Świątynia Szram | Fortyfikacje w Anthem Anthem poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2019
Ta misja Fortyfikacji w Anthem odblokowana zostaje dopiero po zakończeniu głównej fabuły.
Trzecia Fortyfikacja w Anthem to Świątynia Szram. Jest to prawdopodobnie najdłuższa i być może najtrudniejsza misja. Zaczynasz od areny, na której roi się od Szram a przede wszystkim - snajperów; z reguły są to jednostki elitarne z osłoną.
Arena I
W pierwszym zadaniu musisz wyeliminować trzy działka strażnicze - wykorzystaj struktury obronne na wysokościach, by przedostać się bez obrywania. Działka atakuj w tylny zbiornik, by zmaksymalizować obrażenia.
Nim opuścisz arenę musisz jeszcze zniszczyć 6 skrzynek - alarmów. Do kolejnego obszaru będziesz mógł udać się dopiero, gdy pokonasz jeszcze niedobitków. Za rogiem znajdziesz bramę - nie przejdziesz przez nią, dopóki nie pokonasz Strażnika [Gatekeeper] (którym będzie Egzekutor).
Arena II
Na drugiej arenie warto od razu przedostać się na tyłu wroga, gdzie jest nieco spokojniej niż w pierwszej linii. Odnaleźć musisz tu trzy zbiorniki z paliwem leżące na ziemi i umieścić przy bramie w specjalnym miejscu. Podobnie, jak w przypadku artefaktów, podczas noszenia przedmiotów nie możesz latać i możesz podnieść tylko jeden przedmiot na raz.
Gdy odnajdziecie wszystkie zbiorniki, możecie ruszać w stronę kolejnej areny. Po drodze spotkasz sporo snajperów, zwykłych Szram oraz Egzekutorów. Nie walcz z nimi - nie jest to twoim celem i możesz przelecieć do kolejnej areny omijając wszystkich.
Arena III
Na kolejnej arenie cel misji wygląda podobnie - odnaleźć musisz pięć zbiorników, które zamontowane pod drzwiami spowodują ich siłowe otwarcie. Uważaj, bowiem jeden zbiornik pod platformą jest otoczony minami. Sukcesywnie eliminuj wrogów, gdyż na tym obszarze, by kontynuować musisz oczyścić teren. Przygotuj się szczególnie na duże fale, a między nimi Egzekutorów. Ten etap zostanie nagrodzony skrzynią z lootem.
Arena IV
Podobnie jak wcześniej - w drodze na kolejną arenę, w korytarzach, znajdziesz wiele Szram, ale i działka. Nie masz potrzeby walczyć z nimi. Dolatując do ostatniej areny upewnij się, że jesteście razem w grupie. Obszar w jaskini jest bardzo zawężony, a przeciwnicy liczni. Zniszcz cztery wieżyczki strażnicze (cel zadania), ale wcześniej pozbądź się lepiej snajperów. Działka najlepiej niszczyć od tych usadzonych najwyżej - atakując działka umieszczone niżej narażasz się na ostrzał z góry.
Ostatnie starcie będzie miało miejsce przed bramą, która prowadzi na miejsce walki z bossem Fortyfikacji. Jest dość silnie strzeżona: warto w pierwszej kolejności eliminować działka atakując je z tyłu, lecz przyda się ktoś od frontu, by przejmować na siebie atak wrogów (np. Kolos z tarczą).
Boss - escari Scelos
Escari Scelos to jeden z najtrudniejszych bossów w Anthem. Czyni ona Fortyfikację Świątynia Szram jedną z najtrudniejszych do ukończenia. Najważniejsze w tym starciu, to zwracać uwagę na otoczenie. Zagrożeniami są: ataki naprowadzające bossa, pojawiający się regularnie oponenci oraz wielkie wiatraki - zadają one silne obrażenia i mogą przyprawić cię o śmierć.
Słabym punktem Scelos są nogi. Walka ma następujący przebieg:
- Atakujcie nogi bossa, by zadać największe obrażenia - od początku używajcie na bossa swoich najsilniejszych ataków.
- Scelos otrzymuje osłonę - jest odporny na wszelkie ataki, dopóki nie zniszczysz mocować wielkich wiatraków, które podtrzymują osłonę.
- Wiatraki zniszczysz atakując jedynie jej trzpień, ale tylko wtedy, gdy jest odsłonięty (kręcąc się posiada na sobie również metalowe osłony, dlatego statystycznie tylko co drugi pocisk trafia w cel).
- W trakcie niszczenia wiatraków poszukuj osłon i uważaj na pojawiających się wrogów - staraj się jednak nie opuszczać osłony; dlatego duże ilości amunicji i dobre bronie grają główną rolę w tej walce.
- Powtarzaj proces aż do momentu eliminacji oponenta.
Escari podczas ataków używa działka o dużej sile i wysokiej szybkostrzelności; drugim atakiem są rakiety samonaprowadzające. Próbując atakować w zwarciu możesz zostać podeptany, gdyż boss ciągle porusza się po swoim okręgu.