Misja 19 "Frustrate Retaliation" | Commandos Za linią wroga poradnik Commandos: Za linią wroga
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Misja 19 "Frustrate Retaliation"
Data: 12 stycznia 1945 r. Miejsce: Oldenburg. Komandosi: Zielony Beret, Snajper, Nurek, Saper. Zadanie: zniszczyć wyrzutnie rakiet V2. |
Legenda S - start, K - koniec W - wózek, B - beczki, P - przełącznik, T - taśmociąg 1, 2, 3 - wyrzutnie rakiet V2, W - wartownie, w - wieża z ckm, C - czołg, B - bunkier, MG - karabiny maszynowe, S - ciężarówka |
Wszyscy zaczynają w jednym miejscu (S na obrazku i mojej mapie). Wybierz Zielonego Bereta. Poczekaj aż (1) odwróci się i zacznie iść w lewo a (2) w dół - wtedy pędź co sił w nogach za (1) i dziabnij go nożem. Ciało powinno upaść za miejscem oznaczonym X1 . Ukryj się w tym miejscu i poczekaj aż zwłoki (1) zauważą (2 i 3) . Kiedy do nich podbiegną załatw obu Frycków majchrem zanim podniosą alarm. Następnie ustaw brzęczyk Bereta w miejscu X1 koło schodów prowadzących do wartowni W a sam zaś schowaj się w X1 . Włącz wabik, wyczołgaj się i zabij Adolfa (4) , który przybiegł zwabiony dźwiękiem. Teraz przełącz się na Snajpera i wczołgaj po schodach na wartownię W a potem doczołgaj się do pozycji oznaczonej Sn1 . Stamtąd zdejmij Szkopka (5) spacerującego po dachu (uważaj aby nikt (szczególnie Fryc na południu) nie dostrzegł ciała leżącego na daszku). Beretem ustaw wabik w miejscu X2 i schowaj się za skałką w X1 . Poczekaj aż do bzyczka podleci Niemiaszek (6) , który do tej pory pilnował garażu z niemieckim czołgiem (C) i zabij go. Ciała wszystkich Fryców, których do tej pory zabiłeś (oprócz (5) leżącego na dachu) powinieneś ukryć - ja je powynosiłem aż na miejsce startu S . Teraz czołgaj się Beretem za wagoniki w miejsce X2 po drodze zostawiając wabik w miejscu X3 koło furtki. Włączony bzyk powinien przyciągnąć do siebie jak magnes Niemiaszków (7 i 8) . (9) tylko na chwilę powinien odwrócić głowę w stronę Twojego urządzenia. Kiedy przestanie go interesować szybko zabij nożem (7 i 8) a chwilę potem właśnie (9) (podczołgując się do niego z boku). Trupy wszystkich trzech Szwabów znowu powinieneś wynieść i ukryć. Teraz przedostań się Beretem w miejsce X3 między kupkami węgla podkładając po drodze wabik w miejsce X4 (kiedy (10) idzie w dół). Gdy (10) znowu jest przy węglu włącz bzyka - ściągnie na miejsce (10 i 11) . Zabij obu nożykiem a ciała ukryj wśród kupek węgla, w X3 . Teraz wybierz Nurka i przemieść się nim lewą stroną ekranu aż do brzegu rzeki, w miejsce X4 (uważaj na krążący patrol (P1) ). Wejdź do wody, przepłyń na drugi brzeg, wynurz się w miejscu X5 i od razu padnij na ziemię. Przeczołgaj się do X6 . Poczekaj tam aż wartownik z psem (15+p) pójdzie w górę ekranu a (13) też zacznie iść w górę (w stronę rzeki). Wtedy szybko załatw harpunem (13) (jego ciało powinno upaść dokładnie w miejscu, w którym widzisz tego Fryca na obrazku tak aby nie spostrzegł go potem ani Fryc z psem ani (14) . Zanim Szwab z kundlem wróci ruszaj jeszcze do X7 i załatw stamtąd harpunem (14) . Kiedy jego zwłoki zauważy chłoptaś z pieskiem i przybiegnie na miejsce zabij jego i jego wrednego kundla. Potem podczołgaj się od tyłu do (16) i jego też sprzątnij. Strzelca ckmu (MG3) lepiej nie ruszać - jego ciało dostrzeże patrol (P1) na drugim brzegu i zrobi się niepotrzebny alarm (czołg (C) wyjedzie z garażu !). W tym samym czasie Snajper powinien zająć pozycję Sn2 przy wózkach i gdy Nurek robi czystkę na drugim brzegu rzeki ten komandos powinien zdjąć Szwaba (12) gdy znajduje się on w skrajnie dolnym punkcie swojej trasy (blisko ckmu (MG2) ) - a to dlatego, że Adolf ten ma sokoli wzrok i wypatrzy ofiary Nurka na drugim brzegu. Od razu zdejmij też Snajperem strzelca ckmu (MG2) . Wywoła to zaniepokojenie (MG3) po drugiej stronie rzeki ale tam może się drzeć ile chce ;-) ... Teraz przeczołgaj się wszystkimi komandosami, których masz na tym brzegu rzeki (Beret, Snajper, Saper) spomiędzy kupek węgla i wagoników w miejsce X8 za skałką (ostrożnie, kiedy patrol (P1) idzie w górę). Gdy patrol (P1) zawraca i idzie w dół czołgaj się całą ekipą wzdłuż torów z X8 do X9 a potem do stanowiska (MG2) i dalej - mostem kolejowym na drugi brzeg. Trasę czołgania wskazują zielone kreski . Wprawdzie można też wsiąść do wózka W i zafundować sobie przejażdżkę na drugi brzeg ale ... nie radzę z tej opcji korzystać ;-). Na moście Saper może zostawić jeden zdalnie odpalany ładunek - odpalenie go potem zablokuje Frycom z lewego brzegu rzeki dostęp do prawego brzegu. Nurkiem zaś wróć do rzeki i popłyń w prawo, do łódki. [obrazek poniżej]
