Basemental Mods – mody z piwnicy. Sims 4 - mody dla dorosłych, czyli 50 twarzy sima
Spis treści
Basemental Mods – mody z piwnicy
Basemental Mods to seria trzech modów, które wprowadzają dużo zmian w grze. Począwszy od licznych dodatków do trybu meblowania i sklepu z nagrodami, przez alkohol, papierosy i narkotyki, aż po zorganizowaną działalność przestępczą w postaci gangów (jeśli posiadacie dodatek The Sims 4: Witaj w pracy).
Twórcy zaznaczają jednak w opisie narkotykowego moda:
Basemental w żaden sposób nie promuje, nie zachęca ani nie pochwala zażywania narkotyków w prawdziwym życiu. Ciężkie realia i negatywne aspekty ich dłuższego zażywania to kluczowy element moda.
Przy wszystkim, co zyskacie, nie liczcie zatem na odrealniony model zabawy. To w końcu symulator życia.
- Tutaj znajdziecie tłumaczenie do tego moda.
Basemental Drugs
Kwestia obecności (lub nieobecności) cygar w grach zyskała już prawie rangę symbolu. To ten przykład, do którego wszyscy się odwołują, komentując i oceniając kolejne decyzje deweloperów zmierzające do wygładzenia przekazu ich produkcji. Ostateczny dowód na hipokryzję: bez alkoholu, bez wyrobów tytoniowych, ale z przemocą fizyczną. Prawda? W Simsach oczywiście też nie ma papierosów. Alkohol zaś to tzw. drinki, które nie mają żadnego wpływu na zachowanie sima. Nie stanowi to jednak przeszkody, by raz na jakiś czas z kimś się pobić albo zwyzywać jego matkę od lam.
Basemental Drugs to, rzecz jasna, zmienia. W telefonie znajdziecie opcję wizyty u lekarza, który zapisze Wam odpowiednie remedium na codzienne smutki. W grze pojawia się również szaman. Mod wprowadza także postać dealera. Będziecie musieli stworzyć go sami – całkowicie normalnie, w kreatorze, do cech dodając mu jedynie „drug dealer”, a następnie wprowadzając do świata simów. I tyle wystarczy. Można od niego kupować różne narkotyki, różnej jakości i w różnych cenach. Sprzeda Wam też podrobiony dowód osobisty, szczególnie pożądany przez nastoletnich simów próbujących dostać się do klubów. Wejść do nich pilnować będą od teraz bramkarze (do tej roli, jak i do wielu innych, trzeba w ustawieniach wyznaczyć któregoś z NPC). Twórcy odradzają granie dealerem – ma po prostu być w sąsiedztwie. Inni simowie mogą z nim jednak wchodzić w normalne interakcje. A nawet powinni, bo po prostu będzie im się to opłacać.
W tym modzie dostaniecie papierosy, cygara i całe oprzyrządowanie do korzystania z zakupionych narkotyków, a drinki przy barze zmienią nazwy na autentyczne, np. rum z colą. Od tej pory alkohol będzie upijać – stan upojenia wzrośnie wraz z wypitą ilością. A następnego dnia poskutkuje kacem. Narkotyki i wszelkie środki uspokajające również będą zmieniać samopoczucie. Jeśli Wasz sim zacznie palić, wkrótce się uzależni i co kilka godzin będzie potrzebować więcej – odbije się to na jego nastroju i relacjach z innymi. Podobnie zadziała amfetamina, kokaina... i wszystkie inne używki. Trzy sesje na odwyku za łączną kwotę 3 tysięcy simoleonów pozwolą pozbyć się problemu.
Uważajcie jednak, bo możecie wpaść – policja i SWAT czasem robią naloty. Korzystanie i dealowanie grozi więzieniem... chyba że przekupicie funkcjonariusza. W menu ustawicie sobie, jak duże szanse macie na taką wizytę. A przy okazji zalegalizujecie marihuanę w poszczególnych światach. W trybie budowania pojawią się też nowe nasiona. Tak, będziecie mogli założyć własną plantację.
Posiadacze dodatku Witaj w pracy zyskają dodatkową możliwość zorganizowania pralni brudnych pieniędzy.
Basemental Alcohol
Nie musicie instalować tej nakładki, jeśli zainstalowaliście wcześniejszą (zawiera już atrakcje związane z alkoholem). Jeśli jednak zależy Wam na rozgrywce bez narkotyków, to macie wybór.
Basemental Gangs
Nakładka ta wymaga zainstalowanego DLC Witaj w pracy oraz moda Basemental Drugs, a także najwyższego poziomu umiejętności handlowania narkotykami (jeśli nie handlowaliście, możecie uciec się do cheatów – instrukcję znajdziecie na stronie moda). W telefonie sima klikacie ikonę kastetu i zakładacie gang, a potem podobnie rekrutujecie członków. Tyle. Tym sposobem wprowadzacie do gry świat zorganizowanej przestępczości. I to nie byle jaki, bo taki, którym jako lider sami będziecie trząść. Do wyboru są cztery grupy: Simkuza, La Cosa Simstra, Newcrest Thugs i Fifteenth Street Gang. Żadnej z nich nie brakuje oczywiście zaciekłych rywali, pierwsza na przykład ma na pieńku z La Cosą Simstrą itd. Raz na jakiś czas trzeba z pomocą pionków spuścić komuś łomot albo pohandlować nielegalnymi substancjami.