Arkaniści - Misje poboczne w Anthem Anthem poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 marca 2019
Na tej stronie poradnika do gry Anthem zamieściliśmy opisy przejścia pobocznych misji (misji agenta) powiązanych z frakcją Arkanistów. Zaliczanie tych misji oprócz standardowych nagród pozwoli ci zdobywać punkty lojalności dla tej frakcji.
- Jak odblokowywać nowe misje Arkanistów?
- See in the Dark
- Contract: Arcanist Runes
- Hidden Depths
- Elysian Secrets
- Ancient Footsteps
- Contract: Archive Hunt
- Tell Me Maur
- Contract: Decryption Research
- Secrets of the Auspex
- Kontrakty arkanistów
Jak odblokowywać nowe misje Arkanistów?
Stanowisko Arkanistów jest w centralnej części Fortu Tarsis i osobą, z którą będziesz spotykał się po to żeby odbierać kolejne zlecenia, jest Matthias. Za każdym razem po powrocie do fortu sprawdź czy nie pojawiła się na mapie ikona głowy lub ikona kontraktu. Oba te znaczniki symbolizują możliwość rozegrania nowego pobocznego zadania dla Arkanistów.
Obok miejsca, w którym stoi Matthias, możesz także odnaleźć stanowisko do sprawdzania aktualnego poziomu lojalności wobec frakcji Arkanistów. Temat ten dokładniej opisaliśmy na stronie Reputacja i frakcje w naszym poradniku.
See in the Dark
Pierwszego zadania dla Arkanistów nie możesz przegapić, gdyż zajęcie się nim jest częścią głównej misji Lending a Hand. Spotkaj się z Matthiasem w Forcie Tarsis, a poproszony zostaniesz o zbadanie lokacji powiązanej z Elizjańskim manuskryptem (Elysian Manuscript). Rozpocznij ekspedycję.
Wykonaj przelot do miejsca, w którym prowadzone są badania. W lokacji tej musisz pozbyć się grupy wilków (Wolven). Najlepiej atakować je z powietrza, dzięki czemu zmniejszy się ryzyko, że bohater otrzyma obrażenia albo że zostanie chwilowo zamrożony.
Po walkach zlokalizuj marker Arkanistów (Arcanist Marker), czyli interaktywne urządzenie. Musisz odnaleźć i dostarczyć 12 ech. Dla przypomnienia echa są lewitującymi świecącymi się obiektami, które zaczną podążać za bohaterem po tym jak dostatecznie się do nich zbliży.
W trakcie poszukiwań ech będziesz dotrzeć do klatek żeby pozyskać niektórych z nich. Otwieraj klatki żeby echa "przyczepiły się" do javelina. Konieczne będzie też pozbycie się kolejnych bandytów wraz z przywódcą (Scar Leader) oraz skorpionów (atakuj je z powietrza).
Dotrzyj do lokacji z drugim markerem. Tym razem po uaktywnieniu go dowiesz się o konieczności odnalezienia 6 run. Przykładową runę pokazuje obrazek - musisz zbliżać się do nich i przytrzymywać przycisk interakcji.
Zlokalizowanie i sprawdzenie wszystkich run zakończy ekspedycję. Po powrocie do Fortu Tarsis zdaj raport Matthiasowi.
Contract: Arcanist Runes
Kontrakt ten możesz odebrać z mapy stanowiska frakcji Arkanistów (nie bezpośrednio po zagadaniu do Matthiasa). Kontrakty nie kładą nacisku na fabułę. Ich założenia są losowo generowane, tak więc podczas ponownego rozgrywania tego samego kontraktu (np. w ramach sesji innego gracza) możesz otrzymać odmienne cele misji. Otrzymane zlecenie może dotyczyć np. naprawienia uszkodzonych urządzeń Arkanistów czy odnajdywania pradawnych run w oparciu o wskazania radaru.
Hidden Depths
Od Matthiasa otrzymasz zlecenie zlokalizowania run, które mogą prowadzić do Elizjańskiego Manuskryptu (Elysian Manuscript). Rozpocznij ekspedycję. Musisz odbyć dłuższy lot zakończony dotarciem do właściwej lokacji z runami. W miejscu tym do odnalezienia jest 6 run, przy czym w trakcie poszukiwań musisz uważać na drapieżniki. Do kolejnych run doprowadzi Cię radar.
