć przed pełnym zakończeniem swojego wątku.
- Odcienie koloru
- Malarz
- Upadek & Powstanie z martwych
- Jerycho & Czas decyzji
- Części zamienne
- Wieża Stratford
- Capitol Park
- Marsz wolności
Opis przejścia - Kara
Kara jest postacią drugoplanową. Jej wątek jest dość mocno odseparowany od głównej fabuły gry, a jej decyzje mają znikomy wpływ na pozostałych bohaterów i finalny kształt świata.
Opis przejścia - sceny wspólne
W tym rozdziale przedstawione są sceny wspólne, tj. te, w których w jednym rozdziale przeplatają się wątki wszystkich bohaterów. Będziesz pomiędzy nimi przełączany, a decyzje podjęte przez jedną osobę mogą bezpośrednio dotyczyć kolejnego z bohaterów.
Autor Poradnika
Patrick Homa
Blisko dziesięć lat swojej freelancerskiej współpracy z GRYOnline.pl poświęcił pomaganiu graczom w zbieraniu sekretów i pokonywaniu wszelkich trudności jako autor poradników. Niestraszny mu żaden gatunek gier i uważa, że od grafiki i wodotrysków ważniejsza jest fabuła, model rozgrywki i mechaniki. Wolny czas spędza na przemierzaniu lasów rowerem i craftowaniu nowych "receptur" w kuchni. Wieczorami z pasją oddaje się też ściganiu w symulatorach wyścigowych.
więcej
Informacje o Detroit Become Human - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 24 maja 2018
Poradnik zawiera : strony: 49, ilustracje: 133 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Detroit Become Human - poradnik do gry
- Bitwa o Detroit - wątek Kary | Sceny wspólne | Solucja Detroit Become Human Detroit Become Human poradnik, solucja.
- Bitwa o Detroit - wątek Markusa | Sceny wspólne | Solucja Detroit Become Human Detroit Become Human poradnik, solucja.
- Marsz wolności | Markus | Solucja Detroit Become Human Detroit Become Human poradnik, solucja.
- Bitwa o Detroit - wątek Connora | Sceny wspólne | Solucja Detroit Become Human Detroit Become Human poradnik, solucja.
- Wróg publiczny | Connor | Solucja Detroit Become Human Detroit Become Human poradnik, solucja.