Misja 10 "Operation Icarus" | Commandos Za linią wroga poradnik Commandos: Za linią wroga
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Misja 10 "Operation Icarus"
Data: 14 listopad 1942 r. Miejsce: El Agheila. Komandosi: Zielony Beret, Snajper, Saper, Kierowca. (Potem "gościnnie" jeszcze Pilot ). Zadanie: uwolnić Pilota, wysadzić w powietrze magazyn broni i dwa Sztukasy (samoloty). |
Legenda K - miejsce "startu" wszystkich komandosów P - uwięziony Pilot, C - czołg, S - samolot Junkers W - wartownie, MG - karabiny maszynowe, S - samolot Sztukas, C - czołg, M - magazyn broni |
Wszyscy dostępni komandosi (Zielony Beret, Snajper, Saper i Kierowca) zaczynają w jednym miejscu, schowani za murkiem - K na mojej mapie i na obrazku poniżej. Poczekaj aż patrol (P1) zacznie schodzić w dół ekranu i biegnij Zielonym Beretem do miejsca oznaczonego X1 . Tam zaczekaj chwilę aż żołnierz (2) pójdzie w prawy górny róg ekranu a (3) w tą samą stronę albo w dół a wtedy wyskocz zza murku, zdejmij wartownika (1) , szybko podnieś jego ciało i ukryj za murkiem w miejscu X1 . Potem znowu ustaw się w X1 , poczekaj aż (3) idzie w prawo lub schodzi na dół a (2) obraca się i zaczyna iść w prawy górny róg ekranu i wtedy pędem rzuć się za (2) . Zlikwiduj go nożem a zwłoki przenieś za murek w miejsce X2 . Potem ustaw się obok (w X2 ), poczekaj aż patrol (P1) minie Cię idąc w prawo a wartownik (3) zacznie iść w prawy górny róg lub w dół - wtedy wyskocz i biegnij za tym ostatnim nieprzyjacielem. Zlikwiduj go po cichutku nożykiem a jego zwłoki ukryj za ścianą w miejscu oznaczonym X3 . Jeżeli krążący w kółko patrol (P1) odnajdzie na piasku ślady stóp Zielonego Bereta pamiętaj, że możesz tego komandosa zakopać w piachu aby przeczekać zaniepokojenie żołnierzy. Teraz załatw żołnierza numer (4) . Ustaw się Zielonym Beretem w miejscu X3 , poczekaj aż patrol (P1) zacznie iść w prawo/w górę - wtedy szybko podbiegnij do (4) , poczęstuj go majchrem a jego ciało przenieś (choćby za ścianę do X3 ). Przełącz się teraz na Kierowcę, który cały czas stoi za murkiem w miejscu gdzie zaczynał grę. Ten żołnierz ma pistolet maszynowy z którego może zlikwidować cały patrol. Poczekaj więc aż wartownicy miną ukrytych za murkiem komandosów a wtedy wybiegnij za nimi Kierowcą i skoś jedną serią z peemu cały patrol (P1) . Teraz możesz iść całą ekipą w dół ekranu, w kierunku murów pustynnej bazy. [obrazek poniżej]
Ukryj się za murem bazy wszystkimi komandosami (K) i poczekaj aż żołnierz (1) zacznie schodzić w dół ekranu a wówczas biegnij Zielonym Beretem wzdłuż muru w jego kierunku i prędko zakop się w piachu tym komandosem w miejscu oznaczonym X1 . Poczekaj aż (1) wróci i minie zakopanego Bereta a wtedy błyskawicznie wydostań się na powierzchnię i zapoznaj wartownika ze swoim nożem (ciało może tu leżeć). Teraz ostrożnie (aby nikt Cię nie zauważył) wejdź Zielonym Beretem na mur otaczający bazę (zielona strzałka ), natychmiast zejdź na drugą stronę i ukryj się za skrzyniami w miejscu X2 . Poczekaj aż wartownik (2) odejdzie, podłóż brzęczyk w miejscu X1 i włącz go kiedy strażnik będzie wracał. Kiedy podbiegnie do wabika zlikwiduj go z tyłu nożem a ciało przenieś za skrzynie w X2 (zabierz też brzęczyk oczywiście). Teraz poczekaj aż strażnik (3) zacznie iść w dół i biegnij w dół do bramy, poczekaj na wartownika na zewnątrz, w miejscu X3 . Kiedy znowu ruszy w dół ekranu wyskocz zza muru i pędź za nim z majchrem. Ciało możesz przenieść za mur gdzie przed chwilą się ukrywałeś (do X3 ). Teraz biegnij Beretem do X4 i poczekaj tam aż podejdzie wartownik (4) (możesz się też schować w budynku). Kiedy (4) odwróci się i zacznie iść w prawo zlikwiduj go a ciało przenieś do X4 . Biegnij uwolnić Pilota (P) otwierając mu drzwi (niebieska kropka ). Potem zlikwiduj nieprzyjaciela (5) podchodząc do niego od tyłu a ciało przenieś w miejsce oznaczone X1 . Możesz teraz wejść na teren bazy resztą komandosów (K) . Wybierz Snajpera i zajmij pozycję w miejscu oznaczonym literą S na obrazku - stamtąd zdejmij z karabinu wyborowego żołnierza (6) stojącego