Misja 10 - Lublin | Kampania w Company of Heroes 2 poradnik Company of Heroes 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Misja 10 - Lublin
Cele główne:
1. Zdobądź rynek w Lublinie
2. Zdobądź dwa z trzech zaznaczonych terytoriów
3. Wyłam bramę zamku za pomocą ISU-152
Cele bonusowe:
1. Zniszcz bramę zamku nie tracąc ISU-152 na najwyższym poziomie trudności
2. Zneutralizuj wszystkie Elefanty i PaKi-43, zanim te zdążą zniszczyć jakiś pojazd
3. Zdobądź rynek w Lublinie nie tracąc ani jednego żołnierza lub pojazdu
1. Pierwszym celem będzie zdobycie pobliskiego rynku. Najpierw jednak warto zabezpieczyć dostęp do bazy, jako że prawdopodobnie już w kilka sekund po starcie gry zostaniesz zaatakowany przez oddział piechoty wroga. Na bazę będą regularnie szły małe ataki z reguły w postaci batalionu lub dwóch piechoty, a czasem inżynierów, którzy będą chcieli podłożyć w niej materiały wybuchowe. Osłonięty ckm skierowany od północy i snajper spokojnie wystarczą, by zapewnić bezpieczeństwo HQ.
Jeśli idzie o samo atakowanie, to wojsko powinno się w tej misji opierać głównie na czołgach i M5 z saperami. Ściąganie piechoty ograniczaj do przejmowania pozostawionego sprzętu w lubelskich ruinach. Uważać należy na miny, których pełno jest wszędzie. Możesz wyposażyć jeden oddział saperów w zestaw do usuwania zagrożeń, ale nie jest to konieczne. Pojedyncza mina nie wyrządzi zbyt wielkich szkód, a te które wyrządzi, szybko mogą zostać naprawione przez saperów z M5. Graj powoli i spokojnie, w tej misji nie należy się spieszyć. Przed atakiem na rynek oczyść zachodni region do bazy głównej, właśnie przy użyciu niezawodnego M5 z miotaczami oraz SU/T-70.
Następnie zaatakuj rynek używając M5 do szybkiego pozbywania się piechoty, a z tyłu wprowadzaj czołgi. Powinieneś w ten sposób wykonać także bonus (3). Co ważne, zabici saperzy na M5 (czy jakiekolwiek inne jednostki będące w ciężarówce) nie będą się liczyć jako zabici żołnierze. Także nawet gdyby jeden czy dwóch saperów zginęło w czasie ataku, nie przeszkodzi to w wykonaniu bonusu.
2. Po zdobyciu rynku zabezpiecz go co najmniej jednym cekaemem i np. moździerzem. Teraz należy zdobyć minimum dwa z zaznaczonych trzech punktów na krańcach mapy. Najlepiej najpierw będzie skierować się na wschód, gdzie stacjonują czołgi, których pozbycie się w pierwszej kolejności ułatwi resztę gry. Wyprodukuj jeden, a najlepiej dwa, SU-85. Przejmij też z dwa pozostawione przez Niemców działa ppanc. Wyślij M5 na zwiad. W ruinach często, gęsto będą pochowani piechurzy wroga, w tym snajperzy, saperzy z miotaczami i panzergrenadierzy z Panzershrekami. Ściągaj ich swoim M5 nie zapominając o zdjęciu saperów z paki i rozkazaniu im napraw, gdyby ciężarówka uległa uszkodzeniu, np. na minie. Jeśli spotkasz jakiś niemiecki panzer spróbuj go ściągnąć bardziej w stronę swoich wojsk, gdzie powinien już czekać na niego SU-85 (warto włączyć im wytężony wzrok by zwiększyć zasięg; SU-85 są wrażliwe z bliska).
Przed atakiem na wschód warto jeszcze wyczyścić środek mapy, gdzie będą moździerze, snajperzy i mnóstwo innego tałatajstwa. Nie zapominaj o swoim niszczycielu czołgów do walki z tankami Reichu. Gdy oczyścisz ten region przesuń powoli swoje działa, M5 i czołgi na wschód w stronę punktu z naprawą. Część sił, np. szybkie T-70 sprawne w walce z piechotą zostaw w centrum, by w razie czego pozbywać się pochowanych niedobitków, lub niwelować akcje zaczepne wroga.
Przed szturmem upewnij się, ze masz rozstawione z dwa działa ppanc. i ostrzelaj terytorium z moździerzy. Przydatne też okażą się zdolności dowódcy, zwłaszcza atak Iłem. Niestety zżera on kosmiczne zasoby amunicji, więc nie przesadzaj z jego nadużywaniem, by w razie potrzeby móc stosować zdolności poszczególnych jednostek. W miarę możliwości próbuj ściągać Panzery wroga pojedynczo. Nie zapominaj o swoich saperach na M5, którzy mogą naprawiać czołgi, nawet gdy te są aktualnie pod ostrzałem. Samo M5 wykorzystuj też, naturalnie, do szybkiego załatwiania ewentualnej broni przeciwczołgowej i piechoty wroga.
