Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 19 lutego 2020, 17:30

Freljord. Poznaj tajemnice świata Legends of Runeterra

Spis treści

Freljord

Z FOLDERU BIURA PODRÓŻY „JUTRZENKA”

  1. Co Wam przypomina ta kraina: Skandynawię z czasów wikingów, Białystok
  2. Ważne miejsca: Cytadela Mroźnej Straży
  3. Ludzie oraz istoty, które warto znać: Ashe, Lyssandra, Sejuani, Olaf, Tryndamere

To w sumie bardzo mądrze, że zdecydowaliście się opłynąć Noxus. Nie ufają tam tym, którzy przypływają z Ionii. Pewnie, do Freljordu daleko, ale mamy czas. Najwyżej kilkoro zamarznie po drodze... Nie, chrząknąłem tylko, wydawało się Wam. W każdym razie – oszczędzajcie zapasy i trzymajcie się blisko siebie. To trochę spowolni... zamarzanie.

No, zbliżamy się do brzegu. Świeże, mroźne powietrze i rosnący w oczach lodowiec. O to Wam chodziło, prawda? Nie wiedziałem, że tylu z Was gra na kastanietach. Musicie popracować nad rytmem, ale doceniam zaangażowanie. W każdym razie – witajcie we Freljordzie! W tej mroźnej krainie bywa gorąco! Nie mogłem się powstrzymać. Ale do rzeczy. Tutejsi oczywiście szczerbią się z Noxusem, ale kto nie? Freljordzkim sportem narodowym stały się wojny domowe. Zasadniczo na placu boju stoją trzy plemiona i oczywiście tłuką się o ideę.

Próbuję powiedzieć, że ludzie są tu bitni. Hardzi, nieugięci. Ten mróz zadziałał jak płomienie w kuźni. Wykuto tu najostrzejszą i najwytrzymalszą z broni. Zresztą, nie dziwcie się. Po tej wielkiej kupie śniegu przechadzają się cholerni bogowie i ich pomioty. Jeśli zobaczycie wielkiego białego niedźwiedzia, który miota gromami, to... no, to piękny widok będzie. Ale pewnie ostatni. Nie patyczkują się tu. Nie, nie są aż tak bardzo wrodzy jak... gdzie indziej. Po prostu cenią sobie samotność. Jak Wy to mówicie, przestrzeń osobistą. Ale jak dobrze poszukacie, może nawet natraficie na kuźnię półboga Ornna. Zobaczymy, co da się w tej sprawie zrobić.

Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Noxus czy Demacia?

43,1%
Demaciaaaaa!
56,9%
Noxus
Zobacz inne ankiety
Jak hartowało się League of Legends – punkty zwrotne w historii gry
Jak hartowało się League of Legends – punkty zwrotne w historii gry

Dziesięć lat temu premierę miała mała-wielka gra, która wywróciła branżę do góry nogami. League of Legends, jakie znamy, rodziło się po kawałku i dziś porozmawiamy o najważniejszych zmianach jakie doprowadziły grę do punktu, w którym jest teraz.

7 rzeczy, o których nie masz pojęcia po 10 latach grania w LoL
7 rzeczy, o których nie masz pojęcia po 10 latach grania w LoL

League of Legends, najsłynniejsza MOBA świata jest już z nami dziesięć lat. Z tej okazji zagłębmy się w sekrety, najciekawsze zagrywki i historie związane z dziełem Riot Games.