Po "zeskanowaniu" wszystkich run wyrusz do kolejnego obszaru. Tu do zlokalizowania jest 5 kolejnych run. Ponownie uważaj na potwory, szczególnie że może się wśród nich znaleźć jakiś legendarny osobnik.
Musisz teraz rozpocząć podróż do lokacji, o której dowiedziałeś się dzięki informacjom z run. Dotrzyj do markera Arkanistów (Arcanist Marker) i załącz go. Musisz pozostawać w zielonym okręgu i eliminować skorpiony. Potwory możesz na szczęście atakować z powietrza, choć nie wykraczaj poza obszar strefy ładowania paska postepów.
Możesz już wyruszyć w stronę komnaty z manuskryptem. Musisz zanurkować i przepłynąć pod wodą żeby dotrzeć do sekretnej lokacji. Po wyjściu z wody odszukaj przejście do lochu, którym jest Skarbiec (The Vault).
Rozpocznij eksplorację jaskiń. Po dotarciu do większej pieczary musisz rozprawić się ze wszystkimi skorpionami przebywającymi w okolicy.
W jaskini do rozwiązania jest zagadka z symbolami. Jest ona bardzo prosta, gdyż poprawne symbole znajdują się na okolicznych ścianach - pokazują je dołączone obrazki, przy czym w Twojej misji gra może wylosować inne symbole. Najlepiej jest osobiście je sprawdzić i dopiero wtedy ustawić na ich bazie takie same symbole w miejscu rozwiązywania zagadki.
Zaliczenie zagadki odblokuje nowe przejście. Kontynuuj podróż aż dotrzesz do nowej większej pieczary, w której załączy się blokada respawnów.
Finałowa część opisywanej misji zakłada pokonanie tytana (Titan). Wykorzystuj przede wszystkim to, że z Tytanem walczysz w dużej sali. Możesz chować się przed jego atakami wykorzystując skały czy ściany, a także unosić się w wysoko w powietrzu żeby nie trzeba było przeskakiwać z dużą precyzją nad falami promieniowania.
Podobnie jak w przypadku walk z innymi Tytanami w okolicy będą pojawiały się też żywiołaki - omijaj je lub eliminuj jeśli ci będą poważnie przeszkadzały i/lub zagrażały.
Po pokonaniu tytana pozbieraj pozostawiony przez niego loot. Ekspedycja jeszcze nie dobiegnie końca, bo przed Tobą nowe zagadki z symbolami. Tak samo jak w przypadku wcześniejszej zagadki rozejrzyj się wokół obrotowych mechanizmów za symbolami umieszczonymi na ścianach.
Rozwiązanie obu zagadek pozwoli ci otworzyć dużą skrzynię (obrazek) i pozyskać Elizjański manuskrypt. Ekspedycja wkrótce zakończy się. Po powrocie do fortu spotkaj się z Matthiasem żeby porozmawiać o tym ważnym znalezisku.
Elysian Secrets
W sprawie tego zlecenia spotkaj się z Errylem (jedną z postaci powstałych po "podzieleniu" Matthiasa). Misja ta dotyczy odkrycia sekretów Rabana Maura. Rozpocznij ekspedycję i wykonaj przelot we wskazane miejsce. W nowej lokacji musisz rozpocząć od pozbycia się wilków (Wolven) (uwaga - mogą być wśród nich legendarne osobniki).
Po walkach wysłuchaj rozmowy z Errylem i zbadaj filary. Musisz rozwiązać nową, dobrze znaną zagadkę z symbolami. Jest ona bardzo prosta. Prawy symbol widoczny jest tuż obok. Ustaw go i następnie ustal lewy symbol metodą prób i błędów.
Pozostawaj wewnątrz nowego okręgu i po załadowaniu się paska postępów podnieś pierwszą kamienną kulę. Dostarcz ją do dowolnego spośród czterech oznaczonych piedestałów.
W podobny sposób musisz pozyskać trzy kolejne kule. Za każdym razem musisz rozpocząć od rozwiązania jednej lub kilku zagadek z symbolami - zawsze badaj okolicę w poszukiwaniu jednego lub obu symboli do wprowadzenia. Następnie musisz zawsze zaczekać w zielonym okręgu i dostarczyć kulę. Spodziewaj się jednak przy kolejnych kulach walk ze skorpionami.