w rogu placu (jego truchła leżącego na ziemi nikt tam nie zauważy). Potem przedostań się Zielonym Beretem w miejsce oznaczone X5 za skrzyniami. Poczekaj aż wartownik z numerkiem (9) zacznie iść w prawą stronę ekranu a wtedy szybko doskocz do (7) za plecami którego stoisz, dziabnij go nożem, jego ciało prędko podnieś i cofnij się z nim do X5 (tam możesz je zostawić). Potem zakradnij się od strony więzienia gdzie był trzymany Pilot (P) za plecy (8) i załatw go po cichu (trup może tu leżeć). Podłóż brzęczyk w miejscu X2 i włącz go kiedy (10) jest w skrajnie górnym punkcie swojej trasy. Ostrożnie podczołgaj się do tego strażnikaod dołu (uważając aby nie zauważył Cię między innymi on sam), zlikwiduj go nożem a jego trupa natychmiast ukryj pomiędzy skrzyniami w X2 . Strażnika z numerkiem (9) możesz zlikwidować ustawiając brzęczyk gdzieś w miejscu X3 , chowając się Zielonym Beretem w X5 i włączając wabik - kiedy przyciągnie on wartownika do siebie zlikwiduj wroga nożem a ciało przenieś za skrzynie w X5 . [obrazek poniżej]
Potem uważając na krążący patrol (P1) przemieść się Zielonym Beretem w miejsce X1 pod garaż zostawiając po drodze brzęczyk w X1 . Włącz wabik a kiedy podbiegnie do niego strażnik (1) zlikwiduj go i ukryj ciało za garażem w miejscu X1 . Następnie przejdź w miejsce X2 (uważając na (4) ), poczekaj aż wartownik (2) zacznie odwracać głowę w swoje prawo a wtedy wyskocz do niego z majchrem. Ciało szybko przenieś do X2 (wraca (4) !). Następnie postaw brzęczyk w miejscu X2 ale nie włączaj go jeszcze - najpierw zlikwiduj (3) kiedy (4) idzie w lewo. Zwłoki (3) przenieś również w X2 . Ustaw się w X3 , włącz brzęczyk kiedy (4) idzie w prawo. Zlikwiduj zasłuchanego w dźwięk wartownika a zwłoki ponownie przenieś w X2 . Teraz możesz całą ekipę komandosów przemieścić w miejsce oznaczone X4 (na placu pozostał już tylko patrol (P1) ). Poczekaj za murkiem (uważając aby patrolowcy nie zauważyli was gdy będą zawracać na dole ekranu !) aż patrol (P1) odwróci się na dole ekranu i zacznie iść w prawo. Wtedy możesz ruszyć za nimi całą ekipą (łącznie z oswobodzonym Pilotem), po drodze przełączyć się na Kierowcę, dobyć jego pistolet maszynowy i skosić wartowników paroma seriami. Wywołasz alarm. Piorunem wskakuj całą ferajną do jedynego nie obsadzonego przez żołnierzy czołgu C (prawy dolny róg ekranu). Wyjedź z garażu i ruszaj na prawo (zielona strzałka z cyfrą 1 ). Poczekaj chwilę aż czołg 1 ruszy w górę ekranu a wówczas wyjedź zza muru i strzel w jego tył - pierwszy przeciwnik zniszczony. Poczekaj chwilę aż w to miejsce podjedzie czołg nr 2 i też strzel do niego. Potem cofnij i wyjedź od tyłu (zielona strzałka z cyfrą 2 ) na czołg nr 3 , strzel do niego ze swojej armaty. Teraz ruszaj swoim czołgiem w kierunku bramy (wskazana na obrazku kursorem) po drodze wybijając wszystkich strażników, którzy wybiegną z budynku wartowni W . Zatrzymaj się przy magazynie M , wysiądź Saperem i podłóż pod budynek bombę zegarową. Uciekaj Saperem z powrotem do czołgu, ruszaj pojazdem do bramy. Zatrzymaj się jednak przed nią (nie wyjeżdżaj na razie na drogę). Poczekaj aż czołg 4 jeżdżący drogą zawróci i ruszy w górę ekranu, w stronę lotniska - wtedy wyjedź i rozwal go. [obrazek poniżej]
Jedź drogą niszcząc stanowiska karabinów maszynowych C z obu stron traktu. Pewnie znowu zabrzmi dźwięk alarmu a z wartowni W po lewej stronie lotniska zaczną wybiegać wartownicy - czekaj aż włażą w zasięg ognia i likwiduj wszystkie grupy (będzie ich kilka). Kiedy przestaną się pojawiać wyskocz z czołgu całą ekipą i pędź w stronę Junkersa (duży samolot wskazany na obrazku kursorem). Załaduj na jego pokład wszystkich oprócz Zielonego Bereta. Tym ostatnim przenieś dwie beczki z miejsca B w pobliże silników (wskazuje X ) obu Sztukasów (mniejsze samoloty, tylko jeden widoczny na obrazku). Jedną beczkę możesz też zanieść i postawić koło czołgu którym tu przyjechałeś. Strzelaj po kolei we wszystkie beczki z pistoletu powodując eksplozje czołgu i obu samolotów, potem wskocz na pokład Junkersa i opuść arenę. [obrazek poniżej]