Finlandia | Trasy | Colin McRae Rally 3 poradnik Colin McRae Rally 3
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Finlandia
Po Szewcji najszybszy rajd w grze. Przeważnie typowy popielaty szuter (zdj. 1), choć czasem piekielnie śliska ziemna maź (zdj. 2). Wiele zakrętów na odwagę, czyli ciśniemy lasem, nic nie widać, a wiemy że zakręt można przejść dnem (pełen gaz). Wiele zdradliwych miejsc, drzewa rosną prawie na środku drogi, ale mimo to na szybkich łukach, po wewnętrznej, przy drzewach jest wyjeżdżone cięcie, trzeba je wszystkie wykorzystywać bo dużo dają. Przy cięciach też uwaga na rowy (zdj. 3) - piekielnie niedobre do cięcia - wyhamowują auto i często mogą doprowadzić do jakichś uszkodzeń. Hopy - jeśli się ma odwagę i umiejętności to wszystkie dnem, da się, ale trudno. Wyjątkiem mogą być zakręty za hopami na które trzeba uważać (zdj. 4). Nie wolno zrywać przyczepności na tej śliskiej mazi (zdj. 2), bo po nas!. Tam trzeba powoli na przyczepności, bo nie da się w żaden sposób poratować - za ślisko. W lasach ważne, aby w pełni kontrolować auto - dużo zacisków z drzewem na wyjściu, wiadomo czym to grozi.
Jeśli chodzi o auto to i tym razem nasz zespół (w postaci komputera) wybiera całkiem trafnie:
- skrzynia, długa - jest wystarczająco dużo miejsca żeby poszaleć
- zawieszenie, miękkie - tylko ono się dobrze sprawdza na tego typu nierównościach (delikatne górki z zakrętami, hopy)
- hamulce może średnie, aby nie blokować kół niepotrzebnie
zdj. 1 - szuter | zdj. 2 - śliska ziemia |
zdj. 3 - nie ciąć! rów | zdj. 4 - za górką zakręt |