Trochę problemów może ci przysporzyć zagadka z dołączonego obrazka. Wejdź w interakcję z dowolnym spośród dwóch piedestałów. Obracaj lewe symbole aż natrafisz na taki, który widoczny jest w oddali na dużej tablicy. Ponownie zerknij na tablicę i na prawy symbol wybierz ten, który sąsiaduje z ustawionym już lewym.
Przykłady poprawnej wybranych kombinacji symboli pokazują dołączone obrazki. Gra może wylosować inne symbole, tak więc nie martw się jeśli nie możesz ustawić tych samych.
Po dostarczeniu wszystkich czterech kul możesz wejść w interakcję z monolitem (Monolith). Ponownie należy bronić się wewnątrz zielonego okręgu. Spodziewaj się ataków ze strony wilków oraz silnych potworów Brute (znajdzie się wśród nich co najmniej jeden legendarny osobnik). Dobrym pomysłem na przetrwanie bitwy może być atakowanie przeciwników z powietrza (zakładając że wybrany javelin ci na to pozwala).
Po zakończeniu ładowania się paska postępów rozpraw się z pozostałymi potworami, a następnie otwórz skrzynię i wyjmij z niej zwoje. Ekspedycja wkrótce zakończy się. Po powrocie do Fortu spotkaj się ponownie z Errylem.
Ancient Footsteps
Misję tęzleca Sumner (kolejny spośród "klonów" Matthiasa). Zostaniesz poproszony o podążanie za śladami pozostawianymi przez Rabana Maura celem odkrycia jego sekretów. Rozpocznij ekspedycję i dotrzyj do pierwszych ruin. Po dotarciu na miejsce musisz zająć się odnalezieniem 5 run. Najbardziej kłopotliwa jest ta, którą częściowo przysłaniają rośliny (obrazek).
Po zlokalizowaniu wszystkich run wyrusz do drugich ruin. Tu musisz zająć się odnalezieniem 6 kolejnych run. Także i w tym przypadku dotarcie do niektórych run jest kłopotliwe. Zbadaj przede wszystkim wszystkie poziomy ruin. Ponadto dwie runy ukryte są za jajami potworów, które należy zniszczyć (przykład na dołączonym obrazku).
Udaj się teraz do przejścia prowadzącego do lochu The Bane Engine. Dotrzyj do dużej sali, w której przebywają skorpiony, przy czym wyeliminowanie ich wszystkich nie jest obowiązkowe.
Zbadaj centralny obiekt, a dowiesz się o konieczności dostrojenia skarbca (Vault Attunement). Masz minutę żeby zlokalizować 8 zielonych kul i przelecieć przez nie. Przykładową kulę pokazuje dołączony obrazek. W trakcie zaliczania wyzwania ignoruj potwory i skup się wyłącznie na zadaniu. Jeśli masz problemy z odnajdywaniem kul to zawiśnij na dużej wysokości. Będziesz się wtedy mógł łatwiej rozejrzeć. Wiedz jednak, że niektóre kule mogą być ukryte np. pomiędzy ścianami czy w małych pomieszczeniach. Na szczęście nawet jeśli zawalisz próbę to będziesz ją mógł bezproblemowo powtórzyć. Kulę pojawią się też wtedy w tych samych miejscach, a więc możesz skupić się jedynie na odnalezieniu brakujących mając na to więcej czasu.
Powróć do skarbca i wejdź w interakcję z nim. Musisz teraz bronić się pozostając w zielonym okręgu na czas ładowania się paska postepów. Spodziewaj się zmasowanych ataków skorpionów. Bardzo mogą ci się tu przydać dobre ataki obszarowe. Po tym jak proces dostrajania skarbca zakończy się możesz go otworzyć. Pozbieraj loot (w tej samej sali jest też co najmniej jedna mniejsza skrzynia ze skarbami) i wyrusz z powrotem na powierzchnię.
Rozpocznij podróż w stronę oznaczonego Stridera. Na miejscu załączy się blokada respawnów i rozpoczną się walki z bandytami. W trakcie uważaj na silniejszych elementalistów (Outlaw Elementalist), których dobrze jest pozbyć się w pierwszej kolejności (zniszcz każdemu z nich najpierw tarczę).
