Mapa Anthem - Atlas świata Anthem poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 marca 2019
Na tej stronie poradnika do gry Anthem znajduje się mapa atlasu świata. Na mapie zaznaczyliśmy wszystkie lokacje powiązane ze zbadaniem świata w 100% i odblokowaniem trofeów z grupy Odkrywca - są to okolice, punkty orientacyjne oraz ukryte miejsca (lochy).
Okolice
Okolice (Districts) oznaczone zostały na naszej mapie świata kolorem żółtym. Są one jednym z trzech typów odkryć powiązanych ze zbadaniem mapy świata w 100 procentach.
Okolice to mniejsze obszary na terenie każdej ze stref. Otrzymasz zawsze potwierdzenie o tym, że znalazłeś nową okolicę (przykład na obrazku) i jest to również nagradzane punktami reputacji.
Punkty orientacyjne
Punkty orientacyjne (Landmarks) oznaczone zostały na naszej mapie świata kolorem niebieskim. Są one jednym z trzech typów odkryć powiązanych ze zbadaniem mapy świata w 100 procentach.
Punkty orientacyjne rozpoznasz po tym, że przypominają załączone miniaturowe pole siłowe - przykładowy punkt orientacyjny jest pokazany na dołączonym obrazku. Musisz zbadać takie miejsce. Gra wyświetli informacje o danym punkcie orientacyjnym i od tego momentu będzie on oznaczony na mapie świata ikoną lornetki.
Ukryte miejsca
Ukryte miejsca (Hidden places) oznaczone zostały na naszej mapie świata kolorem czerwonym. Są one jednym z trzech typów odkryć powiązanych ze zbadaniem mapy świata w 100 procentach.
Ukryte miejsca to inaczej lochy (dungeons) w Anthem. Są one oznaczone na mapie ikoną bramy (przykład na obrazku). Nie musisz za wszelką cenę starać się je odnaleźć już na wczesnym stadium gry, gdyż do lochów zagląda się podczas rozgrywania wielu misji. Jest duża szansa na to, że po ukończeniu głównego wątku fabularnego większość ukrytych miejsc będziesz już miał zbadanych.
Zestawienie wszystkich odkryć
Poniższa tabela zawiera listę wszystkich odkryć wymaganych do zbadania świata gry w 100 procentach. Z każdym z sektorów mapy powiązane jest odrębne osiągnięcie / trofeum z kategorii Odkrywca. Jeśli nie odblokowałeś jeszcze trofeum dla jakiegoś sektora, to obejrzyj naszą mapę świata. Pozwoli ci to zlokalizować brakujące odkrycia.
NAZWA LOKACJI | OKOLICE | PUNKTY ORIENTACYJNE | UKRYTE MIEJSCA |
Rejon Monumentu | 1 | 2 | 1 |
Wielka Droga (High Road) | 7 | 1 | 0 |
Ruiny Akademii (Academy Ruins) | 10 | 4 | 1 |
Twierdza Świtu (Fortress of Dawn) | 6 | 2 | 1 |
Ruiny Shadowmarku (Ruins of Shadowmark) | 7 | 3 | 2 |
Dolina Tarsis (Valley of Tarsis) | 7 | 6 | 1 |
Kanion Wielkich Wodospadów (Great Falls Canyon) | 7 | 3 | 1 |
Szmaragdowa Otchłań (Emerald Abyss) | 6 | 3 | 1 |
Wschodnia Brama (East Gate) | 4 | 3 | 1 |
Wschodnie Kresy (Eastern Reach) | 8 | 3 | 1 |
Ścieżki farmienia
Po każdym ponownym dołączeniu do dowolnej sesji, na mapie generowane są skrzynie z lootem. Haczyk polega na tym, że są określone miejsca, w których skrzynie mogą się pojawić. Znajomość tych lokacji pozwoli ci na wyznaczenie trasy, tak by móc latać od skrzyni do skrzyni i zbierać dużo lootu. Problemem jest jednak to, że często zawartość skrzyń w świecie jest dość uboga, dlatego jest to raczej dobry sposób na początku gry, by zdobyć duże ilości materiałów rzemieślniczych z rozebranych broni i wyposażenia, oraz dużo Żaru. Poniżej prezentujemy dwie przykładowe ścieżki, z których możesz skorzystać na początku gry, dopóki nie poznasz mapy (pamiętaj, że nie zawsze skrzynie będą w konkretnym miejscu z danej sesji gry: jeśli nie teraz, to może następnym razem... Pamiętaj, że niektóre skrzynie znajdziesz również pod wodą!