Vanishing Act | Solucja do gry Anthem Anthem poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 4 marca 2019
Vanishing Act to tytuł misji głównego wątku fabularnego gry Anthem. Zamyka ona linię fabularną Dax dotyczącą Szmaragdowej Otchłani. W ramach rozgrywania tej misji czekają Cię cele związane między innymi z aktywowaniem reliktów oraz odwiedzeniem lochu, w którym zalicza się zagadki i pokonuje Talona. Wszystkie te rzeczy są omówione w opisie przejścia.
Pierwszy relikt
Spotkaj się na terenie fortu z komandorem Vule'em (Commander Vule), a następnie udaj się do baru żeby zainicjować rozmowę z Dax i Faye. Możesz już rozpocząć nową ekspedycję.
Rozpocznij podróż w stronę Szmaragdowej Otchłani (Emerald Abyss). Celem podróży jest duża pionowa konstrukcja wybudowana w środku lasu i otoczona drzewami. Zacznij używać radaru żeby lokalizować kolejne fragmenty. W sumie do zebrania są 4 fragmenty (przykładowy na obrazku 1), przy czym musisz je dostarczać do konstrukcji z obrazka 2 pojedynczo. Bohater na czas transportowania ich nie może latać. W międzyczasie będziesz atakowany przez Skarów. Nie musisz zabijać ich wszystkich - atakuj tylko tych bandytów, którzy wyraźnie staną ci na drodze.
Po dostarczeniu wszystkich czterech fragmentów pojawi się echo. Zbliż się do niego żeby zaczęło podążać za bohaterem. Poleć teraz na sam szczyt wspomnianej dużej pionowej konstrukcji. Zbliż się z echem żeby zostało umieszczone i wejdź w interakcję z urządzeniem zlokalizowanym obok czarnego okrągłego zbiornika.
Drugi relikt
Możesz już rozpocząć lot w stronę drugiego reliktu. Także i w tym przypadku znajdziesz wieżę. Musisz powtórzyć opisane powyżej kroki - zebrać 5 fragmentów i dostarczyć je we wskazane miejsce, a następnie "przyczepić" echo do javelina, dotrzeć z nim na szczyt wieży i skorzystać z interaktywnego urządzenia.
Analogicznie do pierwszego reliktu musisz liczyć się z atakami przeciwników. Uważaj między innymi na silniejszych elitarnych Enforcerów.
Pokonanie Talona
Musis teraz dotrzeć do źródła energii i oznacza to konieczność zlokalizowania przejścia do osobnej małej lokacji - Odlewni (The Foundry). Podczas eksploracji początkowych komnat możesz natrafiać na runy. Badanie ich nie jest obowiązkowe, ale możesz zdobyć trochę punktów lojalności.
Talon przebywa w głównej sali lochu i załączy się tu też blokada respawnów. Nie możesz od razu zacząć atakować Talona, bo jest on otoczony niezniszczalnym polem siłowym.
Twoim zadaniem jest podłożenie trzech ładunków wybuchowych. Za każdym razem musisz rozpocząć od podniesienia jednego z oznaczonych materiałów wybuchowych (przykład na obrazku 1). Musisz go następnie dostarczyć do jednego z trzech możliwych miejsc podłożenia ładunku (przykład na obrazku 2).
W trakcie przenoszenia ładunków wybuchowych staraj się unikać ostrzału Talona, jak również pamiętaj o tym, że nie możesz chwilowo latać. Warto dla odmiany polegać na dalekich skokach.
Po zainstalowaniu trzech materiałów wybuchowych musisz pozostawać wewnątrz okręgu na czas uzbrajania ładunków. Najlepiej jest bronić się gdzieś na obrzeżach zaznaczonego obszaru (przykład na obrazku). Pozwoli ci to skuteczniej unikać ataków ze strony Talona oraz pozostałych bandytów. Możesz też pomagać sobie np. umiejętnościami generującymi pole siłowe zatrzymujące wrogie pociski.
Po zdetonowaniu ładunków możesz nareszcie zacząć atakować Talona. Nie jest on bardzo silnym przeciwnikiem, aczkolwiek musisz w pierwszej kolejności pozbawić go tarczy. Po tym jak Talon straci tymczasowo tarczę odpal najsilniejsze ataki (w tym także umiejętność specjalną). W zależności od siły rażenia Twojego javelina oraz ewentualnej pomocy ze strony innych graczy Talona możesz zabić już po tym jak po raz pierwszy straci tarczę lub konieczne okaże się jej ponownie zniszczenie.
Zagadki z konstelacjami
Możesz kontynuować eksplorację Odlewni. Podczas przemierzania jej trzymaj się z dala od kul energii. Mogą one porazić Cię prądem i uszkodzić Twoją tarczę oraz przegrzać silniki Twojego javelina. Kule posiadają swoje paski energii i alternatywnie możesz je też niszczyć, dzięki czemu znikną na pewien czas. Po znalezieniu się w nowej ogromnej sali zbadaj interaktywne urządzenie.
Do rozwiązania są tu trzy proste zagadki. Dotrzyj do dowolnego mechanizmu i załącz go przytrzymując przycisk interakcji. Zwróć uwagę na pierwszy symbol (jest on zaznaczony w naszym przykładzie na obrazku 1). Ponownie wciskaj i przytrzymuj klawisz interakcji gdy w pobliżu niego znajdzie się kolejny tego typu symbol. Docelowo Twoim zadaniem jest utworzenie linii trzech takich samych symboli - przykład poprawnego rozwiązania zagadki pokazuje obrazek 2.
W taki sam sposób musisz rozwiązać trzy pozostałe zagadki z konstelacjami. Uważaj jednak, bo w sali będą pojawiały się żywiołaki mrozu, pyłu i burzy (mogą one zadawać obrażenia od żywiołów) oraz skorpiony. Zanim skorzystasz z każdego kolejnego stanowiska do rozwiązania zagadki postaraj się zniszczyć wszystkie potwory zmierzające w Twoją stronę.
Po zaliczeniu wszystkich zagadek powróć do centralnego urządzenia żeby je aktywować. Załączy się ważny filmik i ekspedycja dobiegnie końca. Po powrocie do Fortu Tarsis spotkaj się z Dax i z Cardeą.
Jeżeli nie zaliczałeś jeszcze głównych misji Matthiasa to możesz się nimi teraz zająć. Alternatywnie możesz od razu zainteresować się tematem wyprodukowania Tarczy Świtu w ramach nadrzędnego zadania Crafting the Dawn Shield - jego opis znajdziesz na osobnej stronie naszej solucji.