Pomocna dłoń | Solucja do gry Anthem Anthem poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2019
Lending a Hand to nietypowa misja głównego wątku fabularnego gry, albowiem zakłada ona udzielenie pomocy każdej z trzech głównych frakcji zamieszkujących Fort Tarsis - Freelancerom, Arkanistom (Arcanist) oraz Gwardzistom (Sentinels). Opisy przejścia questów dla każdej z tych frakcji znajdziesz poniżej.
- Ogólne założenia misji Lending a Hand
- What Freelancers Do - zadanie frakcji Freelancerów
- See in the Dark - zadanie frakcji Arkanistów
- Preventative Precautions - zadanie frakcji Gwardzistów
Ogólne założenia misji Lending a Hand
W celu ukończenia głównej misji fabularnej Lending a Hand musisz zaliczyć trzy misje agenta (Agent Missions) - po jednej dla każdej z frakcji:
- What Freelancers Do - to zadanie frakcji Freelancerów.
- See in the Dark - to zadanie frakcji Arkanistów.
- Preventative Precautions - to zadanie frakcji Gwardzistów.
Misje Agenta to inaczej poboczne zadania, których zaliczanie pozwala zdobywać punkty reputacji (lojalności) dla danej frakcji. Na potrzeby questu Lending a Hand musisz ukończyć tylko po jednym zadaniu agenta dla każdego z ugrupowań. Oczywiście jest to tylko wprowadzenie do potencjalnych dalszych relacji z nimi. Możesz już nieobowiązkowo kontynuować odbieranie od nich kolejnych zleceń.
Jeśli już wcześniej zaliczyłeś którąś z wymienionych misji agenta to nie musisz jej powtarzać. Po prostu szybciej wypełnisz wtedy założenia opisywanego głównego questu.
What Freelancers Do - zadanie frakcji Freelancerów
Spotkaj się z Yarrowem w Forcie Tarsis, a dowiesz się o konieczności ochraniania postaci przeprowadzających testy sejsmiczne. Rozpocznij ekspedycję.
Zalicz przelot do pierwszej lokacji. Po dotarciu do obozowiska Arkanistów pomóż im w uruchomieniu urządzenia. Musisz bronić się starając się nie wychodzić przy tym z zielonego obszaru. Pamiętaj natomiast, że możesz unosić się na niewielkiej wysokości. Ułatwi ci to atakowanie potworów samemu mniej ryzykując.
Po udanej akcji wyrusz do drugiej lokacji gdzie odbywają się testy sejsmiczne. Musisz zbadać zniszczone obozowisko, a konkretnie przewrócone na ziemię urządzenie do testów. Załączy się radar. Podążaj za wskazaniami radaru żeby odnaleźć Akranistów. Wpadniesz w ten sposób na Skarów, których należy wyeliminować. Uważaj między innymi na zwiadowcę (Scar Scout), który może wyprowadzać silne ataki z dużej odległości, a także na znanego już Enforcera.
Po bitwie zbadaj klatkę, w której więzieni byli Arkaniści. Musisz zbadać nowy trop - podażąj za kolejnymi znacznikami celu misji.
Dotrzesz docelowo do obozowiska Skarów. Uważaj w nim przede wszystkim na wieżyczki z działkami maszynowymi. Unikaj ich ostrzału i spróbuj je zniszczyć już na samym początku bitwy. Głównym celem misji jest zaś zniszczenie 2 składowisk - możesz używać na nich ofensywnych umiejętności, bombardować je czy np. atakować w walce wręcz.
Musisz także pozbyć się wszystkich okolicznych wrogów, w tym także nowego przywódcy (Scar Leader). Postaraj się pozbawić go tarczy i dopiero wtedy użyć najsilniejszych ataków żeby go zabić zanim ponownie otoczy się polem siłowym. Po walkach odszukaj klatkę z więzionymi Arkanistami i uwolnij ich (panel na ścianie klatki).
Musisz wyruszyć do obozowiska Rythe'a (Rythe's Work Site). W lokacji tej ponownie czekają Cię walki ze Skarami. Po zabiciu ich wszystkich zbadaj obozowisko.