Po wygranej bitwie odszukaj baterię w pobliżu uszkodzonego Stridera. Wskocz z nią na dach (nie możesz latać) i umieść ją w dużym slocie. Ekspedycja wkrótce dobiegnie końca.
Contract: Archive Hunt
To kolejny kontrakt do odebrania z mapy stanowiska frakcji Arkanistów i podobnie jak poprzednie ma on losowo generowane kolejne cele misji. Możesz zostać poproszony np. o rozprawienie się z dużą grupą Skarów czy o pozbieranie rozrzuconych po okolicy fragmentów reliktu.
Tell Me Maur
Misję tę zleca Sumner i dotyczy ona wytropienia osoby odpowiedzialnej za atak na Stridera i za zabranie archiwum Rabana Maura. Rozpocznij nową ekspedycję i dotrzyj do obozu bandytów. Pozbycie się ich wszystkich nie powinno być szczególnie trudne, aczkolwiek w obozowisku może pojawić się m.in. legendarny Enforcer.
Po zakończonych walkach musisz zająć się odnalezieniem 2 śladów na terenie obozu. Do każdego z nich doprowadzi Cię radar.
Wyrusz do nowo wskazanej lokacji zamieszkiwanej przez bandytów. Rozpocznij kolejne walki, tym razem uważając m.in. na nowych elementalistów. Po wygraniu bitwy zlokalizuj martwych Arkanistów i podnieś z ziemi odnalezione przy nich nagranie.
Wysłuchaj nagrania i zajmij się odnalezieniem nowego śladu, który naprowadzi Cię na kolejną lokację. W nowym miejscu raz jeszcze musisz przystąpić do walk z bandytami. Po tym jak się z nimi uporasz zacznij podążać za wskazaniami radaru żeby dotrzeć do żywych Arkanistów i ich uratować.
Porozmawiaj z Arkanistami, po czym wyrusz do bazy bandytów. Po znalezieniu się na terenie bazy otrzymasz dwa cele misji. Zajmij się przede wszystkim niszczeniem wieżyczek bandytów (Outlaw Turret). Dopiero po tym jak się nimi wszystkimi zajmiesz docieraj do kolejnych skrzyń z wyposażeniem (przykładowa na obrazku). Je również musisz niszczyć i najlepiej sprawdzi się tu opcja walki wręcz lub broń zadająca duże obrażenia (np. strzelba).
Po zniszczeniu wszystkich obiektów w bazie bandytów pojawi się mini-boss - Tajemnicza postać (Mysterious Figure). Skup się na uszkodzeniu tarczy tego wyraźnie silniejszego przeciwnika. Dopiero po tym jak zostanie ona wyłączona odpal najsilniejsze ataki, gdyż przeciwnik cechuje się bardziej wytrzymałym żółtym paskiem pancerza.
Po rozprawieniu się z mini-bossem dokończ atakowanie bandytów z bazy, a następnie odszukaj skrzynie z nowymi śladami. Nie musisz już jednak nigdzie podróżować, gdyż ekspedycja wkrótce zakończy się. Po powrocie do Fortu Tarsis porozmawiaj z Sumnerem.
Contract: Decryption Research
To kolejny kontrakt do odebrania z mapy stanowiska frakcji Arkanistów i podobnie jak poprzednie ma on losowo generowane kolejne cele misji. Arkaniści mogą poprosić głównego bohatera np. o uratowanie więzionego Arkanisty czy o przeprowadzenie procesu dostrojenia celem otworzenia kolejnego skarbca.
Secrets of the Auspex
Misja ta powinna stać się dostępna dopiero po ukończeniu głównej fabuły. Zostaniesz poproszony przez Matthiasa o pozyskanie tytułowego artefaktu Auspex zanim wpadnie on w ręce Sympozjum. Rozpocznij ekspedycję, a następnie wyrusz w oznaczone miejsce. Rozpraw się opcjonalnie z wiwernami, po czym zainstaluj nadajnik.
Załączy się blokada respawnów. Musisz bronić się w zielonej strefie przed zmasowanymi atakami potworów Brute, które będą pojawiały się w okolicy. Pamiętaj, że możesz zawisnąć na niewielkiej wysokości i nie przerwie to ładowania się paska postępów. Możesz też starać się np. zatrzymywać część potworów w miejscu jeśli dysponujesz atakami zamrażającymi.
