Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 22 lipca 2019, 14:27

Chivalry 2. Wszystkie gry, które omijają Steama – lista

Spis treści

Chivalry 2

NA STRONIE ZNAJDZIESZ

Gra będzie dostępna na platformie: Epic Games Store

Chivalry II to kontynuacja Chivalry: Medieval Warfare, sieciowej gry akcji z 2012 roku, skupiającej się na w miarę realistycznym oddaniu specyfiki średniowiecznego pola bitwy. Sequel również będzie realizować te założenia, oferując brutalne starcia z wykorzystaniem ulepszonego systemu walki. Skala potyczek zostanie zwiększona i zamiast 32 graczy na udeptanej ziemi spotka się 64 śmiałków, pojawi się także możliwość ujeżdżania koni. Chaos średniowiecznych bitew, jaki udało się odtworzyć, twórcy porównują ze scenami z „bitwy Bękartów” z Gry o tron (co swoją drogą jest świetnym marketingowym hasełkiem, dzięki któremu autorzy całkiem świadomie podpięli się pod cudzą popularność).

SZANSE NA PREMIERĘ NA STEAMIE

Chivalry II przygalopuje na Steama najprawdopodobniej rok po debiucie w serwisie Epic Games Store.

  1. Więcej o grze Chivalry II

Rune 2

Gra będzie dostępna na platformie: Epic Games Store

Najpierw było Rune – dobrze przyjęte RPG akcji z 2000 roku w nordyckich klimatach. Siedemnaście lat później zespół Human Head zapowiedział sequel tej klasyki, zatytułowany Rune: Ragnarok i osadzony w otwartym świecie. Później stwierdzono jednak, że gra będzie nazywać się po prostu Rune i pod koniec 2018 roku trafi do programu wczesnego dostępu Steama. Po kilku obsuwach tej premiery w kwietniu 2019 roku studio uznało, że w sumie to jednak nie – grę wyda od razu jako gotowy projekt. Miesiąc później ogłoszono zaś, że zmienia ona nazwę na Rune II... i pojawi się nie na Steamie, a na platformie Epic Games Store. To się nazywa niezdecydowanie!

SZANSE NA PREMIERĘ NA STEAMIE

Biorąc pod uwagę niezdecydowanie twórców, możemy spodziewać się wszystkiego. Ale najbardziej prawdopodobny scenariusz to roczna wyłączność dla Epica.

  1. Więcej o grze Rune II

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Uważasz, że potrzebujemy na rynku konkurencji dla Steama?

Tak
54,7%
Nie
45,3%
Zobacz inne ankiety
Każdy sobie Steama skrobie – czemu Fallout 76 ominie Steama?
Każdy sobie Steama skrobie – czemu Fallout 76 ominie Steama?

Kolejni wielcy wydawcy rezygnują ze współpracy ze Steamem, zamiast tego promując swoje własne platformy sprzedażowe i ekosystemy do odpalania gier. Czy i dlaczego Steam stanie się platformą dla indyków piszemy w tym tekście.

Zmierzch Steama? Netflix gier wideo coraz bliżej, a Valve milczy
Zmierzch Steama? Netflix gier wideo coraz bliżej, a Valve milczy

Choć dziś pozycja Steama wydaje się niezagrożona, istnieje możliwość, że w ciągu najbliższych kilkunastu lat spotka go podobny los, jaki on sam zgotował pudełkowym wersjom gier.