Przeciwnicy i bossowie w Anthem Anthem poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2019
W Anthem główna rola pilota kontrolującego swojego javelina, to walka. Dlatego w świecie roi się od mnogich przeciwników. Wielu z nich opartych jest o prostą mechanikę: zwykli żołnierze nie posiadają żadnych odporności, występują mnogo, nie generują lootu innego niż zdrowie i amunicja, jakże ważne w trakcie walki. Ponadto najczęściej ich słaby punkt znajduje się na głowie. Co innego z przeciwnikami, którzy otrzymują rangę Elitarną, Legendarną lub status Bossa.
Zwróć uwagę, że atakując oponentów wyposażonych w zbiorniki z paliwem zadając obrażenia krytyczne (właśnie tym zbiornikom), zabijesz przeciwnika szybciej (zbiornik eksploduje nawet, gdy przeciwnik będzie miał jeszcze 1/3 punktów zdrowia).
Działka
Mimo, że działka nie są żywymi przeciwnikami, często pojawiają się w bazach wrogów, głównie w Fortyfikacjach. Co należy o nich wiedzieć? Niewiele: mogą strzelać z karabinków lub samonaprowadzanej wyrzutni rakiet (informację o byciu namierzonym ujrzysz pośrodku ekranu i usłyszysz ostrzeżenie dźwiękowe - ataki te są bardzo niebezpieczne). Działka są bardzo wytrzymałe, posiadają jednak dwie słabości: jedna z nich to czuły punkt z tyłu działka - zbiornik z paliwem. Strzelając tylko w niego nie będziesz musiał redukować całego paska wytrzymałości działka - eksploduje nieco wcześniej. Druga słabość, to lód - zamrożone działko nie obraca się ani nie strzela.
Jeśli grasz samotnie, skuteczna metoda walki z działkiem to podejście jak najbliżej niego i strzelanie w zbiornik obracając się - działko obraca się wolniej niż gracz, dlatego nie zostaniesz trafiony. Metoda ta nie zadziała, jeśli posługujesz się bardzo powolną bronią (np. działko Kolosa) lub jeśli nie ma na tyle miejsca, by móc krążyć wokół działka.
Gdy grasz z innymi, nawet bez porozumiewania się możecie łatwo zdjąć działko, gdy jedna osoba zajdzie je od tyłu i nie będzie zwracać na siebie uwagi - na zmianę atakujcie działko, gdy obraca się w kierunku drugiego gracza.
Przeciwnicy legendarni i elitarni
Większość oponentów o randze Elitarnej i Legendarnej spotkasz jako największego przedstawiciela w grupie przeciwników. Nierzadko wyposażonego w osłonę (choć nie zawsze, Elitarnymi jednostkami nie są np. strzelcy Banitów, mimo że posiadają osłonę). Przeciwników obu rang często napotykasz podczas misji oraz w rozgrywce swobodnej: szczególnie jeśli napotkasz grupę stacjonujących jednostek i zaczniesz ich eliminację - wtedy przybędą silniejsze posiłki. Jednostki Legendarne często generują po śmierci losowy loot.
- Większe ilości elitarnych / legendarnych jednostek spotykasz na wyższych poziomach trudności gry,
- Niektóre jednostki mogą mieć rangę elitarną bądź legendarną - przy czym wyglądają tak samo i poza siłą i wytrzymałością nie posiadają innych cech niż ich niższo-rangowe odpowiedniki.
Główni oponenci, z którymi walka może sprawić problemy, to Elementaliści z grupy Banitów. Unoszą się oni w powietrzu i posiadają okrągłą osłonę wokoło. W ataku posługują się żywiołami, pomiędzy którymi co pewien czas się przełączają. Ich osłona chroni ich przed utratą zdrowia oraz negatywnymi efektami, jak zamrożenie. Ponadto osłona określonego typu żywiołu chroni przed wszelkimi atakami tego typu (jeśli Elementalista posługuje się żywiołem ognia, miotacz ognia zadaje 0 obrażeń osłonie). Jednostki te warto eliminować szybko, gdyż niespodziewanie nadają bohaterowi negatywne modyfikatory. Najlepiej postaraj się usunąć ich tarczę używając broni palnej i pełnego potencjału umiejętności, gdy są nieosłonięci. Szczególnie eksplozje robią dobrą robotę: przewracając przeciwnika posługującego się osłoną spowolnisz czas do jej regeneracji.
Inni przeciwnicy wysokiej rangi napotkasz walcząc ze Szramami. Egzekutorzy (Enforcer) Posługują się miotaczami ognia i posiadają wielką tarczę. Tarcza chroni ich przed każdym typem ataku redukując obrażenia do zera. Z powodu ich broni, zwykle skuteczna jest walka na dystans, ale tylko jeśli ktoś inny odwraca ich uwagę. Ich czułe punkty to zbiorniki ulokowane na plecach i prawej ręce. Strzelając w te miejsca zadajesz obrażenia krytyczne. Jeśli skupisz się na jednym zbiorniku, możesz spowodować jego eksplozję szybciej (i w ten sposób pokonać wroga), niż zabierając cały pasek zdrowia oponentowi.
