Łowca - klasa javelina w Anthem Anthem poradnik, solucja
Łowca, czyli ranger, to klasa postaci (tzw. javelin) w Anthem. Poniższy poradnik zasugeruje wam polecane buildy łowcy, opisze jego umiejętności oraz dobre i słabe strony.
Ostatnia aktualizacja: 26 lutego 2019
Na tej stronie poradnika do gry Anthem znajduje się opis klasy Łowca. To jedna z czterech głównych kategorii javelinów (pancerzy wspomaganych). Z naszego opisu możesz dowiedzieć się o ogólnym zastosowaniu klasy Łowca oraz elementach pancerza, które wyróżniają ją na tle innych klas.
- Dla kogo jest klasa Łowca?
- Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Łowca?
- Przykładowy build dla klasy Łowca
Dla kogo jest klasa Łowca?
Łowca to najbardziej wszechstronna klasa gry będąca odpowiednikiem żołnierza na polu bitwy. Wszechstronność czyni tę klasę jedną z łatwiejszych do prowadzenia rozgrywki.
- Polecamy rozważyć wybranie klasy Łowca jako pierwszej, zwłaszcza że gra pozwoli ci się już wstępnie z nią zapoznać podczas rozgrywania dwóch wprowadzających misji głównego wątku fabularnego. Nawet jeśli ostatecznie nie przypadnie ci ona do gustu będziesz mógł wybrać inną klasę już po tym jak awansujesz na 8 poziom.
- Granie jako Łowca pozwala łatwo dostosowywać się do aktualnej sytuacji na polu bitwy. Możesz walczyć w zwarciu lub atakować cele z większej odległości i nie musisz też obawiać się ograniczonych możliwości gry w defensywie na wypadek wystąpienia jakichś kłopotów.
- Łowca sprawdza się przy atakowaniu pojedynczych celów, aczkolwiek możesz też z powodzeniem napadać na mniejsze grupy przeciwników. Przy większych grupach warto się już pilnować. Łowca nie dysponuje potężnymi umiejętnościami obszarowymi jak np. klasa Sztorm.
- Grając tą klasą możesz też w miarę sprawnie przemieszczać się po polu bitwy. Łowca może wykonywać podwójne skoki oraz tradycyjne uniki. Alternatywnie możesz też wykonać jeden większy skok dzięki rozpoczęciu sprintu i następnie przytrzymaniu klawisza skoku (gra niestety nie pozwala wydłużyć drugiego skoku).
Jakimi umiejętnościami dysponuje klasa Łowca?
Łowca do wykonywania ataków w walce wręcz używa elektrycznej buławy. W przypadku buławy najważniejszym motywatorem do korzystania z niej nie są zadawane przez nią obrażenia (które mimo wszystko nie są małe), ale to, że zaatakowany przeciwnik zostaje porażony prądem. Możesz w ten sposób wystawić przeciwnika na atak combo, który może być odpalony z wykorzystaniem jednej z pozostałych umiejętności Łowcy.
Pierwszą kategoria umiejętności Łowcy to wyrzutnie rakiet (Assault Launcher), które są doskonałym narzędziem do ataków dystansowych. Możesz zainstalować różne odmiany wyrzutni szturmowej i np. polegać na rakietach samonaprowadzających, rakietach powodujących obrażenia od kwasu, czy pociskach generujących wyładowania elektryczne.
Druga kategoria ofensywnych umiejętności Łowcy to granaty (Grenades) i także i one występują w kilku różnych odmianach. Oprócz standardowych granatów odłamkowych możesz polegać np. na granatach zapalających, granat zamrażających przeciwników, czy granatach przyklejających się do zaatakowanych wrogów.
W przypadku Łowcy możesz ustalić jakiego rodzaju efekty mogą zostać nałożone na przeciwników po tym jak poprawnie uda ci się wykonać combo z użyciem ofensywnych zdolności. Mogą to być negatywne efekty od uderzenia (Impact) lub od eksplozji (Blast). Dobrze jest to połączyć z komponentami zwiększającymi obrażenia dla danego typu efektu.
Defensywną kategorią umiejętności Łowcy jest sprzęt wsparcia (Support Gear). Zastosowanie tej zdolności jest uzależnione od rodzaju zainstalowanego ulepszenia. Możesz np. wygenerować barierę energetyczną i zatrzymywać pociski wystrzeliwane przez wrogów albo zwiększać obrażenia od broni palnej wszystkim osobom, które przebywają wewnątrz pola siłowego.
Umiejętnością specjalną (Ultimate) Łowcy jest zmasowany atak rakietowy z wykorzystaniem mikro-rakiet. Gra pozwala na wycelowanie przed odpaleniem ataku - musisz zwrócić się w stronę przeciwników żeby zostali oznaczeni do ostrzału. Pociski mogą trafić w jednego silnego przeciwnika lub zostać naprowadzone na grupę wrogów.
Przykładowy build dla klasy Łowca
Poniżej zamieściliśmy przykładowy build, który może sprawdzić się do prowadzenia rozgrywki klasą Łowca. Możesz go oczywiście do woli modyfikować jeśli jakaś umiejętność lub broń szczególnie przypadła ci do gustu.
