Age of Wonders 4: Najlepsze jednostki Age of Wonders 4 poradnik, porady
AoW4 oferuje wiele różnych jednostek. Na tej stronie poradnika znajdziecie nasze sugestie dotyczące tych najlepszych.
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2023
Wybór najlepszej jednostki jest dość szerokim tematem i zależy od bitwy, którą będziecie prowadzić - czasem przewagę będą miały jednostki walczące wręcz, a czasem w Waszej armii sprawdzą się jednostki korzystające z ataków dystansowych lub włócznicy, dlatego najważniejszy jest odpowiedni balans waszej armii.
W naszym poradnikuj znajdziecie też listę wszystkich jednostek z podziałem na frakcje.
Jednostki walczące wręcz
Jeśli chcecie korzystać z jednostek walczących wręcz warto żebyście rozważyli rekrutację następujących jednostek:
- Tier I - zwróćcie uwagę na jednostkę Wojownik, zadaje on 10 ataku w walce wręcz, ponadto dostaję on bonus do pierwszego ataku jak również szerokie bonusy w obronie takie jak Obrona tarczą czy specjalny tryb obronny mur tarcz.
- Tier II, na tym tierze ciekawą jednostką jest Nocny Strażnik, charakteryzuje się on zbalansowaniem, ale posiada dodatkowe atuty w postaci premii do pierwszego uderzenia oraz do ataku na osłabionego przeciwnika. Wszystko to w połączeniu z wcześniejszym zmiękczeniem przeciwnika ostrzałem powinno dać wam skuteczną jednostkę.
- Tier III - na tym poziomie znajdują się najbardziej zaawansowane jednostki. W każdej kulturze jest to tylko 1 jednostka, którą macie dostępną w ramach rekrutacji. Na tym poziomie warto żebyście zwrócili uwagę na należących do Mrocznej kultury Czarnych Rycerzy, który charakteryzują się potężną szarżą, jak również atakami magicznymi, co czyni ich dość uniwersalną jednostką.
Jednostki strzeleckie
Jednostki strzeleckie dostępne są głównie jako jednostki I tierowe. Na tym poziomie dobrym wyborem, jest jednostka Kusza dostępna kiedy wybierzecie kulturę Pracowici. Oferuje ona dwa silne ataki dystansowe i dodatkowo posiada atrybut, który pozwala jej zwiększyć odporność na wrogie ataki dystansowe.
Jednostki z atakami magicznymi
Jeśli chodzi o jednostki magów bojowych ich liczba jest ograniczona, jednak najbardziej wyróżniającą się jednostką, którą koniecznie będziecie musieli zrekrutować grając frakcją o kulturze Mistycznej, jest jednostka Przełamywaczy czarów. Oferuje Wam 2 zaklęcia Pociski kosmosu o sile ataku 4 i Gwiezdne czystki o sile ataku 6 (ataki ognia, błyskawic, mrozu). Ponadto rekrutując ta jednostkę dostajecie +10 punktów czarowania, plus losowo +1 do ataków magicznych przez 3 najbliższe tury.