Misja 14 - Reichstag | Kampania w Company of Heroes 2 poradnik Company of Heroes 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Misja 14 - Reichstag
Cele główne:
1. Przejmij dzielnicę rządową
2. Oczyść operę Krolla
3. Zdobądź Reichstag
Cele bonusowe:
1. Zlikwiduj niemieckie haubice
2. Ukończ misję nie produkując żadnych pojazdów
3. Przejmij niemieckiego StuGa, Brummbara i Ostwinda
4. Ukończ misję w mniej niż 60 minut
Ostatnia misja gry, w ruinach Berlina, jest dość specyficzna. Przede wszystkim Niemcy są praktycznie skazani na porażkę i bardzo "ciężko" jest nie wygrać tej misji w taki, czy inny sposób. Praktycznie tylko, gdy całkowicie zignorujesz produkcję nowych jednostek żołnierze wroga mogą wysłać jeden czy dwa oddziały, by zniszczyły bazę. Docelowo jednak, ich podstawowym zadaniem jest opóźnianie, tego co nieuniknione, czyli końca Trzeciej Rzeszy. Pochowani są praktycznie w każdym zaułku, często wyposażeni w broń wszelkiej maści. Prawie zawsze nowe regiony powinno się ostrzelać z moździerzy przed ich "zwiedzeniem". Jako pierwszych zawsze wysyłaj też Poborowych w postaci mięsa armatniego. Rzucaj granaty za każdy róg większej ulicy i generalnie bądź czujny, nie zostawiając żadnych terenów miasta niesprawdzonych.
Z racji swojej specyfiki poziom trudności tej misji na dobrą sprawę wyznacza sam gracz, określając czy i ile zadań bonusowych chce wykonać. Wykonanie wszystkich czterech bonusów w ciągu jednej gry jest bardzo ciężkim zadaniem, wymagającym bardzo dobrego micromanagementu, czyli sprawnego zarządzania poszczególnymi jednostkami w czasie walki, oraz, najzwyczajniej w świecie, szczęścia.
Ogólnie taktyka będzie zmienna w zależności od celów, jakie sobie założysz:
1. Zdecydowanie najprostsze zadanie. Na krańcach Berlina operują cztery haubice, które trzeba wyłączyć. Haubice nie stanowią zagrożenia, gdyż są skierowanie do zewnątrz miasta. Będą natomiast strzeżone przed oddziały piechoty wyposażone w różnego rodzaju Panzerfausty, czy miotacze ognia.
2. Prosty do wykonania. Utwórz po dwa oddziały moździerzy, snajperów i saperów. Pozostałe produkowane jednostki ogranicz do szturmowców i gwardzistów. Nie produkuj natomiast cekaemów, czy broni przeciwczołgowej. Znajdziesz ich pełno na ulicach Berlina, a niemiecki sprzęt ogólnie pod względem ofensywnym jest lepszy od radzieckiego. Do obsługi zdobycznych dział wykorzystuj poborowych, by nie marnować wartościowej piechoty.
3. Najbardziej problematyczny cel poboczny, z racji dużej nieprzewidywalności. Aby przejąć czołg musisz najpierw wygonić z niego załogę przeciwnika. By to zrobić czołg musi być bardzo mocno uszkodzony i najlepiej unieruchomiony (taranowanie, celuj w słaby punkt). Najcięższą sprawą jest jednak nie zniszczenie takiego czołgu, więc wstrzymaj ogień pobliskich dział i staraj się ręcznie "wyczuć" odpowiedni poziom obrażeń, jaki trzeba zadać. Stuga znajdziesz już na początku dzielnicy rządowej, Ostwind będzie przed operą, a Brummbar dopiero przed Reichstagiem.