Nurek (3) na razie niech czeka koło łódki L . Pozostali komandosi powinni przeczołgać się przez most w miejsce oznaczone X1 . Tam wybierz Bereta i podłóż jego brzęczyk w miejsce X1 , ukryj się z powrotem w X1 . Włącz wabik, zabij Niemca (1) , który do niego podbiegnie, ciało ukryj w X1 . Potem przeczołgaj się w X2 (za skałę). Poczekaj aż (3) zacznie iść w prawo wtedy wyskocz z ukrycia i zabij (2) gdy idzie do góry. Ciało szybko podnieś i zanieś w X2 bo (3) zaraz będzie wracać. (3) jak i pieska w klatce (4p) można odstrzelić Snajperem z pozycji Sn1 . Następnie Zielonym Beretem wejdź na murek (zielona strzałka z cyfrą 1 ) i przejdź na drugą stronę (uważając na Fryców (6 i 12) szwendających się po kompleksie) do niemieckiej bazy. Podczołgaj się pod klatkę zabitego kundla, w miejsce X3 . Tam poczekaj aż (6) jest przy klatce i zaczyna iść w górę a (5) odwraca głowę w swoje lewo - wtedy piorunem powstań na nogi i pędź zabić najpierw (5) a zaraz potem (6) . Ciała obu Szkopów szybko zanieś w miejsce X4 za murek. Potem uruchom przełącznik P taśmociągu T (aby zmienić kierunek przesuwu taśmy). Teraz reszta komandosów (Snajper i Saper) również może dostać się na teren bazy wczołgując się na taśmę (spadną po drugiej stronie ogrodzenia). Ukryj się całą tą ekipą za murkiem w X4 . Teraz musisz skoordynować działania Nurka, Snajpera i Zielonego Bereta. Pierwszym szybko zdejmij butlę tlenową (kiedy ckm na wieży w obraca się w lewo), zaraz padnij i podczołgaj się w miejsce X6 . Snajperem podczołgaj się za budynek w miejsce X5 . Kiedy Niemiaszek (7) zbliży się do Nurka, zawróci i zacznie iść w prawy górny róg ekranu szybko wyczołgaj się za nim Nurkiem i czołgaj aż złapiesz Frycka w zasięg harpuna. Zastrzel go, od razu padnij na glebę i z powrotem zanurz się w rzece. Migiem przełącz się na Snajpera i wyczołgaj zza narożnika budynku w miejsce Sn2 kiedy (8 i 9) idą w stronę rakiet. Gdy tylko (8) dostrzeże ciało Adolfa zabitego przez Nurka zdejmij go Snajperem. (9) zdejmij chwilę potem tak by jego ciało upadło w miejscu, w którym widzisz go na obrazku (zasłonięte budynkiem wartowni W przed wzrokiem niepowołanych). Przełącz się teraz szybko na Bereta i przenieś zwłoki (8) koło (9) bo spostrzeże je patrol z psem (P2+p) po drugiej stronie rzeki albo pętający się w pobliżu Niemiaszek (12) . Teraz podłóż Beretem wabik w miejsce X2 niedaleko ogrodzenia, odczołgaj się tam gdzie leży trup (9) . Włączony bzyk powinien przyciągnąć (10) - zabij go a ciało przenieś w okolicę trupa (9) . (11) zabij kiedy nikt na niego nie patrzy a ciało wynieś za pobliski murek w miejsce X4 . Za (12) wybiegnij kiedy mija ten murek, ciało schowaj w X4 . (13) zwab podkładając brzęczyk koło rzeczonego murku z X4 , ciało ukryj w tym ostatnim miejscu. (14) to pestka - zajdź go od tyłu i zadźgaj. Podobnie uczyń z (15) (uważając na patrol z psem (P1+p) krążący przy prawej krawędzi ekranu. Zwłoki Niemca najlepiej szybko ukryj aby patrol go nie znalazł. Niemca (16) i wspomniany patrol możesz zostawić w spokoju. Ciężarówką S , która cyklicznie wjeżdża do bazy południową bramą, przystaje na chwilę na placu pośrodku bazy i wyjeżdża wschodnią bramą też nie musisz się zbytnio przejmować. Podłóż teraz Beretem cztery beczki B w miejsca oznaczone na obrazku niebieskimi kółeczkami (nie podkładaj bomby Saperem !). Opuść całą ekipą niemiecką bazę przez bramę na południu, za nią skręć w lewo, potem w prawo i przeczołgaj się wzdłuż ogrodzenia w miejsce oznaczone X (tak aby nie dostrzegł Cię patrol z psem (P2+p) na drugim brzegu rzeki i abyś nie wlazł w pole widzenia wieży w z ckmem). Wybierz Sapera i teraz dopiero podłóż ostatnią zdalnie odpalaną bombkę pod ową wieżę (w miejscu oznaczonym S ). Zdetonuj ładunek niszcząc wieże i przy okazji dwie rakiety V2 (podniesie się raban). Przeczołgaj się w pobliże łodzi L po drodze strzelając z pistoletu w beczkę przy ocalałej rakiecie wtedy ta ostatnia też wyleci w powietrze (ale nie w sposób w jaki by chcieli Ci którzy ją tu ustawili ;-P ... Zapakuj wszystkich ludzi (łącznie z Nurkiem) do łodzi L , wybierz Nurka i płyń rzeką w górę ekranu - zadanie wykonane. [obrazek poniżej]