Age of Wonders 4: Cechy społeczne Age of Wonders 4 poradnik, porady
W tym miejscu poradnika zapoznacie się z cechami społecznymi, podobnie jak inne cechy są one potrzebne przy konfigurowaniu Waszej nowej frakcji w AoW 4.
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2023
Cechy społeczne to zbiór 18 cech, które będą tworzyć fundamenty Waszego przyszłego imperium. Od tych cech zależy jakich surowców będziecie mieli więcej, gdzie będą leżały przewagi, a gdzie słabości Waszej cywilizacji. W Age of Wonders 4 jednym z budulców państwa są więzi, które zapewniają Wam premie do produkcji i wytwarzania pewnych typów surowców. W tym miejscu poradnika poznacie kolejną cechę od której zależeć będzie ile więzi będzie posiadało Wasze państwo na początku rozgrywki.
Zajrzyjcie na inne strony w naszym poradniku, na których zawarliśmy listy wszystkich cech umysłowych i cech fizycznych.
- Imperialiści
- Wybrani zjednoczyciele
- Wyznawcy dobra
- Bezwzględni łupieżcy
- Bujna chmara
- Rytualistyczni kanibale
- Przesyłający manę
- Starożytni wszystkowiedzący
- Uzdolnieni zaklinacze
- Doświadczeni osadnicy
- Doświadczeni żeglarze
- Legendarni łowcy
- Architekci cudów
- Kowale runiczni
- Wielcy budowniczy
- Potomkowie zła
- Potężni przywoływacze
- Tułacze cienia
Imperialiści
- +20 punktów do stabilności miast.
- +20 do przychodu złota w miastach.
- Stolica zyskuje +1 punkt populacji.
Wybrani zjednoczyciele
- +20% do przychodu z wasalizacji miast.
- +10 punktów przywiązania.
- Jednostki tarczowe i władające bronią drzewcową otrzymują +1 punkt rangi.
- Dodatkowa jednostka tarczowej lub władająca bronią drzewcową.
Wyznawcy dobra
- +10 punktów do stabilność miast.
- +5 punktów imperium za każdy poziom dobrego powiązania.
- +10 punktów przywiązania.
- Jednostki wsparcia i władające bronią drzewcową otrzymują +1 punkt rangi.
- Dodatkowa jednostka wsparcia lub władająca bronią drzewcową.
Bezwzględni łupieżcy
- +3 do przychodu złota w miastach.
- +3 punkty werbunku za każdy poziom jednostek zabitych w udanej walce.
- -10 punktów przywiązania.
- 2 sztuki losowych przedmiotów dla bohatera.
Bujna chmara
- -10% do wymaganej liczby punktów miasta po pojawieniu się nowego punktu populacji.
- Jednostki I rangi otrzymują +1 do rangi.
- -20% kosztów utrzymania dla jednostek niemagicznych.
Rytualistyczni kanibale
- Zdolność jedzenie zwłok.
- -10 punktów powiązania.
- +3 punkty przychodu many i +3 punkty żywności w miastach za każdy poziom jednostek nie będących pochodzenia magicznego.
Przesyłający manę
- Czary przywoływania kosztują -50% punktów many mniej.
- Jednostki magiczne mają +1 punkt rangi.
- Dodatkowa jednostka magiczna.
Starożytni wszystkowiedzący
- Po odblokowaniu księgi magii, jedna z zawartych w niej umiejętności będzie kosztować o -60% punktów wiedzy.
- Odblokowana dodatkowa umiejętność badawcza.
Uzdolnieni zaklinacze
- +10 punktów czarowania w walce
- +10 punktów czarowania na mapie świata
- Zaklęcia bojowe maja zmniejszony koszt punktów many zmniejszony o -20%.
- Dodatkowy odblokowany czar bitewny na początku kampanii.
Doświadczeni osadnicy
- +1 do limitu miast.
- -25% punktów imperium mniej do kosztów zakładania imperium.
- Nowe miasta zyskują +1 punkt populacji.
- Stolica zyskuje +1 punkt populacji.
Doświadczeni żeglarze
- +2 punkty złota, +2 punkty żywności, +2 punkty werbunku z łowiska.
- -25% do kosztów utrzymania i werbunku jednostek morskich.
- +2 do rangi jednostek morskich.
- Odblokowana podstawowa żegluga.
Legendarni łowcy
- +100% zasobów za oczyszczenie plagi, starożytnego cudu lub źródła zasobu.
- +1 do rangi jednostek dystansowych i harcowniczych.
- Dodatkowa jednostka dystansowa.
Architekci cudów
- Przyłączając starożytne cudy do miast nie ponosicie kosztów użycia punktów populacji.
- Każdy przyłączony starożytny cud dodaje +20% punktów produkcji dla każdego miasta.
- W pobliżu stolicy znajdziecie jeden oczyszczony starożytny cud.
Kowale runiczni
- Koszt badań nad zaklęciami jest obniżony o -30% punktów wiedzy.
- -30% do kosztów utrzymania zaklęcia jednostek.
- Jednostki tarczowe i władające bronią drzewcową otrzymują +1 punkt rangi.
- Dodatkowa jednostka tarczowa lub władająca bronią drzewcową.
Wielcy budowniczy
- +2 punkty złota z kamieniołomów.
- -50% punktów produkcji potrzebnych do ulepszenia prowincji.
- Dodatkowe budynki, Warsztat i Kamienne mury w Stolicy.
Potomkowie zła
- +10 punktów werbunku w miastach.
- +5 punktów imperium za każdy poziom złego powiązania.
- -10 punktów powiązania.
- +1 do rang rekrutowanych jednostek, przy posiadaniu maksymalnie złego powiązania.
- Dodatkowa jednostka tarczowa lub rażąca.
Potężni przywoływacze
- +1 do rangi dla magów bitewnych i jednostek wsparcia.
- +5 punktów czarowania w walce dla magów bitewnych i jednostek wsparcia.
- Dodatkowa jednostka wsparcia lub mag bitewny.
Tułacze cienia
- +2 do zasięgu widzenia dla miast i prowincji.
- Uniwersalny kamuflaż dla zwiadowców.
- Posterunki zaczynają z ulepszeniem.
- Zerowe koszty utrzymania i odblokowane zaklęcie właściwej drogi.
- Dodatkowa jednostka zwiadowcza.