Wielka Brytania | Trasy | Colin McRae Rally 3 poradnik Colin McRae Rally 3
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Wielka Brytania
Ani to rajd asfaltowy (zdj. 1 i 4), ani szutrowy (zdj. 2-3, 5-7). Wielka Brytania była zawsze piekielnie trudnym szutrowym rajdem a w trzeciej części według mnie jest za dużo asfaltu. Wiele skomplikowanych rozjazdów. Czasem bez kilkukrotnego przejechania odcinka ciężko dojechać na wysokim miejscu ponieważ można się najnormalniej w świecie zgubić. Wiele miejsc trzeba przejechać na pamięć, szczególnie odcinki leśne (zdj. 2 i 5), czy w kopalni odkrywkowej (zdj. 7). Dobrym punktem odniesienia są taśmy wzdłuż drogi, które mogą sporo pomóc w orientacji. W lesie trzeba jeździć tymi rowami, co są na wewnętrznej zakrętu, dzięki nim można jechać pełnym gazem, a auto i tak nie wypadnie z zakrętu. Ważne żeby dobrze trafiać w liczne bramy. Trzeba się też szybko przestawiać między jazdą po asfalcie i po szutrze. Ostrożnie też we wspomnianej kopalni - spore wyrwy w nawierzchni (zdj. 7)
Zalecane przeze mnie ustawienia i tym razem nie odbiegają od tych, co komputer nam ustawia:
- skrzynia biegów, średnia - trasy są bardzo różne, miejscami kręte, gdzie indziej wręcz bardzo szybkie
- zawieszenie, średnie - nawierzchnie są nierówne, jednak ustawienie zawieszenia miękkiego mogłoby źle wpłynąć na stabilność Focusa
- opony - oczywiście szutrowe
zdj. 1 - gładki asfalt | zdj. 2 - śliski szuter w lesie |
zdj. 3 - śliskie błoto | zdj. 4 - szorstki asfalt |
zdj. 5 - żwir | zdj. 6 - gruby żwir z nierównymi krawędziami |