Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Empires - poradnik do gry

Age of Empires - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires poradnik Age of Empires

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Ogólnorozwojowe

1 - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry
Town Center - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry

Town Center

Epoka: Stone

Wymagany budynek: Government Center

Wytrzymałość: 600

Koszt budowy: 200 sztuk drewna

Serce Twojej bazy. Do kwatery głównej, którą oczywiście należy postawić już na wstępie, transportowane są przez szkolonych w jej murach wieśniaków, wszystkie możliwe rodzaje surowców. Tutaj również można zmienić epokę, jeżeli tylko spełnione zostaną określone warunki. Centrum miejskie oferuje cztery mieszkania i jest to jeden z nielicznych budynków, którego nie można przejąć kapłanem, nawet pomimo uaktywnionego monoteizmu. Dodatkowe kwatery główne, można wznieść dopiero po skonstruowania centrum rządowego.

2 - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry
House - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry

House

Epoka: Stone

Wymagany budynek: nie dotyczy

Wytrzymałość: 75

Koszt budowy: 30 sztuk drewna

Te niepozorne chatki służą jako lokum dla Twoich podopiecznych, bez znaczenia czy jest to chłop, łucznik czy też kapitan statku. Każda z tych jednostek zajmuje jeden pokój, których przypada cztery na pojedyncza budowlę. Opierając się na owych danych, czyli jedna jednostka = jeden pokój, można szybko dociec ile potrzebujesz domów aby móc wypełnić pięćdziesięcioosobowy limit ludności. Według moich potężnych obliczeń matematycznych, liczba takich rezydencji wynosi 12 (z uwzględnieniem kwatery głównej). Utrata domów nie powoduje śmierci jednostek.

3 - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry
Granary - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry

Granary

Epoka: Stone

Wymagany budynek: nie dotyczy

Wytrzymałość: 350

Koszt budowy: 120 sztuk drewna

Spichlerz to miejsce w którym chłopi robią konfitury z zebranych owoców i przechowują plony z okolicznych farm. Jako, że administrator tego budynku jest wegetarianinem, cofnie on parobków dostarczających mięso upolowanej zwierzyny. Spichlerz należy postawić w dobrze zaplanowanym miejscu, tak aby konstruowane w przyszłości farmy nie były porzucane na większy okres czasu przez obsługujących je wieśniaków. W samym spichlerzu zajmujesz się badaniami nad wieżami strażniczymi oraz murami.

4 - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry
Storage Pit - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry

Storage Pit

Epoka: Stone

Wymagany budynek: nie dotyczy

Wytrzymałość: 350

Koszt budowy: 120 sztuk drewna

Typowy magazyn. Dopiero dzięki niemu możesz zapisać na swoje konto mięso zebrane z martwych zwierząt. Oprócz tego możesz tu składować drewno, złoto, jak również kamienie. Po krótkich doświadczeniach z grą szybko zauważysz, że będzie jedna z najliczniejszych budowli, które przyjdzie Ci stworzyć. W magazynie istnieje możliwość polepszenia walorów obronnych i ofensywnych wszystkim naziemnym jednostkom.

5 - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry
Farm - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry

Farm

Epoka: Tool

Wymagany budynek: Market

Wytrzymałość: 50

Koszt budowy: 75 sztuk drewna

Oto przed Tobą najbardziej lukratywne źródło pożywienia. W zależności jak masz rozwinięty poziom technik rolniczych, farma będzie produkowała coraz to więcej smakołyków. Jest to niestety konstrukcja nietrwała, którą po wyczerpaniu się zdolności produkcyjnych należy ponownie wybudować. Te i inne informacje znajdziesz we wcześniejszym dziale poświeconym pożywieniu. Na koniec przypomnę, iż z racji na odporność farmy, jest ona najbardziej podatną na obrażenia budowlą.

6 - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry
Market - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry

Market

Epoka: Tool

Wymagany budynek: Granary

Wytrzymałość: 350

Koszt budowy: 150 sztuk drewna

Ileż to razy zapominałem o istnieniu targowiska. Budowane jednorazowo w epoce narzędzi, najczęściej na obrzeżach osady sprawia wrażenie konstrukcji niedocenianej. Nie powielaj moich błędów, bowiem tutaj masz okazję dorobić się bardzo przydatnych Twojej cywilizacji wynalazków. Oprócz podnoszenia produktywności chłopów usprawnisz także ich motorykę, podniesiesz poziom życia na gospodarstwach rolnych oraz polepszysz celność broni miotanej.

7 - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry
Government Center - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry

Government Center

Epoka: Bronze

Wymagany budynek: Market

Wytrzymałość: 350

Koszt budowy: 175 sztuk drewna

Centrum rządowe to instytucja odpowiedzialna za najbardziej złożone dziedziny rozwoju, których dokładny wykaz znajdziesz w innym rozdziale. Jeżeli chcesz poważnie zadbać o możliwości swoich wojaków, powinieneś dążyć jak najszybciej do wzniesienia tej konstrukcji. Na nieszczęście, większość pożytecznych ulepszeń pojawi się tutaj dopiero w erze żelaza. Wybudowanie Government Center pozwoli na projektowanie dodatkowych kwater głównych.

8 - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry
Wonder - Ogólnorozwojowe | Budynki w Age of Empires - Age of Empires - poradnik do gry

Wonder

Epoka: Iron

Wymagany budynek: nie dotyczy

Wytrzymałość: 500

Koszt budowy: 1000 sztuk drewna, złota i kamienia

Mimo iż pełna liczba cudów świata zamyka się na cyfrze siedem, to w Age of Empires istnieją zaledwie cztery. Na każdą kulturę przypisany został jeden monument, do którego dostęp można uzyskać w erze żelaza. Cud świata jest budowlą niezwykłą i dlatego też wymaga sporo surowców jak i pracy aby mógł powstać. Skonstruowanie jednego z tych dzieł jest równoznaczne z ukończeniem misji, niezależnie jakiego by była typu. Aby jednak nie było zbyt łatwo, druga strona konfliktu ma od chwili ukończenia prac 2000 lat na jej zniszczenie. Możesz tego dokonać również dużo wcześniej, dzięki odpowiedniemu komunikatowi informującego o cudownych planach konkurenta.