Zdobycie punktu naprawy bardzo ułatwi sprawę. Dalej na wschód, we właściwym terytorium, które należy zdobyć znajduje się m.in. Elefant, którego trzeba unicestwić, nim ten zniszczy któryś pojazd, by wykonać część zadania bonusowego (2a). Ostrzelaj go z moździerzy. Pamiętaj o armatach, a przede wszystkim o SU-85. W razie potrzeby cofaj się do punktu naprawy. Nie zapominaj też o piechocie, którą spalaj za pomocą M5.
Po zdobyciu punktu pierwsza część zadania zostanie wykonana. Teraz krawędzią mapy skieruj się na północ. Po drodze napotkasz jeszcze pojedyncze czołgi wroga, ale nie powinny one stanowić większego zagrożenia. Główny punkt pancerny Niemców został wyłączony i przez większość reszty gry nie będziesz się już musiał przejmować wrogimi tankami.
Punkt obserwacyjny w drodze do następnego celu powinno się zneutralizować z odległości, używając moździerzy i zdolności specjalnych. Na północy mapy znajdują się wrogie Panzerwerfery 42, czyli niemieckie odpowiedniki Katiuszy, które mogą szybko i skutecznie przerzedzić stacjonujące w miejscu wojska. Po przetrzebieniu obrony zdobądź błyskawicznie punkt obserwacyjny, a potem od razu szturmuj północną bazę wroga.
Korzystając z umiejętności tropienia wykryj pobliską piechotę i rozpocznij jej ostrzał moździerzami. Czołgi niech zajmą się transporterami, których w okolicy będzie bardzo dużo. Nie zapominaj też o niezawodnym M5 i jego miotaczach. Paznerwerfery z bliska są całkowicie bezbronne, więc te nie będą stanowić żadnego zagrożenia. Po zdobyciu tego punktu drugi cel misji zostanie zrealizowany. Możesz od razu ruszyć na zamek, ale jeśli chcesz odnieść całkowicie miażdżące zwycięstwo i ułatwić sobie końcówkę (zwłaszcza, jeśli wykonujesz cel bonusowy 1), to warto jeszcze zdobyć ostatni punkt na zachodzie mapy.
Zostaniesz wyposażony w dwa potężne ISU-152. Wykorzystaj je wraz z resztą sił, które do tej pory trzymałeś na środku mapy by ruszyć na ostatni punkt. Kieruj się tam też swoimi siłami z północy, by zamknąć przeciwnika z dwóch stron. Siły wroga na obu drogach będą dość standardowe. Dużo snajperów, piechoty z granatnikami i moździerzy. Nie ma sensu się spieszyć, więc spokojnie powoli ruszaj się do przodu nie marnując głupio żołnierzy (zwłaszcza, że z racji dostania ISU-w prawdopodobnie mocno przekroczyłeś limit populacji), a w razie potrzeby rób postoje, by dokładnie naprawić swoje czołgi. Na drodze od północy jest jeszcze kwestia dział PaK-43, które są celem bonusowym (2b). Uważaj na nie. Ostrzeliwuj je z moździerza lub wysyłaj M5 by z bliska spaliły ich obsługę. Po drodze będą trzy takie działa.
Uważaj także by nie trzymać na widoku sił blisko zamku, bo mogą zostać z niego ostrzelane. Szczególnie wrażliwa jest na to obsługa artylerii.
Po ostatecznym zniszczeniu sił wroga i przejęciu wszystkich terenów przerzuć wszystkie siły oprócz ISU-w w miejsce, gdzie gra nakazuje je ustawić. Będą tam jeszcze małe siły, które trzeba będzie pokonać.
Gdy się z nimi uporasz rozstaw wszystkie czołgi na całej długości domków naprzeciwko bramy zamku. Na prawym i lewym krańcu trzymaj SU-85 i działa ppanc. Możesz teraz ustawić też MŁ-20, jeśli masz taką możliwość, ale powinieneś sobie poradzić i bez haubicy. Napraw wszystkie czołgi za pomocą saperów i dopiero teraz rozkaż obu ISU-152 wjechać na swoje pozycje.
Niemcy przepuszczą atak, ale na tak przygotowane i rozstawione siły będą kompletnie niegroźni. W razie potrzeby wysyłaj saperów do naprawy czołgów, które mocniej dostały. Po kilku seriach czołgi wyłamią bramę i kolejna misja przejdzie do historii.