Misja 07 - Droga lądowa do Leningradu | Kampania w Company of Heroes 2 poradnik Company of Heroes 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Misja 07 - Droga lądowa do Leningradu
Cele główne:
1. Zabezpiecz wschodni brzeg rzeki
2. Zdobądź niemiecką kwaterę główną
3. Broń niemieckiej kwatery
4. Zniszcz dwie pozostałe twierdze
Cele bonusowe:
1. Ukończ misję bez przejęcia lub wyprodukowania moździerza
2. Zniszcz niemieckie bazy z bliska na najwyższym poziomie trudności
3. Awansuj SU-76 do weterana trzeciej rangi
4. Zniszcz lub przejmij drugą niemiecką haubicę
1. Należy przebić się przez skutą lodem rzekę. Po drugiej stronie stacjonuje niemiecka haubica le.F.H.18, która stanowi wielkie zagrożenie nie tylko z racji swojej siły, ale też z racji niszczenia lodu, przez który przemieszcza się sowiecka armia. Nie warto więc czekać i najlepiej od razu ruszyć do przodu. Droga na drugą stronę będzie obsiana wszelkiej maści niemiecką piechotą. Masz do dyspozycji kilka oddziałów szturmowych i poborowych. Poborowi, z racji swojej wymienialności, powinni przecierać szlag, a szturmowcy niech idą za nimi. Używaj śmiało zarówno Ura! jak i koktajli Mołotowa. Łataj też dziury w szturmowcach dołączając do nich poborowych.
Na drugim brzegu są dwa moździerze, które trzeba wyłączyć w pierwszej kolejności, najlepiej granatami. W tym momencie musisz podjąć decyzje, czy zamierzasz wykonać pierwsze dwa cele bonusowe (1) (2). Jeśli przechodzić tę misję po raz pierwszy i nie masz zbyt dużego doświadczenia, nie jest to zbyt polecane rozwiązanie, gdyż jest ona dość ciężka sama w sobie, a przy braku moździerzy będzie jeszcze bardziej skomplikowana. W kolejnych częściach trzeba będzie zniszczyć mocno ufortyfikowane niemieckie bazy używając broni krótkiego zasięgu. Niemcy do ich obrony będą dysponować czołgami, co znacznie utrudni sprawę. Jeśli jednak jesteś zdecydowany spróbować, to pozostaw moździerze, a przez resztę misji skup się na batalionach karnych i ich umiejętności rzucenia materiałów wybuchowych. Zadają one bardzo wysokie obrażenia, ale wybuchają dopiero po pięciu sekundach. Z tej racji dobrze sprawdzają się na budynki. Obowiązkowo także rozwiń w bazie granty przeciwpancerne. Ataki na niemieckie bazy będą się opierać na tych dwóch umiejętnościach. Bataliony karne będą obrzucać granatami czołgi, a budynki materiałami wybuchowymi. W czasie ataku oferuj im też wsparcie innych jednostek, przede wszystkim cekaemu, by uziemiać piechotę wroga.
Jeśli z kolei na razie chcesz tylko po prostu przejść grę, to od razu obsadź moździerze poborowymi i rozkaż im z miejsca ostrzeliwać pobliskie niemieckie pozycje.
Przejmij haubicę. Jest to silna broń dalekiego zasięgu. Niestety nie może zmienić położenia. Tak czy inaczej warto ją obsadzić i wraz z jednym batalionem strażniczym skierować w stronę rzeki. W późniejszych etapach gry przeciwnik często będzie obchodził całą mapę próbując zaatakować od tyłu, właśnie od strony rzeki. Haubica z oddziałem piechoty dla wsparcia szybko wybije mu takie pomysły z głowy
Teraz trzeba będzie przejąć pobliski niemiecki posterunek. Na screenie widać stanowisko z cekaemem schowane w budynku. Wykorzystaj ścianę jako osłonę i przerzuć przez nią granat, by szybko pozbyć się karabinu bez zbędnych strat. Sam posterunek w międzyczasie ostrzeliwuj już moździerzami (oczywiście o ile nie wykonujesz bonusu). Na tym etapie warto też zainwestować w inne jednostki. Dobrze spisze się snajper, obowiązkowo też wezwani powinni być saperzy i przynajmniej jeden ZiS. Przejmuj też wszelką broń pozostawioną przez szkopów.
