Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Age of Wonders 4 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Age of Wonders 4: Cechy umysłowe Age of Wonders 4 poradnik, porady

W tej części poradnika poznacie występujące w grze cechy umysłowe ras, podobnie jak w przypadku cech fizycznych, będzie to potrzebne przy tworzeniu Waszej frakcji w AoW4.

Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2023

Poniżej poznacie listę występujących w AoW4 cech umysłowych. Jest to istotna składowa specjalności Waszej frakcji, a przede wszystkim rasy, od tej cechy zależy jak będziecie spisywać się w bitwie i na mapie kampanii.

Stworzyliśmy również listy wszystkich cech fizycznych i cech społecznych. Zawarliśmy je w naszym poradniku.

Lista wszystkich cech umysłowych

1 - Age of Wonders 4: Cechy umysłowe - Age of Wonders 4 - poradnik do gry
  1. Adaptacja - efektem tej cechy jest otrzymanie +30% doświadczenia przez jednostki.
  2. Nieuchwytność -+ 6 punktów obrony i odporności przeciw zdolnością odwet i atak okazyjny.
  3. Nieustępliwość - kary za ofiary są o połowę mniejsze co oznacza, że Wasze jednostki, mimo ponoszonych, strat nadal będą skuteczne.
  4. Podstępność - ta cecha premiuje ataki z flanki i dodaje +25 do obrażeń dla tych ataków.
  5. Srogość - odwet i atak okazyjny powodują +40% więcej obrażeń.
  6. Tajemne skupienie - ataki magiczne Waszych jednostek są skuteczniejsze i powodują +25% więcej obrażeń.
  7. Taktyka obronna - jednostki sąsiadujące ze Sobą otrzymują premię w postaci +1 punktu dla podtrzymania obrony i odporności. Premia ta się nie kumuluje.
  8. Taktyka przytłoczenia - sąsiadujące ze Sobą jednostki otrzymują +20% do szansy na trafienie krytyczne.
  9. Wczesna inicjatywa - jest to cecha dodająca możliwość szybkiego przemieszczania się podczas pierwszej tury w trakcie bitwy, Wasze jednostki będą mogły się przemieścić o dodatkowe 6 pól.
  10. Zimna krew - jednostki dłużej zachowują zwiększone morale, otrzymują jedynie -50% efektów utraty morale.
  11. Podziemna adaptacja - w trakcie kampanii Wasze armię będą mogły poruszać się szybciej w następujących terenach skały, pola grzybów i las grzybów, premia wynosi -2 punkty ruchu, ponadto budowa gospodarstw będzie możliwa również w jaskini. Dostępne są także wykopaliska, które pozwalają na wykopaliska w podziemiach i ziemistych terenach.
  12. Polarna adaptacja - zaśnieżone i lodowe tereny nie będą już stanowić wyzwania dla Waszych armii, na poruszanie się po nich zużyjecie o -2 punkty ruchu mniej. Będziecie mogli budować gospodarstwa na terenach zaśnieżonych.
  13. Pustynna adaptacja - pustynne tereny nie będą już stanowić wyzwania dla Waszych armii, na poruszanie się po nich zużyjecie o -2 punkty ruchu mniej. Będziecie mogli budować gospodarstwa na terenach pustynnych.
  14. Wodna adaptacja - tereny bagienne nie będą już stanowić wyzwania dla Waszych armii, na poruszanie się po nich zużyjecie o -2 punkty ruchu mniej. Będziecie mogli budować gospodarstwa na terenach bagiennych.