Ursix
Ten kreto-podobny potwór pojawia się dość rzadko, lecz potencjalnie łatwo spotkać go podczas Wydarzeń w świecie w grze swobodnej. W rzeczywistości nie jest to groźny przeciwnik: jego czuły punkt znajduje się na głowie, a jedyne ataki jakie wykorzystuje to ataki wręcz i rzuty kamieniami - te drugie są jedyną przeszkodą, by bez przeszkód atakować go z wysokości.
Tytan
Tytani dzielą się na dwie kategorie: mniejsi i więksi. Mniejszych spotkasz zwykle w świecie podczas swobodnej rozgrywki (czasami także poza Wydarzeniami w świecie). Jeśli pograłeś już trochę w Anthem, małego Tytana bez problemu pokonasz w pojedynkę. Ich czuły punkt, to ręce lub klatka piersiowa / plecy - wszystko zależy od tego, jaki atak wykonywany jest przez Tytana. Będziesz jednak wiedział dokładnie, którą część ciała atakować, gdyż zaświeci się wtedy żółtym płomieniem. Najczulszy punkt jest na plecach - najlepsze ataki (np. Specjalne) warto zostawić na moment, gdy boss zmieni atak na ten rozwierający szczelinę na plecach.
Więksi Tytani z reguły występują w misjach i kontraktach i często są to główni bossowie, których pasek zdrowia widoczny jest na głównym ekranie gry. Poza większą ilością zdrowia cechuje ich jeszcze jedna rzecz: posiadają dodatkowy atak przyzwania żywiołaków oraz każdy ich atak jest podwójny - tzn. natychmiastowo po jednym ataku spodziewaj się drugiego. W jaki sposób atakują Tytani i jak się przed tym bronić (należy zaznaczyć, że każdy atak Tytana ma charakter ogniowy i zwykle podpala gracza):
- Żywiołaki - gdy zostaną przyzwane żywiołaki automatycznie rzucają się one na graczy. Eksplodują przy kontakcie. Mają sporo zdrowia. Możesz poczekać na nie i odskoczyć przed ich eksplozją. Kolos może taranować je tarczą lub przyjmować na nią ich eksplozje - nie otrzymuje wtedy obrażeń.
- Promień - z klatki piersiowej potwora wychodzi świecący promień. Wtedy to najczęściej przez długi czas otwarta jest wyrwa w plecach, będąca wyjątkowo czułym punktem. Promień z reguły namierza tylko jednego gracza i należy schronić się przed nim za osłoną lub szybko wykonywać uniki w locie.
- Samonaprowadzane kule ognia - z pleców potwora unoszą się w powietrze 4-8 kul i kierują się w stronę graczy. Możesz schować się za osłonami, jednak muszą być zwykle większe niż drzewo czy filar - kula może czasem je ominąć. Ponownie - tarcza Kolosa chroni przed tym atakiem.
- Promieniowanie - Tytan wysyła promienie ognia na poziomie gruntu oraz w powietrzu, ok.4m nad ziemią. Jako, że lecą one na zmianę, możesz uniknąć ich skacząc - jednak jeśli zostaniesz draśnięty, natychmiast możesz otrzymać status przegrzania kombinezonu i nie unikniesz kolejnego promienia. Lepszy sposób to wylecenie szybko w powietrze do czasu ustania ataku. Wiedz, że promienie przenikają przez wiele obiektów za którymi mógłbyś się schronić.
- Atak w miejscu przebywania gracza - należy bardzo uważać na specyficzny atak, czasem trudny do zauważenia, gdy walczysz jeszcze z innymi przeciwnikami. W miejscu, w którym stoisz (także za osłoną) pojawia się świetlista kula, która po chwili eksploduje. Wymagany jest bardzo szybki unik - najlepiej używając L. Ctrl.
Najlepsza metoda walki z Tytanami to odnalezienie wysokiego punktu, skąd będziesz atakować przeciwnika. Jesteś wtedy podatny tylko na dwa jego ataki.
Furie
Tych specyficznych przeciwników nie napotkasz często. Są jednak bardzo groźne - zwykle występują parami lub w trójkę. Atakują wręcz używając małych przeskoków teleportacyjnych. Poza tym wystrzeliwują małe, ale zabójcze kule z ręki, które przez chwile mogą kierować się w stronę gracza. Gdy otrzymują stałe obrażenia po zredukowaniu osłony, używają specjalnej nieprzeniknionej tarczy w postaci czarnej kuli - aby je stamtąd wywabić, strzelaj w czerwone plamy na tej kuli. Walcząc z tymi przeciwnikami od razu przechodź do najostrzejszej ofensywy, używając przede wszystkim ataku specjalnego - nierzadko może się stać tak, że Furie pokonają całą drużynę!
