Age of Wonders 4: Tworzenie frakcji Age of Wonders 4 poradnik, porady
Tworzenie frakcji jest jedną z bardziej rozbudowanych opcji, z których będziecie korzystać w grze AoW4. Na tej stronie poradnika poznacie każdy jej szczegół.
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2023
W grze Age of Wonders 4 oprócz tworzenia własnych krain drugą istotną dla Was funkcjonalnością będzie niewątpliwie menu tworzenia frakcji i wszystkie idące za tym opcje. Przy wyborze frakcji, oprócz warstwy wizualnej, najważniejsze będą cechy fizyczne i umysłowe.
Tryb tworzenia własnej frakcji jest dostępny po tym gdy przejdziecie już przez tworzenie własnej krainy, a następnie zdecydujecie się na kliknięcie przycisku w górnej części menu.
- Wybór rasy
- Wybór kultury
- Wybór cech społecznych
- Wybór pierwszej księgi magii
- Pochodzenie władcy
- Konfiguracja wyglądu
- Podsumowanie
Wybór rasy
Pierwszą częścią menu tworzenia frakcji, z którą będziecie mieli do czynienia jest wybór rasy. Ich listę, jak i podstawowe cechy, znajdziecie na poświęconej im stronie poradnika. W dniu premiery możecie wybrać spośród 10 ras. Skupcie się przede wszystkim na wyborze odpowiednich cech fizycznej oraz umysłowej, sama warstwa graficzna rasy nie ma wpływu na dalsza rozgrywkę i rozwój Waszego imperium.
Cechy fizyczne
Cechy fizyczne będą miały wpływ na takie rzeczy jak zdrowie, celność czy możliwość korzystniejszego wykorzystywania koni lub wilków. Od tej cechy zależy również przyszła witalność waszej armii. Wartości dodane i specyfika bonusów, które otrzymacie, w wypadku tej cechy wynika z biologii Waszego ludu. W naszym poradniku znajdziecie pełną listę tych cech.
Cechy umysłowe
Cecha umysłowa w przeciwieństwie do cechy fizycznej skupia się na tym w jaki sposób Wasz lud korzysta ze swojej wiedzy i inteligencji aby osiągnąć premie i bonusy do walki czy wykorzystuje je do uzyskania premii na mapie Świata, przykładowo czy Wasze armie będą mogły sprawniej poruszać się w zaśnieżonych i mroźnych regionach. Lista wszystkich cech znajduje się w naszym poradniku.
Wybór kultury
Wybór kultury jest decydujący dla kształtu Waszego przyszłego imperium. W naszym poradniku znajdziecie pełną listę wszystkich kultur. Do wyboru będziecie mieli 6 kultur, każda z nich znacząco różni się od pozostałych pod względem więzi, które Wam oferuje. Części z nich skupia się na więziach ładu, co da Wam dodatkowy dochód w złocie, inne zadbają o Wielkość Waszej produkcji, a jeszcze inne bardziej skupią się na wsparciu produkcji żywności.
Wybór cech społecznych
Cechy społeczne to dodatkowy atrybut Waszej rasy, który będziecie mogli spersonalizować do potrzeb waszego państwa. Pamiętajcie, że po wyborze niektórych z nich zablokują Wam się inne cechy. Początkowo może to być nieintuicyjne, na przykład Cecha Wybrani zjednoczyciele, zablokuje wybór cech Bezwzględni łupieżcy, Rytualistyczni Kanibale oraz Potomkowie Zła.
Każda z cech społecznych zapewni wam dodatkowe premie oraz punkt więzi, możecie nadrobić słabości Waszej kultury lub przeciwnie - skoncentrować się tylko na jednej z więzi i w ten sposób znaleźć własną drogę do zwycięstwa.
Opis cech społecznych znajdziecie na osobnej stronie stronie poradnika.
Wybór pierwszej księgi magii
Księga magii jest kolejnym wyborem, przed którym staniecie korzystając z opcji własnoręcznej konfiguracji własnej frakcji. Wszystkie księgi opisaliśmy na osobnej stronie poradnika. Pierwszą rzeczą, na którą powinniście zwrócić uwagę wybierając księgę magii, jest to jaką więź Wam ona dodaje.
Reszta dodatków związanych z księgą składa się z:
- premii dla imperium,
- dodatkowej jednostki lub budynku,
- czarów, które mogą oddziaływać zarówno na Wasze jednostki, jak i na jednostki Waszego przeciwnika.
Pochodzenie władcy
W tym miejscu możecie wybrać czy władca pochodzi ze Świata czy tez przybył do krainy z portalu. Do wyboru macie 2 propozycje pochodzenia.
Czempion
"Władca, który wzniósł się spomiędzy ludu." Władca ten zapewni Wam następujące premie:
- Premia do stabilności w miastach +20 punktów oraz +10% przychodów ze złota w miastach Waszego imperium.
- Dla części jednostek premia w postaci +20% punktów doświadczenia.
- Poprawione relacje z wolnymi miastami o +100 punktów.
Król-czarownik
"Potężny czarownik dążący do przejęcia nowej krainy". Wybierając tego bohatera otrzymacie następujące bonusy:
- Miasta pod Waszą kontrola otrzymają dodatkowy 10% przyrost produkcji many.
- +5 punktów czarowania na mapie świata i w walce za każdy poziom bohatera.
- Możliwość rzucania dodatkowego czaru w bitwie.
Konfiguracja wyglądu
W tym miejscu konfiguracji nowej frakcji określicie jak wyglądać będzie flaga Waszego imperium. Będziecie mogli wybrać kolory i rysunek zdobiący godło. W tym miejscu kreatora frakcji ostatecznie zmienicie wygląd rasy, kolor ich skóry, wierzchowce, kolor zbroi czy włosów.
W tej części kreatora frakcji zmienicie też wygląda bohatera. Gra oferuje Wam szeroki wachlarz możliwości począwszy od zmian ciała, po zmianę wyglądu głowy koloru skóry, a skończywszy na stroju.
Podsumowanie
Zwieńczeniem konfiguracji Waszej frakcji będzie nadanie Imienia i Nazwiska Waszemu bohaterowi. Wybrać będzie mogli także nazwę frakcji oraz tytuł, który będzie nosił Wasz władca lub władczyni. Gra stworzy również tło historyczne Waszej frakcji, zbudowane o nazwy i cechy, które wykorzystaliście w konfiguratorze.