4. Bodaj najtrudniejszy bonus do wykonania. Najprościej wykonać go skupiając się tylko na głównych celach, ignorując niepotrzebne punkty terytorialne. Z pozostawionych punktów będą jednak w miarę regularnie wychodzić żołnierze próbujący jakichś kontrataków, więc trzymaj w rezerwach jakieś skromne oddziały obronne. Generalnie trzeba się bardzo spieszyć, warto więc oprzeć się o kilka szybkich i sprawnych pojazdów (T-70, M5) oraz masowo posyłać przodem piechotę, by związywała siły wroga, które następnie zostaną ostrzelane z tyłu przez cięższą artylerię.
1. Grę rozpoczniesz od razu w czasie walki. Nie szturmuj tylko spokojnie prowadź wymianę ognia zza osłon uzupełniając ewentualne straty poborowymi. Jeśli zależy ci na czasie, to ze wschodniej strony bazy możesz posłać wojska uliczką w górę, która prowadzi do wejścia na most, dzięki czemu okrążysz Niemców.
Po spacyfikowaniu obrońców poślij z jeden lub dwa oddziały na drugą stronę mostu trzymając główne siły poza nim. Jak się okaże most jest zaminowany i trzeba będzie ewakuować wszystkich, którzy na nim są. Na szczęście wybuch go nie zniszczy.
Po spacyfikowaniu punktu za mostem możesz od razu szturmować na budynek ministerstwa lub przejąć najpierw kontrolę nad pobliskimi terenami, by zapewnić sobie spokój na tyłach i zwiększyć dostawy zasobów. Tradycyjnie ostrzeliwuj moździerzami region posterunku przed bezpośrednim atakiem. Przydatne też będą granaty dymne do osłony szarżujących wojaków.
Na północy znajduje się porzucony StuG, którego będzie chciała obsadzić grupka pionierów. Ściągnij ich nim to zrobią i zagarnij czołg dla siebie. Dalej, w kierunku punktu z paliwem, będzie jeszcze kilka niemieckich tanków (w tym Pantera) oraz dział, więc potrzebne będą dość spore siły, by przejąć nad nim kontrolę.
Bezpośrednio na prawo od budynku ministerstwa jest PaK-43, który może szybko zamienić czołgi w kupkę złomu. Możesz go z bezpiecznej odległości zdjąć moździerzami. Alternatywnie zaatakuj masowo piechotą osłoniętą dymem, lub M5 jeśli tworzysz pojazdy.
W samym ministerstwie będą cekaemy i mnóstwo Panzershreków. Użyteczny będzie snajper. Przejmij budynek by ukończyć pierwszą część misji.
2. Wejście do opery będzie mocno bronione. Z prawej strony mapy jest jednak boczna uliczka, którą widać na zdjęciu. Możesz wysłać małe siły główną drogą, a następnie cofnąć ich by sprokurować pogoń Niemców. W tym samym czasie wyjdź z tej uliczki, by zaskoczyć ich od tyłu i okrążyć.
W samej operze przeciwników znajdziesz praktycznie za każdym rogiem. Trzymaj cekaemy i inne działa skierowane we wszystkich kierunkach. Użyteczni będą też snajperzy. Przejmij oba punkty w budynku, a droga na Reichstag stanie otworem.
3. Droga na Reichstag będzie piekielnie mocno broniona masą cekaemów, czołgów (w tym Brummbarem) i PaKami. Na szczęście dostaniesz dostęp do wsparcia z powietrza, które wysoce się przyda. Postaw też niezawodną MŁ-20 na wprost Reichstagu, by ostrzeliwała obrońców. Droga będzie pełna zasieków i min, więc warto zrobić przynajmniej jeden oddział saperów wyposażonych w zestaw do usuwania zagrożeń.
Reichstag nie może zostać zniszczony, więc nie ostrzeliwuj go z daleka, a zamiast tego wykonaj bezpośredni szturm. W ostatniej rozpaczliwej próbie obrony, Niemcy rzucą jeszcze w bój dwa Tygrysy. Skup wszelki ostrzał na nich niszcząc je pojedynczo. Gdy zostaną zlikwidowane gra zostanie ukończona! Gratulację!