Elektryczna buława - Nie możesz jej zmienić na inny przedmiot do walki wręcz, przy czym może ci ona znacząco pomóc w nakładaniu na przeciwników negatywnego statusu porażenia prądem i wystawiania ich dzięki temu na ataki combo. Rozważ korzystanie z niej częściej niż zazwyczaj jeśli nie dysponujesz żadnymi umiejętnościami ofensywnymi przygotowującymi wrogów do ataków combo, czyli oznaczonych ikoną celownika. Więcej informacji o kombinacjach ataków znajdziesz na stronie Jak wykonać combo? w naszym poradniku.
Wyrzutnia rakiet (Assault Launcher) - Nasza rekomendacja to umiejętność Seeking Missile (Rakieta samonaprowadzająca), dzięki której zmniejszy się znacząco prawdopodobieństwo, że zmarnujesz wystrzelony pocisk. Umiejętność ta oznaczona jest gwiazdką. Jeśli więc planujesz przeprowadzić atak combo to musisz wcześniej użyć jakiejś innej umiejętności żeby osłabić danego przeciwnika (możesz użyć np. elektrycznej buławy albo opisanych poniżej granatów zamrażających).
Granaty (Grenades) - Jeżeli zależy ci na ułatwieniu sobie wyprowadzania ataków combo to zainteresuj się umiejętnością Frost Grenade (Granat zamrażający) oznaczoną ikoną celownika. Zaatakowany przeciwnik ulega zamrożeniu i akcja ta wystawia go na możliwość wyprowadzenia kombinacji (umiejętności oznaczone gwiazdką). Jeśli wypracowałeś sobie już jakieś dobre combo to możesz wybrać jakiś inny typ granatów. Ciekawą propozycją jest np. zdolność Seeker Grenades (Granaty naprowadzające). Pozwala ona na zaatakowanie wrogów nawet gdy nie stoją blisko siebie i dzięki samonaprowadzalności nie będziesz musiał obawiać się zmarnowania umiejętności na wypadek spudłowania z rzutem.
Sprzęt wsparcia (Support Gear) - Bezpiecznym rozwiązaniem jest w tym przypadku postawienie na umiejętność Bulwark Point, która pozwala na wygenerowanie sferycznej tarczy i może zabezpieczyć Twojego javelina oraz javeliny sojuszników przed pociskami wystrzeliwanymi przez przeciwników. Tarcza nie jest oczywiście niezniszczalna i w przypadku cięższego ostrzału może zostać przedwcześnie zniszczona. Jeśli wolisz dla odmiany zwiększyć siłę swoich ataków to rozważ wybranie zdolności Muster Point, która pozwala na zwiększenie o 20 procent obrażeń zadawanych przez broń palną. Także i w tym przypadku na odpaleniu umiejętności mogą skorzystać inni członkowie drużyny.
Broń palna (Weapons) - To dość istotna kategoria dla Łowcy, gdyż poleganie wyłącznie na ofensywnych umiejętnościach nie pozwoli ci skutecznie atakować przeciwników. Dobór broni powinien zależeć od preferowanego stylu gry. Jeśli wolisz walkę na dystans to zainteresuj się np. karabinem szturmowym, ciężkim karabinem LMG lub jedną z broni snajperskich. Jeżeli nie masz nic przeciwko staczaniu walk także na krótkim dystansie to sprawdzi się przede wszystkim strzelba.
Komponenty (Components) - Zainteresuj się przede wszystkim komponentem Firearm Calibration Core, który znacząco zwiększa obrażenia zadawane przez broń palną. Możesz to dodatkowo połączyć ze zdolnością Muster Point i dodatkowo np. z karabinem snajperskim zdolnym do zadawania bardzo dużych obrażeń. Będzie to idealne połączenie do atakowania bossów i powolnych przeciwników. Jeśli zamierzasz polegać na atakach combo to zaopatrz się w komponent Ranger Combo Augment, który pozwala wyraźnie zwiekszyć obrażenia z tytułu poprawnie przeprowadzonej kombinacji ataków. Komponent Ultimate Inscription może zwiększyć skuteczność umiejętności specjalnej Łowcy. Przy doborze komponentów pamiętaj o wspomnianej wcześniej decyzji czy chcesz żeby ataki zadawały więcej obrażeń od uderzenia (Impact) czy od eksplozji (Blast) i na tej podstawie wybierz jakiś komponent (niektóre z nich mogą się wzajemnie wykluczać). Pozostałe sloty możesz zapełnić np. komponentami podnoszącymi siłę tarczy/pancerza albo zwiększającymi obrażenia od granatów czy w walce wręcz.
Stymulanty (Consumables) - Wybór stymulantów powinien być w pewnym stopniu uzależniony od specyfiki danej misji, aczkolwiek jest także kilka uniwersalnych stymulantów, które możesz ustawiać niezależnie od założeń zadania. Shield Sigil zwiększa wytrzymałość tarczy oraz przyśpiesza jej regenerację. Oba te bonusy mogą być przydatne jeśli preferujesz agresywny styl rozgrywki. Rozważ także wybranie jednego ze stymulantów zwiększających obrażenia z tytułu korzystania z określonej odmiany broni palnej (np. Sniper Rifle Sigil albo Assault Rifle Sigil). Jest to szczególnie wskazane jeśli dzięki innym umiejętnościom zagwarantowałeś już sobie zadawanie większych obrażeń z użyciem określonego rodzaju oręża.