Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Age of Wonders 4 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Age of Wonders 4: Jednostki kultury Age of Wonders 4 poradnik, porady

W podstawowej wersji AoW4 będziecie mieli do wyboru 6 kultur w ramach każdej z tych kultur będziecie mogli rekrutować po 6 jednostek. Na tej stronie poradnika znajdziecie listę jednostek dostępnych w grze.

Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2023

Gra Age of Wonders 4 oferuje szerokie spectrum jednostek, które będziecie mogli rekrutować w ramach Swojego imperium. Każda z tych jednostek jest unikalna pod względem kosztów, nazwy oraz swoich atrybutów, te cechy zależeć będą przede wszystkim od kultury Waszego imperium. Na tej stronie poradnika poznacie polecane jednostki, a także ich statystyki wszystkich pozostałych jednostek.

W naszym poradniku znajdziecie sugerowane przez nas najlepsze jednostki różnych tierów i rodzajów oraz listy jednostek Dzikiej Przyrody i Ksiąg.

Koszt i rangi doświadczenia

Każda z jednostek, które będziecie chcieli zrekrutować posiada koszt szkolenia wyznaczany w złocie i produkcji, oprócz tego każda wasza jednostka będzie was kosztować dodatkowe złoto co turę - jest to tak zwany koszt utrzymania.

Każda z Waszych jednostek posiada 6 rang, które wynikają z jej doświadczenia:

  1. Rekrut,
  2. Żołnierz,
  3. Weteran,
  4. Elita,
  5. Czempion,
  6. Legenda.

Wzrost doświadczenia przez jednostkę dodaje +2 do ataku per jeden poziom doświadczenia i inne dodatkowe bonusy w zależności od typu jednostki.

Feudalizm

Zwiadowczyni, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 45,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie, Chód drogą,
  5. Strzał z łuku: 6,
  6. Tryb obronny,
  7. Dalekowzroczność,
  8. Wspólna postawa,
  9. Wysokie utrzymanie.

Chłop pikinier, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 65,
  2. Obrona: 2,
  3. Odporność: 1,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 11,
  6. Odporność na szarżę,
  7. Pierwsze uderzenie,
  8. Trening feudalny,
  9. Wspólna postawa.

Łuczniczka, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 50,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Strzał z łuku: 10,
  6. Wspólna postawa.

Chorąży, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 70,
  2. Obrona: 2,
  3. Odporność: 3,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Kara sztandaru: 16,
  6. Sztandar bastionu,
  7. Kojący sztandar,
  8. Tryb obronny: opieka,
  9. Wspólna postawa.

Obrońca, Tier II.

  1. Punkty zdrowia: 80,
  2. Obrona: 6,
  3. Odporność: 1,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 12,
  6. Tryb obronny: mur tarcz,
  7. Ciężka tarcza,
  8. Obrona tarczą,
  9. Wspólna postawa.

Rycerz, Tier III

  1. Punkty zdrowia: 90,
  2. Obrona: 3,
  3. Odporność: 3,
  4. Punkty ruchu: 48, Ruch po lądzie,
  5. Atak z mocną szarżą: 24,,
  6. Tryb obronny
  7. Inspirujący zabójca,
  8. Wspólna postawa.

Barbarzyńca

Tropicielka, Tier I

Punkty zdrowia: 45

  1. Obrona: 0,
  2. Odporność: 0,
  3. Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie, Leśny chód, Skalny chód, Bagnisty chód,
  4. Strzał z łuku: 6,
  5. Tryb obronny,
  6. Budowniczy posterunków,
  7. Dalekowzroczność.

Wojownik, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 70,
  2. Obrona: 5,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 10,
  6. Cios tarczą,
  7. Tryb obronny: mur tarcz,
  8. Obrona tarczą,
  9. Pierwotne uderzenie.

Rozdzieraczka, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 50,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 12,
  6. Oszczep: 16,
  7. Bystrość,
  8. Pierwotne uderzenie,
  9. Poślizg.

Furia, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 60,
  2. Obrona: 1,
  3. Odporność: 1,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Strzał z łuku: 12,
  6. Tryb obronny.

Szaman wojenny, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 60,
  2. Obrona: 1,
  3. Odporność: 3,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Trujący wybuch: 14,
  6. Invigorate,
  7. Tryb obronny: opieka.

Berserk, Tier III

  1. Punkty zdrowia: 90,
  2. Obrona: 3,
  3. Odporność: 3,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Atak z mocną szarżą: 24,
  6. Pierwotne uderzenie,
  7. Szał berserka,
  8. Szał.

Mistyczni

Tajemny strażnik, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 65,
  2. Obrona: 1,
  3. Odporność: 2,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 12,
  6. Tryb obronny,
  7. Dostrojenie: Gwiezdne ostrza,
  8. Odporność na szarżę,
  9. Pierwsze uderzenie.

Mistyczna projekcja, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 45,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0, -4 odporność na porażenia, +2 odporność od duchów,
  4. Punkty ruchu: 32, Lewitacja,
  5. Pociski kosmosu: 3,
  6. Tryb obronny,
  7. Dalekowzroczność,
  8. Przejście.

Arkanista, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 50,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 2,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Pociski kosmosu: 3,
  6. Tryb obronny,
  7. Dostrojenie: Gwiezdne ostrza.

Uśmierzaczka, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 60,
  2. Obrona: 1,
  3. Odporność: 3,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Kosmiczny wybuch: 5,
  6. Kojąca bryza,
  7. Tryb obronny: opieka,
  8. Kanałowanie czarów.