Po zdobyciu posterunku pierwszy cel zostanie wykonany, a okolica zostanie zaaranżowana jako nowy sztab. Zostaniesz też wyposażony w nową umiejętność specjalną, "Artylerię propagandy strachu". Jest to specyficzna zdolność polegająca na obrzuceniu przeciwnika ulotkami propagandowymi. Zaczytani w lekturze Niemcy mogą paść na ziemię, walczyć mniej skutecznie, a nawet z miejsca się wycofać.
Siły wojskowe zostaną teraz wsparte przez trzy SU-76, mobilną broń przeciw pojazdom. Świetny do ściągania lekko opancerzonych maszyn. Jest on niestety mało użyteczny względem piechoty, a przy tym wrażliwy. Nie ma też najmniejszych szans w starciu z ciężkim czołgiem. Zada mu raczej skromne obrażenia, a sam padnie w kilka strzałów. Dlatego poleganie na "suczkach" nie będzie zbyt rozsądnym posunięciem. Nie zmienia to faktu, że są przydatne i warto je trzymać w pogotowiu. Awansowanie przynajmniej jednego do maksymalnego stopnia weterana jest też wymogiem zadania dodatkowego (3). Innym zadaniem dodatkowym (4) jest zniszczenie lub przejęcie drugiej niemieckiej haubicy. Zajęcie się nią będzie dobrym testem dla SU-76. Wyślij je szybko w miejsce haubicy, pozbądź się jej, a zaraz potem każ zawrócić swoim suczkom z powrotem do bazy.
2. Frontalną ofensywą zdobądź kwaterę wroga. Suczki zajmą się lekko opancerzonymi pojazdami wroga. Snajper i z dwa oddziały piechoty spacyfikują resztę. Po zniszczeniu wrogich wojsk, zanim przejmiesz bazę przejmij cały ciężki sprzęt i rozstaw go w stronę zakrytych fragmentów mapy, w szczególności miej pewność, że masz tak ustawione przynajmniej dwa działa ppanc. Warto też zastawić kilka min.
3. Niemcy spróbują odbić bazę. Będzie to długa i ciężka walka. Wykorzystaj pobliskie budynki, by pochować w nich snajperów i cekaemy. Jeśli grasz z moździerzami, każ im ciągle ostrzeliwać drogi dojazdowe do bazy. Wycofaj też na tyły swoje SU-78, gdy na pole wjadą ciężkie niemieckie czołgi, gdyż inaczej szybko zostaną zniszczone. Panzery traktuj ZiSami i grantami przeciwpancernymi piechoty. Atak będzie składał się z trzech fal. Warto też ustawić punkty zbiórki z budynków produkcyjnych bezpośrednio w miejscu walki, by nowe oddziały szybko dołączały do obrony. Jeśli nie będziesz sobie w stanie poradzić, przydatna może się też okazać nowa umiejętność, taktyka spalonej ziemi, która może przez aż dwie minuty ostrzeliwać posiadane terytorium ogniem z moździerza. Uważaj jednak, bo łatwo możesz zabić tak swoich żołnierzy.
Ruszaj dalej na północ i przejmij pozostałe punkty terytorialne. Od tego miejsca na wschód znajduje się pierwsza z pozostałych dwóch twierdz, które trzeba zniszczyć (4a). Można to zrobić szybko ostrzałem z moździerzy lub atakiem przy użyciu batalionów karnych, jeśli robisz bonusy, tak jak to było napisane we wcześniejszej części. Jeśli atakujesz piechotą nie zapomnij też o używaniu granatów dymnych, by osłonić się przed ogniem nieprzyjaciela. Po zniszczeniu twierdzy od wschodu wedrze się wsparcie. Teraz Niemcy będą otoczeni.
Przed finalnym atakiem upewnij się jeszcze, że spacyfikowałeś działo PaK-43, które znajduje się w północno-wschodniej części mapy. Jest to potężna broń o bardzo dużym zasięgu, która mocno się przyda do niszczenia czołgów w ostatniej bronionej przez Rzeszę twierdzy.
Atak na ostatnią twierdzę (4b) można tradycyjnie wykonać za pomocą moździerzy lub szturmu bezpośredniego. Jest ona bardzo solidnie broniona, więc tak czy owak nie będzie to łatwe zadanie. Teraz jednak przeciwnik nie będzie miał czym odpowiedzieć i nawet nieudany atak nie powinien mieć kolosalnych konsekwencji. Jeśli nie dasz rady za pierwszym razem, to po prostu odbuduj siły i powtórz atak. Ostatnia twierdza wkrótce skapituluje i odcięty do tej pory Leningrad będzie mógł wreszcie wziąć haust świeżego powietrza.