Bohater musi teraz odszukać Rythe'a i w tym celu należy dotrzeć do wejścia do małej jaskini (obrazek). Wewnątrz jaskini do stoczenia jest nowa bitwa, w której pojawia się mini-boss Steel Cutter. Trzymaj go na dystans i rozważ odpalenie umiejętności specjalnej żeby o wiele łatwiej go osłabić. Po walkach dotrzyj do miejsca gdzie bronił się Rythe żeby zakończyć ekspedycję. Powróć do fortu i zdaj raport Yarrowowi.
See in the Dark - zadanie frakcji Arkanistów
Spotkaj się z Matthiasem w Forcie Tarsis, a poproszony zostaniesz o zbadanie lokacji powiązanej z Elizjańskim manuskryptem (Elysian Manuscript). Rozpocznij ekspedycję.
Wykonaj przelot do miejsca, w którym prowadzone są badania. W lokacji tej musisz pozbyć się grupy wilków (Wolven). Najlepiej atakować je z powietrza, dzięki czemu zmniejszy się ryzyko, że bohater otrzyma obrażenia albo że zostanie chwilowo zamrożony.
Po walkach zlokalizuj marker Arkanistów (Arcanist Marker), czyli interaktywne urządzenie. Musisz odnaleźć i dostarczyć 12 ech. Dla przypomnienia echa są lewitującymi świecącymi się obiektami, które zaczną podążać za bohaterem po tym jak dostatecznie się do nich zbliży.
W trakcie poszukiwań ech będziesz dotrzeć do klatek żeby pozyskać niektórych z nich. Otwieraj klatki żeby echa "przyczepiły się" do javelina. Konieczne będzie też pozbycie się kolejnych bandytów wraz z przywódcą (Scar Leader) oraz skorpionów (atakuj je z powietrza).
Dotrzyj do lokacji z drugim markerem. Tym razem po uaktywnieniu go dowiesz się o konieczności odnalezienia 6 run. Przykładową runę pokazuje obrazek - musisz zbliżać się do nich i przytrzymywać przycisk interakcji.
Zlokalizowanie i sprawdzenie wszystkich run zakończy ekspedycję. Po powrocie do Fortu Tarsis zdaj raport Matthiasowi.
Preventative Precautions - zadanie frakcji Gwardzistów
Spotkaj się z Brin w Forcie Tarsis, a wysłany zostaniesz z zadaniem zbadania podejrzanej aktywności Skarów. Rozpocznij ekspedycję. Dotrzyj do wskazanej bazy i rozpocznij walki z bandytami. W trakcie walk uważaj między innymi na silniejszych łowców (Hunter).
Po wygranej bitwie rozpocznij podróż do obozu Skarów. W lokacji tej należy przeszukać 3 kupy złomu - jedną z nich prezentuje dołączony obrazek i w zlokalizowaniu ich wszystkich pomogą ci wskazania radaru.
W następnej kolejności musisz dotrzeć do jaskini bandytów (The Hollow), która jest odrębną mini-lokacją wymagającą załadowania. Wleć do dużej pieczary żeby odnaleźć zaginione urządzenia. Rozpocznij nową bitwę ze Skarami, w trakcie której uważaj między innymi na ataki zwiadowców (Scout).
Przeleć do kolejnego obszaru, w którym zablokowane zostaną respawny. Użyj umiejętności specjalnej lub innych silnych ataków żeby zaatakować najsilniejszych Enforcerów, choć musisz także rozprawić się ze zwykłymi przeciwnikami. W razie potrzeby lataj po jaskini i chowaj się za skałami.
Główny bohater musi zabezpieczyć relikt i w tym celu należy odnaleźć 3 fragmenty artefaktu. Drogę do każdego z nich wskazuje radar, przy czym pamiętaj, że po podniesieniu fragmentu nie będziesz mógł chwilowo latać. Dostarcz każdy fragment do centralnego urządzenia.
Zainstalowanie wszystkich trzech fragmentów zakończy ekspedycję. Powróć do Fortu Tarsis i zdaj raport Brin.