Następny cel misji to odnalezienie i dostarczenie 8 ech. W trakcie ich poszukiwań oprócz kolejnych Brute'ów (zwykłych, elitarnych i legendarnych) musisz też uważać na żywiołaki, które będą eksplodowały w momencie kontaktu, oraz na kule energii. Możesz niepotrzebnie przegrzać silniki javelina i tymczasowo uniemożliwić sobie podlatywanie do ech.
Po dostarczeniu wszystkich ech zaczekaj aż pojawi się artefakt Auspex i podnieś go. Musisz wyruszyć wraz z nim w dość długą podróż, przy czym pamiętaj, że na czas przenoszenia artefaktu nie możesz latać. Na szczęście nadal możesz polegać np. na długich skokach.
Po drodze bohater będzie wpadał na próbujących zatrzymać go przeciwników, wśród których znajdą się elitarne i legendarne okazy. Nie musisz walczyć i jeśli grasz w grupie inni gracze mogą odwracać uwagę przeciwników.
Z artefaktem należy dotrzeć do ruin. Oczyść wstępnie okolicę, po czym połóż Auspex na ziemi w oznaczonym miejscu. Musisz pozostawać wewnątrz zielonego okręgu i dodatkowo pilnować się, gdyż załączyła się własnie blokada respawnów.
Staraj się dużo biegać wewnątrz okręgu oraz eliminować na odległość żywiołaki, które będą dążyły do tego żeby eksplodować w pobliżu bohatera. Po tym jak pasek postępów załaduje się odczekaj chwilę i ponownie podnieś Auspex.
Musisz wyruszyć w kolejną podróż, która doprowadzi Cię do płytkiego zbiornika wodnego. Postaw Auspex na piedestale. Rozpocznie to kolejną bitwę, w której również respawny są zakazane.
Nie musisz tym razem trzymać się blisko artefaktu. Możesz podróżować po całej okolicy. Jest to bardzo wskazane jeśli np. w jakimś miejscu pojawi się wyjątkowo liczna grupa silnych przeciwników. Lepiej jest ich wtedy zaatakować z większej odległości. W walkach będą brały udział postacie sterowane przez SI. Możesz je wskrzeszać, ale nie jest to obowiązkowy krok. W dalszej fazie walk przygotuj się na przybycie jeszcze silniejszych wrogów i zniszcz szybko gniazda (Hives), które pojawią się w okolicy.
Na sam koniec walk musisz pokonać mini-bossa - Agenta Sympozjum (Symposium Agent). Dysponuje on tarczą, tak więc musisz go najpierw pozbawić jej i dopiero wtedy postarać się go możliwie jak najbardziej zranić zanim ponownie otoczy się polem siłowym.
Pokonanie Agenta Sympozjum kończy bitwę. Warto w rezultacie jak najwcześniej się nim zająć, dzięki czemu nie będziesz musiał atakować absolutnie wszystkich przeciwników. Po powrocie do Fortu Tarsis spotkaj się z "trio" żeby oficjalnie zakończyć misję i dowiedzieć się na temat unikalnych właściwości Auspexa.
Kontrakty arkanistów
W przerwach pomiędzy wykonywaniem większych misji dla Arkanistów oraz po ukończeniu wszystkich misji agenta możesz także otrzymywać Kontrakty (Contracts). Będą one pojawiały się na tablicy stanowiska frakcji Freelancerów (nie odbiera się ich bezpośrednio po zagadaniu do Yarrowa).
Kontrakty nie kładą nacisku na fabułę. Ich założenia są losowo generowane, tak więc podczas ponownego rozgrywania kontraktu nawet o takiej samej nazwie możesz otrzymać odmienne cele misji. Odebrane zlecenie może dotyczyć np. naprawienia uszkodzonych urządzeń Arkanistów, odnajdywania pradawnych run w oparciu o wskazania radaru, wyzwolenia więzionych Arkanistów, czy przeprowadzenie procesu dostrojenia celem otworzenia skarbca.
Od momentu ukończenia głównego wątku fabularnego gry oprócz standardowych zleceń możesz też otrzymywać legendarne kontrakty. Cechują się one bardziej wymagającymi założeniami (np. konieczność stoczenia serii bitew z legendarnymi przeciwnikami albo z mini-bossami), ale dzięki zaliczaniu ich możesz pozyskiwać cenniejszy loot.