ICP12: Ambasadorzy | Conflict Zone poradnik Conflict Zone
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Cele misji:
1) Zbuduj obóz uchodźców i uratuj co najmniej 20 cywili.
2) Zlokalizuj wiezienie z ambasadorami.
3) Doprowadź ich całych i zdrowych do swojej bazy.
Warto wspomnieć że to zadanie można wykonać na dwa sposoby - zniszczyć główną bazę GHOSTa [6] i wysłać komandosów po ambasadorów do punktu [8] lub tylko to ostatnie. Wtedy trzeba postarać się o osłonę dla komando, a obrona przeciwlotnicza oraz naziemna jest w okolicy więzienia całkiem spora. Dlatego polecam zająć się najpierw właśnie główną bazą. Najważniejsze w tej misji to obronić się na samym początku. Zaczynasz z kilkoma piechurami, jeepami oraz czołgiem. Najlepiej jest podzielić je na dwie grupy, oddać w ręce dowódców i ustawić przy wejściach na wzgórze [1] i [2] , na którym znajduje się baza. Rozpocznij budowę obozu uchodźców oraz kilku agregatów, po czym wyślij po helikopterze ewakuacyjnego do każdej z wiosek [C] . Jako że jest w nich pełno cywilów, będziesz musiał na początku zrobić po dwa kursy. Cały czas tam je wysyłaj, a kiedy znajdzie się przynajmniej sześciu w takim helikopterze (czyli połowa maksymalnego załadunku) wyślij go z powrotem do bazy w celu rozładunku przy obozie. Punkty będą lecieć, popularność szybko skoczy do 100% a przeciwnik nie będzie w stanie zbierać cywilów. Jednak dla bezpieczeństwa będzie trzeba wysłać kilka niszczycieli czołgów dla ochrony obu wiosek.
Przy budowie swojego kompleksu warto postawić po kilka dział przy punktach [1] i [2] , czyli w miejscach dostępu na wzgórze. Dodatkowo obrona AA zajmie się wrogimi helikopterami oraz samolotami strategicznymi. Resztę budynków stawiaj wedle uznania. Musisz się tylko spieszyć, gdyż wolne działanie jak dobrze wiesz kończy się w tej grze katastrofą.
Kiedy stacjonujące w okolicy bazy oddziały pod wodzą twoich dowódców będą w stanie odpierać wrogie ataki, możesz przygotować się do ruszenia na punkt [3] . Dla osłony korzystaj (tak jak w poprzedniej misji) z niszczycieli czołgów, łącząc je w grupy (4-8 jednostek, im mniej tym łatwiej nimi dowodzić). Wyślij po jednej takiej grupie nad okoliczne wioski, a trzecia niech będzie w pogotowiu (najlepiej jest wysłać ją do punktu [5] , gdzie powinna zająć się wrogimi jednostkami). Trzeba na nich szczególnie uważać, gdyż kilka piechurów z bazookami lub działko AA może zmieść je w ekspresowym tempie. Więc jeżeli coś takiego się zbliży, to ratuj się ucieczką do punktu naprawczego. Warto chronić te helikoptery, bo jako weterani czy bohaterowie są w stanie siać ogromne spustoszenie.
Grupa w punkcie [3] musi być wyposażona (oprócz zmodernizowanych czołgów i piechoty, oczywiście) w mechaników oraz saperów. Szczególnie okolice ujść wąwozów czy drogi przy bazie nieprzyjaciela są bardzo zaminowane, a niepotrzebna strata jednostek może zmniejszyć Twoje szanse na zwycięstwo. Kiedy zdecydujesz się na atak na główną bazę [6] rozpocznij szturm grupą stacjonującą w punkcie [3] . Najlepiej jest zlecić to jednemu z oficerów. Można wspierać je helikopterami pilnującymi wiosek oraz nalotami dostępnymi w tej misji po wybudowaniu radaru. Po podbiciu terenu będzie można go spokojnie odminować i zaatakować okolice więzienia [7] . W samym centrum [8] stacjonuje mnóstwo jednostek AA, więc najlepiej jest wprowadzić na te tereny same czołgi i piechotę. Korzystając z pomocy oficera (np. Hoopera) zajmij tereny nieopodal wiezienia [7] , natomiast sam już wjedź do centrum, żeby wiezienie nie zostało zniszczone. Musisz tego cały czas pilnować, bo gdy legnie w gruzach misja zostanie przedwcześnie zakończona. Po oczyszczeniu okolicy wyślij tam ze swojej bazy komandosów w helikopterze transportowym. Kiedy zniszczą wiezienie [8] pojawią się obok jego zgliszcz ambasadorzy. Wsadź ich do transportowca i przewieź do bazy. Kiedy dotrą do celu misja zostanie zakończona sukcesem.