Misja 03 - Pomoc jest w drodze | Kampania w Company of Heroes 2 poradnik Company of Heroes 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Misja 03 - Pomoc jest w drodze
Cele główne:
1. Broń grzbietu górskiego
2. Wycofaj się do wioski
3. Broń wioski
4. Broń sztab
5. Odbij grzbiet
Cele bonusowe:
1. Odbij grzbiet nie tracąc żadnego pojazdu na trudnym poziomie trudności
2. Podłóż przynajmniej 10 min przed obroną wioski
3. Zdobądź przynajmniej 3 bronie wroga.
1. Dysponując tylko grupką rekrutów i trzema ciężkimi karabinami maszynowymi Maxim zmuszony będziesz bronić trzech kluczowych punktów osłaniających dostęp do wioski. Pierwszy atak rozpocznie się na dole, następny będzie na górze, a w końcu na środku. Po pierwszym odrzuceniu wroga zaczną się masowe ataki z każdej strony. Najważniejszą kwestią jest niewychylanie się zza osłony i ochrona boków Maksimów.
Wkrótce Niemcy podwoją wysiłki. Na "pocieszenie" otrzymasz dostęp do lepiej wyszkolonych Poborowych, których będziesz mógł ściągać używając zdolności. Dysponują oni koktajlem Mołotowa (V), a za 60 amunicji mogą zostać wyposażeni w karabinki maszynowe. Cały trik polega teraz na umiejętnym wprowadzaniu ich na front. Jeśli wszystko idzie idealnie, wszystkie oddziały trzymają się mocno (mało prawdopodobne) i nie jesteś w stanie wezwać nowych jednostek - użyj drugiej zdolności, która umożliwia wycofanie oddziału, zwracając punkty limitu populacji, by wystawić Poborowych. Przy wycofywaniu pamiętaj, aby najpierw zdejmować odziały z najmniejszym doświadczeniem. Warto też pozostawić kilka oddziałów świeżaków, by ci w razie potrzeby za pomocą "Połączenia" uzupełniali straty w lepszych jednostkach.
2. Po paru kolejnych minutach walki na pole wjadą ciężkie pojazdy wroga. Dalsze utrzymanie pozycji będzie nie wykonalne, trzeba więc będzie wycofać się za rzekę.
3. Zyskasz około trzech minut na przygotowanie się do obrony. Przede wszystkim będziesz miał teraz dostęp do strzelców gwardii, czyli elitarnej sowieckiej piechoty. Produkuj i ulepszaj ich, gdy tylko będzie to możliwe. Oprócz wysokich walorów bitewnych dysponują oni zdolnością spowalniającą pojazdy wroga, co bardzo przyda się w zbliżającej obronie. Koło samych punktów obrony znajdują się także cztery działka ppanc. Obsadź je Poborowymi, by nie marnować gwardzistów. Wyposaż też saperów w leżące koło bazy miotacze ognia i każ im minować rzekę i drogi wjazdowe, by wykonać bonus (2). W miarę możliwości postaraj się by miny były raczej blisko pozycji obronnych. Przed głównym atakiem wróg wyśle mały zwiad, który spokojnie można sprzątnąć Maksimami. Szkoda, by więc było marnować na niego swoje miny. W ramach czasu i możliwości warto je też odgrodzić zasiekami, by mieć pewność, że miny nie będą aktywowane przez piechotę, a tylko przez czołgi i pojazdy. Alternatywnie można zastosować materiały wybuchowe zamiast min, które wybuchną przy aktywacji, a nie przy kontakcie z wrogiem, ale ich wysoka cena mocno ogranicza ilość, jaką będziesz w stanie wyłożyć. Postaraj się postawić je głównie na lodzie i wyczekać na odpowiedni moment przed wysadzeniem, aby posłać na dno rzeki jak najwięcej oddziałów wroga.
Sama walka będzie dość ciężkim wyzwaniem. Przede wszystkim używaj swoich dział, by niszczyć lód pod pojazdami wroga. Gdy któremuś uda się wedrzeć do wioski używaj gwardzistów, by go spowolnić, a następnie dobij ZiSami. Piechota powinna być dość szybko pacyfikowana za pomocą cekaemów. Warto też wykorzystać miotacze ognia saperów, które świetnie będą niwelować wszelkie próby flankowania i wdarcia się na teren wioski. Nie zapominaj też o uzupełnianiu strat (przede wszystkim w strzelcach gwardii) za pomocą poborowych.
4. Po męczącej walce po raz kolejny siły wroga okażą się przeważające. Wycofaj się w głąb wsi i broń sztabu głównego. Niedługo pojawi się mała niespodzianka.
Na pole bitwy wjadą T-34, które odmienią jej losy i przegonią hitlerowców. T-34 to jedna z najlepszych radzieckich jednostek w całej grze. Teraz należy odbić utracony wcześniej teren za rzeką. Można to zrobić albo przez całkowite zniszczenie wszystkich sił wroga, albo przez przejęcie całego terytorium. Bez względu na to, co wolisz, nie pozostaje nic innego jak tylko hurtem wedrzeć się na ich teren. Blisko czołgów trzymaj oddziały saperów, a w razie potrzeby każ im naprawiać zniszczone tanki (jeśli grasz za poziomie trudności "Generał" utrzymując wszystkie czołgi przy życiu wykonasz też bonus 1).
Za rzekę warto też przerzucić pozostałe oddziały by ułatwić sobie proces przejmowania. Nim ostatecznie zniszczysz wroga nie zapomnij o wysłaniu piechoty, by zarekwirowali przynajmniej trzy działa, aby wykonać ostatni cel bonusowy (3).