Escari
Duże roboty na stalowych nogach pojawiają się dość rzadko, ale walka z nimi jest trudna - głównie dlatego, że potrafią strzelać w każdym kierunku i nie dadzą się zaskoczyć. Działkiem ulokowanym na szczycie strzela w wybranym kierunku, ale potrafi jednocześnie wystrzeliwać rakiety samonaprowadzające w wielu kierunkach na raz, w tym także z tyłu. Walka z tego typu przeciwnikami wymaga stałego używania obiektów jako osłon. Czuły punkt dla trafień krytycznych, to małe, prostokątne, szare magazynki, znajdujące się po bokach robota. Wyjątkiem jest robot escari Scelosa, którą spotkasz m.in. w misji Fortyfikacji Świątynia Szram - jej słabym punktem są nogi.
Tyran roju (Swarm Titan)
Ten potwór spotykany jest w Fortyfikacji Kopalnia Tyrana. Walka z tym bossem jest z reguły łatwa: należy atakować duże czerwone plamy na jego grzbiecie - zniszczenie każdej z nich powoduje jej zniknięcie; każda plama posiada wytrzymałość 1/4 paska zdrowia. Po zniszczeniu każdej z plam potwór przez chwilę leży nieruchomo, po czym rozpoczyna ucieczkę po skałach - w tym czasie będziesz walczył z posiłkami w postaci licznych skorpionów i dopóki ich nie pokonasz, boss nie powraca na arenę. Wróg posiada w zasadzie trzy ataki:
- Bliskie ataki wręcz - nie należy stać zbyt blisko bossa, ponieważ ataki te są bardzo silne;
- Skok - najczęściej wykonywany jest przy przybyciu na arenę za każdym razem, ale może także zdążyć się w trakcie walki. Skok jest bardzo wysoki i powolny, dlatego należy próbować za wszelką cenę go uniknąć - na wysokich poziomach trudności możesz natychmiast od niego zginąć.
- Rzut pajęczyny - przeciwnik wyrzuca wielką pajęczynę, która skutecznie sprowadza cię z lotu na ziemię i blokuje twoje ruchy, uniemożliwiają atak i obronę. Naciskaj szybko klawisz skoku, by wydostać się szybciej.
Porady dodatkowe:
- Jeśli gracze jednocześnie atakują potwora z różnych stron, mogą zabrać potworowi więcej zdrowia, zanim ucieknie - może to zmniejszyć ilość powtórzeń, gdy potwór ucieka.
- Gdy potwór ucieka po skałach, nadal jest podatny na ataki - wykorzystaj to.
- Podczas walki z bossem z jaskiń nadal mogą na arenę przybywać mniejsze skorpiony - uważaj na nie.
- Po pokonaniu tego bossa wylatuje z niego trochę lootu.
Monitor
Monitor jest specjalnym bossem, którego spotkasz w ostatniej misji w grze, oraz w Fortyfikacji Serce Furii, która dostępna jest po zakończeniu fabuły głównej (i jest w zasadzie powtórką ostatniej misji). Jako, że Monitor to niezwykły przeciwnik, walka z nim przebiega według określonego schematu.
Walka z Monitorem odbywa się na trzech arenach. Za każdym razem czuły punkt wroga znajduje się na wysokości jego pasa; z boku, z przodu bądź z tyłu - zależnie od tego, jakie ruchy wykonuje oponent. Monitor wykonuje różne ataki w zależności od areny na której się znajdujesz (zmiana areny następuje po zredukowaniu 1.5-2 pasków zdrowia oponenta):
Na pierwszej arenie wróg używa ataków wręcz i przywołuje ogniste kule w postaci meteorów, które eksplodują po kilku sekundach z wielką siłą - można je niszczyć. Na drugiej arenie musisz wystrzegać się kwasu pomiędzy kamiennymi płytami. W tej rozgrywce wróg posługuje się kwasowymi żywiołakami, które eksplodują przy zetknięciu z nimi. Ponadto powoduje pojawienie się kul kwasowych w miejscu przebywania hrzczy, które po chwili eksplodują - używaj uników (L.Ctrl), by od niech odskoczyć w odpowiednim czasie.
Na trzeciej i ostatniej arenie Monitor wykorzystuje moc piorunów i silne ataki wręcz. Ataki elektryczne pojawiają się same, jako fale rozchodzące się po całej arenie z jej rogów. W tym etapie należy być cały czas w ruchu, najlepiej unosić się w powietrzu lub atakować z ruin znajdujących się na arenie.