Awansowanie na wyższe poziomy doświadczenia w Anthem Anthem poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 lutego 2019
W Anthem główny bohater obecny jest pełnoprawny system rozwoju postaci. Na tej stronie poradnika informujemy jak awansować na wyższe poziomy doświadczenia oraz jakie nagrody przewidziano za awanse na kolejne poziomy pilota.
Jak awansować na wyższe poziomy doświadczenia?
Awansowanie w Anthem odbywa się w klasyczny sposób - musisz zebrać określoną liczbę punktów doświadczenia (XP) żeby wejść na wyższy poziom. Zapraszamy na stronę Jak szybciej zdobywać xp? w naszym poradniku, na której zestawiliśmy najważniejsze metody pozyskiwania punktów doświadczenia. Oto ich skrócone zestawienie:
- Graj z innymi graczami zamiast w pojedynkę - Zagwarantuje ci to więcej xp z tytułu zaliczenia każdej ekspedycji.
- Zainteresuj się Twierdzami (Strongholds) - To unikalna kategoria misji, w których walczy się z silniejszymi przeciwnikami, ale gdzie zdobywa się lepsze nagrody i również więcej xp.
- Przystępuj do opcjonalnych misji - Mogą ci one pomóc zdobyć więcej punktów doświadczenia zanim zdecydujesz się na rozegranie kolejnych misji fabularnych.
- Zaliczaj jak najwięcej Czynów (Feats) - Są one odmianą wyzwań w grze i mogą dotyczyć np. zabicia określonej liczby przeciwników czy kilkukrotnego wykonania jakiejś akcji. Czyny resetują się dla każdej nowej ekspedycji i możesz je też śledzić z poziomu dziennika.
- Przystępuj do wydarzeń (World Events) w trybie Swobodnej gry (Freeplay) - Każde ukończone wydarzenie to xp plus dodatkowo szansa pozyskania lootu.
Punkty doświadczenia podliczane są na ekranie podsumowania ekspedycji. Nie możesz awansować jeszcze w trakcie przechodzenia misji czy podczas wizyty w Forcie Tarsis.
Lista nagród za zdobywanie kolejnych poziomów
Poniżej zamieściliśmy listę nagród, które możesz odblokować dzięki awansom na kolejne poziomy pilota.
- Poziom 2
- Poziom 3
- Poziom 4
- Poziom 5
- Poziom 6
- Poziom 8
- Poziom 10
- Poziom 12
- Poziom 14
- Poziom 16
- Poziom 18
- Poziom 20
- Poziom 23
- Poziom 26
- Poziom 30
- Poziom 30
Poziom 2
Nagroda: Nowy javelin.
Komentarz: Na drugi poziom automatycznie awansujesz po rozegraniu dwóch wprowadzających misji do gry. Pomimo że wprowadzenie przechodziłeś grając klasą Łowcy możesz jako pierwszego wybrać javelina z innej klasy. Kolejną klasę możesz odblokować dopiero po awansowaniu na poziom 8, a więc warto dobrze się zastanowić.
Poziom 3
Nagroda: Nowy slot na broń.
Komentarz: To bardzo ważne ulepszenie, które pozwoli ci zabierać ze sobą na misje dwie bronie. Warto mieć na wyposażeniu np. jedną broń do atakowania z dużej odległości i jedną do walki na krótkim dystansie. Oba sloty broni ustawia się w Kuźni. Nie możesz zmieniać broni w trakcie rozgrywania ekspedycji.
Poziom 4
Nagroda: Nowy slot na komponent (Component).
Komentarz: Komponenty to pasywne umiejętności, które mogą podnosić wybrane statystyki javelina i np. zwiększać wytrzymałość jego pancerza czy siłę określonych typów ataków. Maksymalnie można odblokować sześć slotów na komponenty. Kolejny drugi slot otrzymasz po tym jak awansujesz na 6 poziom.
Poziom 5
Nagroda: Nowy slot wsparcia (Support Slot).
Komentarz: Slot wsparcia to miejsce gdzie w Kuźni ustawia się trzecią aktywną umiejętność dla javelina. W przeciwieństwie do głównych umiejętności ma ona defensywne / wspomagające działanie. Możesz np. wytworzyć barierę zatrzymującą wrogie pociski czy kopułę przyśpieszającą odnawianie się pozostałych zdolności.
Poziom 6
Nagroda: Nowy slot na komponent (Component).
Poziom 8
Nagroda: Nowy javelin.
Komentarz: Możesz od tego momentu korzystać na przemian z dwóch klas javelinów. Ponownie przemyśl dobrze wybór nowej klasy. Następną trzecią klasę możesz odblokować dopiero po awansie na 16 poziom.
Poziom 10
Nagroda: Nowy slot na stymulanty (Consumable Slot).
Komentarz: Stymulanty (Consumables) są swego rodzaju "boosterami" jednorazowego użytku, które możesz ustawić w trakcie przygotowań do ekspedycji - przejdź w tym celu do ostatniej zakładki (powyższy obrazek). Jeśli nie posiadasz żadnego przedmiotu (stymulanty możesz odnajdywać w formie lootu) to jest opcja wytworzenia go w oparciu o crafting.
Każdy ustawiony stymulant gwarantuje jakąś premię na czas trwania najbliższej ekspedycji - możesz np. zwiększyć o kilka procent niektóre zadawane obrażenia czy uczynić javelina nieco bardziej wytrzymałym. Tego typu "dopalacze" warto ustawiać szczególnie dla trudniejszych misji, np. dla wypraw do Twierdz. Bohater docelowo będzie mógł mieć w trakcie ekspedycji aktywne trzy stymulaty, ale żeby odblokować dwa kolejne sloty musisz awansować na poziomy 20 i 30.
Poziom 12
Nagroda: Nowy slot na komponent (Component).
Poziom 14
Nagroda: Nowy slot na komponent (Component).
Poziom 16
Nagroda: Nowy javelin.
Komentarz: Możesz wybrać trzeciego javelina. Ostatnia czwarta klasa stanie się dostępna po awansie na poziom 26.
Poziom 18
Nagroda: Nowy slot na komponent (Component).
Poziom 20
Nagroda: Nowy slot na stymulanty (Consumable Slot).
Poziom 23
Nagroda: Nowy slot na komponent (Component).
Poziom 26
Nagroda: Nowy javelin.
Komentarz: Od tego momentu będziesz dysponował kompletem javelinów.
Poziom 30
Nagroda: Nowy slot na stymulanty (Consumable Slot).
Poziom 30
Nagroda: Poziomy trudności Grandmaster.
Komentarz: To najwyższe poziomy trudności w grze, których przeznaczeniem jest endgame. Możesz przystępować do walk z najsilniejszymi potworami, ale jednocześnie zapewniać sobie szanse odnajdywania najcenniejszego mistrzowskiego lootu (Masterwork).
- Poziom trudności Grandmaster 1 jest zalecany dla javelinów o sile 300+.
- Poziomy trudności Grandmaster 2 i 3 są zalecane dla javelinów o sile 340+.