Zaklęta tarcza, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 80,
  2. Obrona: 5,
  3. Odporność: 2,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 12,
  6. Ogłuszający błysk: 3,
  7. Tryb obronny: mur tarcz,
  8. Dostrojenie: Gwiezdne ostrza,
  9. Obrona tarczą.

Przełamywacz czarów, Tier III

  1. Punkty zdrowia: 80,
  2. Obrona: 2,
  3. Odporność: 4,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Pociski kosmosu: 4,
  6. Gwiezdna czystka: 6,
  7. Dostrojone czarowanie,
  8. Tryb obronny,
  9. Dostrojenie: Gwiezdne ostrza.

Mrok

Prześladowca, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 50,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Strzał z łuku: 10,
  6. Tryb obronny.

Konna, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 45,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie,
  5. Strzał z łuku: 6,
  6. Tryb obronny,
  7. Dalekowzroczność,
  8. Infiltracja.

Mroczny wojownik, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 60,
  2. Obrona: 1,
  3. Odporność: 1,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Cios ze szarżą: 18,
  6. Tryb obronny,
  7. Przetrzebienie najsłabszych.

Czarowniczka, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 60,
  2. Obrona: 1,
  3. Odporność: 3,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Pociski osłabiające: 8,
  6. Rozdzierająca klątwa: 24,
  7. Tryb obronny.

Nocny Strażnik, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 75,
  2. Obrona: 3,
  3. Odporność: 2,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 14,
  6. Tryb obronny,
  7. Mroczna krzepa,
  8. Odporność na szarżę,
  9. Pierwsze uderzenie,
  10. Przetrzebienie najsłabszych.

Mroczny rycerz, Tier III

  1. Punkty zdrowia: 90,
  2. Obrona: 3,
  3. Odporność: 3,
  4. Punkty ruchu: 48, Ruch po lądzie,
  5. Atak z mocną szarżą: 24,
  6. Mroczna energia: 18,
  7. Tryb obronny,
  8. Przetrzebienie najsłabszych,
  9. Wysoka.

Łowca zmierzchu, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 50,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Strzał z łuku: 10,
  6. Tryb obronny,
  7. Uśpienie: Poszukujące pociski.

Obrońca świtu, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 70,
  2. Obrona: 5,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 10,
  6. Tryb obronny: Mur tarcz,
  7. Obrona tarczą,
  8. Uśpienie: Tarcza światła.

Poszukiwaczka światła, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 45,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie,
  5. Strzał z łuku: 5,
  6. Tryb obronny: mur tarcz,
  7. Obrona tarczą,
  8. Uśpienie: Tarcza światła.

Kapłan słońca, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 60,
  2. Obrona: 1,
  3. Odporność: 3,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Duchowy wybuch: 16,
  6. Naprawcze przebudzenie,
  7. Przebudzenie,
  8. Tryb obronny: opieka,
  9. Uśpienie: Olśniewające światło.

Włócznia dziennego blasku, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 75,
  2. Obrona: 3,
  3. Odporność: 2,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 14,
  6. Tryb obronny,
  7. Odporność na szarżę,
  8. Pierwsze uderzenie,
  9. Uśpienie: Strażnik.

Przebudzająca, Tier III

  1. Punkty zdrowia: 80,
  2. Obrona: 2,
  3. Odporność: 4,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Duchowe pociski: 14,
  6. Eksponujące światło: 22,
  7. Bliźniacze przebudzenie,
  8. Tryb obronny,
  9. Odporność na szarżę,
  10. Uśpienie: Poszukujące pociski.

Pracowici

Pionierka, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 45,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie, Przyspieszony ruch (podziemie), Górski chód, Skalny chód, Jaskiniowy chód,
  5. Strzał z kuszy: 12,
  6. Tryb obronny,
  7. Dalekowzroczność.

Strażnik kuźni, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 70,
  2. Obrona: 5,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 8,
  6. Drwina,
  7. Tryb obronny: mur tarcz,
  8. Czujność,
  9. Obrona tarczą,
  10. Podtrzymanie.

Kusza, Tier I

  1. Punkty zdrowia: 50,
  2. Obrona: 0,
  3. Odporność: 0,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Strzał z kuszy: 20,
  6. Napięta kusza: 30,
  7. Tryb obronny,
  8. Podtrzymanie.

Halabardnik, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 75,
  2. Obrona: 3,
  3. Odporność: 2,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 12,
  6. Tryb obronny,
  7. Czujność,
  8. Odporność na szarżę,
  9. Pierwsze uderzenie,
  10. Podtrzymanie,
  11. Runa odwetu.

Ostrzycielka stali, Tier II

  1. Punkty zdrowia: 60,
  2. Obrona: 1,
  3. Odporność: 3, Odporność na stany 19%,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Stalowy wybuch: 16,
  6. Siła ze stali,
  7. Zapewnij obronę,
  8. Tryb obronny: opieka,
  9. Podtrzymanie.

Bastion, Tier III

  1. Punkty zdrowia: 100,
  2. Obrona: 7,
  3. Odporność: 2, Odporność na stany 27%,
  4. Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
  5. Walka wręcz: 12,
  6. Tryb obronny: mur tarcz,
  7. Czujność,
  8. Obrona tarczą,
  9. Podtrzymanie.

Uniwersalne

Część z jednostek dostępna będzie bez względu na to jaką kulturę wybierzecie, na przykład jednymi z takich jednostek są te dedykowane oblężeniu.

  1. Balista,
  2. Wieża z balistą,
  3. Wieża z katapultą,
  4. Onager,
  5. Trebusz,
  6. Okręt wojenny z balistą,
  7. Okręt wojenny z taranem,
  8. Mieszczanin.