Auto Modellista. W tych grach grafa się nie starzeje
Spis treści
Auto Modellista
INFORMACJE:
- Data premiery: listopad 2002
- Platformy: PS2, Xbox, GameCube
- Producent: Capcom
- Wynik Metascore: 66 (PS2), 52 (Xbox), 62 (GameCube)
Jeśli gry wyścigowe mogą pochwalić się kreskówkową grafiką, najczęściej są to oferujące typowo zręcznościowy model jazdy, power-upy i karty zamiast samochodów produkcje pokroju Mario Kart, Crash Team Racing czy Sonic & All-Stars Racing Transformed. Capcomowe Auto Modellista podchodzi do tematu inaczej, pod nawet dziś świetnie prezentującą się cel-shadingową oprawą skrywając model jazdy będący wypadkową zręcznościówki i symulatora, a w kwestii tuningu niewiele ustępując tuzom pokroju Gran Turismo.
W garażu mogliśmy zmienić typ opon, dopasowując je do warunków pogodowych na trasie, rodzaju hamulców, zawieszenia, silnika czy nawet komputera pokładowego. Dostępne były również modyfikacje wizualne, co miało znaczenie w trybach sieciowych, które stanowiły istotny element gry. Wprawdzie na samotników czekało kilkadziesiąt wyścigów do wygrania, ale to nacisk na internet miał, obok wyjątkowej oprawy, pomóc temu tytułowi podbić świat.
Niestety, plany się nie powiodły i Auto Modellista okazało się komercyjną porażką. Przyczyniły się do tego głosy recenzentów, którzy wprawdzie niemal jednomyślnie wychwalali unikatową i fantastycznie zrealizowaną oprawę wizualną, ale którym nie przypadł do gustu model jazdy oraz niechlujne tłumaczenie menusów z języka japońskiego. Mimo to tytuł do dziś cieszy się uznaniem kolekcjonerów, którzy chętnie włączają go do swoich zbiorów ze względu na grafikę, której próżno szukać w innych podobnych ścigałkach.