VIII - Wonder | Kampania Glory of Greece w Age of Empires poradnik Age of Empires
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
VIII - Wonder
Warunki zwycięstwa:
- Dewastacja cudów świata
Epoki: Iron
Jest to już ostatnia misja greckiej kampanii w Age of Empires. Niestety wzorem dwóch poprzednich, nie będziesz miał okazji rozbudowy bazy w pełnym tego słowa znaczeniu. Powstała osada ma Ci służyć jedynie jako zaplecze militarne, jest to bowiem zadanie czasowe i trzeba przyznać, że piekielnie trudne.
Głównym celem jest zniszczenie dwóch cudów świata, którymi okoliczne narody postanowili pokrzyżować Twoje władcze zapędy. Mimo iż od chwili wybudowania pierwszej wiekopomnej budowli masz 2000 lat na jej zniszczenie, to jak się okazuje lata te mkną z prędkością światła. Dodatkowo, owocną krucjatę skutecznie będą torpedować Persowie, ulokowani na dalekiej północy. To właśnie nimi błyskawicznie powinieneś się zająć.
Dostarczonymi wieśniakami czym prędzej wybuduj świątynie i Siege Workshop, w międzyczasie kierując ich do podstawowych prac ze szczególnym wskazaniem na produkcję drewna. Po skonstruowaniu jednej, dwóch katapult rusz całym swoim wojskiem w kierunku wioski brązowych Persów. Za swoje posłannictwo powinieneś uznać niewygodne wieże strażnicze i najbardziej funkcjonalne budynki wroga jak kwatera główna, koszary, czy też stajnia. Wybij również jak najwięcej wieśniaków. Czas ucieka, tak więc z dużym prawdopodobieństwem nie zdołasz zniszczyć całej bazy, poślij jednak w to miejsce kilku chłopów i przypisz ich do eksploatowania okolicznych złóż złota (1 ). Wykorzystaj go do szkolenia kolejnych miotaczy głazów i ewentualnej rekrutacji dla reszty armii. Optymalną datą zakończenia walk i skierowania się w stronę pierwszego cudu świata (2 ) jest pozostałość minimum 600 lat.
Po zakotwiczeniu przy czerwonych murach, rozpocznij demolkę okalających je wież za pomocą katapult. Ostrzeliwanie cudu świata nie wymaga przełamania fortyfikacji ale grozi utratą artylerii, gdyż potrzebne jest podejście pod samo ogrodzenie. To jest woda na młyn truchtających sobie wewnątrz stada łuczników. Zanim więc zdecydujesz się na destrukcję gigantycznego posągu, musisz ich wcześniej zlikwidować.
Po zwycięskiej wyprawie wróć swoimi jednostkami do osady i rozpocznij lizanie ran. Jeżeli skutecznie podtrułeś militarne zapędy Persów na początku rozgrywki, czeka Cię teraz najłatwiejszy etap misji. Drugi cud świata (3 ) zapewne już od pewnego czasu stoi w najlepsze, tak więc po uzupełnieniu wojska zajmij się następną inwazją. Pod mury żółtego przeciwnika podejdź od jego północnej strony, dokładnie tak jak na dołączonej mapce. Jest to jedyna lokalizacja, z której możliwe będzie ostrzeliwanie monumentalnego dzieła bez potrzeby przełamania ogrodzenia. Jeżeli mury pękną, otworzy się prawdziwa puszka Pandory. Z do tej pory zamkniętej osady wroga wylecą wszystkie jego siły, co może grozić całkowitym brakiem kontroli nad wydarzeniami na ekranie. Podobnie jak przy ataku na pierwszy cud, tutaj również musisz podejść pod sam mur aby dosięgły go pociski z katapult. Wiąże się oczywiście z atakami łuczników, których należy czym prędzej usunąć.
Alternatywną strategią dla Twoich poczynań, będzie ruch w stronę czerwonego cudu, bez zahaczania o wioskę brązowego przeciwnika. Zniweluje to problem czasowy ale jednocześnie narodzi się nowy. Nie dość, że Twoja osada, to również i Twoje wędrujące jednostki nękane będą systematycznymi atakami. Misja jest ciężka i konia z rzędem temu, któremu uda się przebrnąć przez nią za pierwszym razem. Można więc powiedzieć, że będziesz miał sposobność przetestowania obu technik. Wybór jak zwykle należy do Ciebie.