GHOST13: Zdobycie głowic | Conflict Zone poradnik Conflict Zone
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Cele misji:
1) Infiltruj wrogi sztab swoim szpiegiem.
Kolejna misja gdzie ICP dysponuje od samego początku ogromnymi środkami finansowymi oraz co najważniejsze, bojowymi. Wszystkie wioski [C] są oczywiście zajęte, więc nie ma sensu posyłać do nich helikoptera ewakuacyjnego. Na szczęście ilość napływających na sekundę punktów dowodzenia jest satysfakcjonująca i przy odpowiedniej strategii wystarczy do pogrążenia przeciwnika. Twoje siły powinny opierać się głównie na zmodernizowanych czołgach wraz z kilkoma samobieżnymi działkami przeciwlotniczymi. Warto także dodawać do takiej grupy kilku piechurów, głównie żołnierzy z bazookami oraz oczywiście lekarzy i mechaników. Jeśli chodzi o środki powietrzne (helikoptery przeciwczołgowe) warto przygotować co najmniej dwie duże grupy (6-10 jednostek). Poza tym wsparcie w postaci bombowców czy myśliwców (dostępnych po wybudowaniu radaru) oczywiście także się przyda. Należy tu jednak brać poprawkę na wrogie działka AA mogące przeszkodzić naszej maszynie w dotarciu do celu.
Kilka słów o budowie bazy. Należy i to od samego początku inwestować w działka (artyleria). Najdalej wysunięta na północ część, broniąca dostępu od strony mostu musi być naszpikowana sprzętem defensywnym. To samo tyczy się "przylądka" ba wschodzie, jednak tu ataki będą rzadsze i łatwiejsze do powstrzymania. Jak zapewne zauważyłeś teren pod budowę bazy znajduje się na niewielkim wzniesieniu. Myślisz pewnie że to daje doskonałe warunki do obrony - w końcu przeciwnik znajduje się trochę niżej, czyli ma ograniczoną widoczność i linię strzału. Jednak nic bardziej mylnego - jeśli np. wrogi czołg podjedzie odpowiednio blisko artyleria nie będzie w stanie w niego trafić i cała linia obrony odejdzie w tej chwili do historii. Dlatego warto opiekować się dostępnymi od początku misji oddziałami, ewentualnie w razie potrzeby dodając nowe jednostki. Połączenie działek z jednostkami da doskonałe rezultaty.
Po gruntownym rozbudowaniu linii obronnej i postawieniu zmodernizowanej fabryki pojazdów można rozpocząć produkcje zmodernizowanych czołgów. Zwykłych nie opłaca się tworzyć nawet na wabia, to samo tyczy makiet. Najlepiej ustawiaj wszystkich w miejscu gdzie będą mogli ochraniać bazę, w punkcie [1] . Wspomniane grupy helikopterów przeciwczołgowych powinny wspierać system obronny oraz zdobywać doświadczenie niszcząc nie chronione przez artylerie przeciwlotniczą jednostki. Do ataku na bazy ICP najlepiej przygotować kilku komandosów, a jako transport wykorzystaj helikoptery, dostępne już w tej misji po wybudowaniu helipadu. Pierwsza grupa zostaje przetransportowana w rejon [2] i zajmuje się bazą [3] . Druga leci w miejsce oznaczone [4] i demoluje drugą bazę, [5] . Warto rozpocząć uderzenie jednocześnie. W tym celu można się posłużyć trzecim z dostępnych w tej misji dowódców.
Spustoszone tereny będą doskonałym miejscem pod budowę bazy, jednak najpierw należy je zdobyć. Do tego wykorzystaj tworzoną grupę zmodernizowanych czołgów. Podczas rozpoczęcia pierwszego uderzenia warto zacząć tworzenie drugiej takiej grupy. I tak oddaj dowódcy (lub poprowadź sam) sprzęt ciężki i nakaż zdobycie bazy [3] (lub tego co z niej pozostało) pierwszej grupie. Po drodze napotkasz na silny opór ze strony ICP, jednak jeśli grupa będzie odpowiednio duża nie powinno być z tym problemów (pamiętaj o ustawieniu Agresywnym!). Wybuduj w tym miejscu swoją bazę, a pozostałe po ataku jednostki wyślij pod ujście wąwozu [6] . Powinny zająć się wyjeżdżającymi z niego jednostkami. Cały czas wspieraj atak grupami powietrznymi!
Ostatnia baza [7] to miejsce w które trzeba wysłać szpiegów. Jednak przedtem musisz zająć się zniszczeniem wszelkich budynków poza sztabem. Wprowadź obie grupy pancerne na jej teren i w odpowiednim momencie przejmij dowodzenie, tak aby szpieg mógł dotrzeć cało i zdrowo do sztabu ICP. Kiedy zdobędzie poszukiwane dane misja zostanie pomyślnie zakończona.