Loch, salka teatralna | Zamek Warg poradnik A Vampyre Story
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Loch, salka teatralna.
Wreszcie mostkiem po lewej dociera do urwiska, na wprost którego mieści się swego rodzaju loch, w którym wisi przymocowany łańcuchami do zamczyska szkielet. Który jest szkieletem prawdziwej dziewicy, zakonnicy zresztą (tabliczka informacyjna na skale po prawej), niestety - pomost, po którym można by się do niego dostać, usytuowany jest wysoko, a zardzewiała dźwignia, która go opuszcza (tuż obok tabliczki), ani myśli drgnąć.
Co prawda Monie udaje się dolecieć do szkieletu (w postaci nietoperza), jednak nie ryzykuje oderwania od niego kości. Szkielet jest zbyt kruchy i w każdej chwili może spaść w przepaść. Dziewczyna zawraca więc do laboratorium i przez górny otwór w skale po lewej przedostaje się wprost na scenę salki teatralnej. Wychodzi z niej przez lewe kulisy i zmierza w stronę pulpitu sterującego scenografią.
Odczytuje przyczepioną do niego notatkę, z której wynika, że coś jest nie tak z całym mechanizmem - rzeczywiście, dźwignie są zablokowane. Pora to naprawić, zatem Mona prosi o pomoc Frodericka, który przez słomkę wysysa spod pulpitu resztki swojej karmy (połącz w ekwipunku słomkę z nietoperzem i kliknij nim na pulpicie).
Teraz można skorzystać z pulpitu, by ustawić konkretną dekorację. Jest ich trzy rodzaje, a każda składa się z trzech części: lewej, środkowej i prawej. Natomiast na pulpicie są trzy dźwignie, a każdą z nich można ustawić w pozycji górnej, środkowej i dolnej (w każdej z nich z lewej lub z prawej strony). Naszą bohaterkę interesują żółto-zielone maziaje składające się na obrazek przedstawiający wschód słońca. By go ustawić, trzeba przesunąć: lewą dźwignię na sam dół i w prawo, środkową dźwignię - na górę i w prawo, prawą dźwignię - na środek i w lewo.
Kiedy udaje się jej tego dokonać, Mona maszeruje na scenę (wnęka przed sceną po lewej) i nożem wycina część dekoracji .