10. Star Wars: X-Wing. Redakcyjny wybór najlepszych gier firmy LucasArts - Gwiezdne Wojny kontra przygodówki?
Spis treści
10. Star Wars: X-Wing
- Deweloper: Totally Games
- Platformy: PC
- Rok premiery: 1993
X-Wing to pierwsza gra osadzona w świecie Gwiezdnych wojen, jaka ukazała się pod szyldem LucasArts. Głównym projektantem był Lawrence Holland, który opracował mechanizmy rozgrywki stanowiące coś pomiędzy strzelaniną a symulacją. Bitwy kosmiczne cechowała duża dynamika, ale jednocześnie musieliśmy zarządzać systemami statków, w tym rozdysponowywaniem energii między silnikami, tarczami, a uzbrojeniem. Tytuł pozwalał dołączyć do sił Rebelii i wziąć udział w trzech kampaniach dla pojedynczego gracza. X-Wing zachwycał jakością wykonania. W przeciwieństwie do większości produkcji innych deweloperów autorzy postawili na trójwymiarowe modele statków. Pozbawione były one co prawda cieniowania, ale w tamtych czasach możliwość walki z obiektami niebędącymi płaskimi bitmapami (jak w konkurencyjnym Wing Commanderze) robiła spora wrażenie.
X-Wing okazał się wielkim sukcesem, podbijając serca zarówno graczy, jak i prasy branżowej. W rezultacie wyprodukowano dwa dodatki: Imperial Pursuit oraz B-Wing. Ukazała się również wersja na płycie CD, która poza rozszerzeniami zawierała dodatkowe misje, ścieżki audio z głosami oraz ulepszoną grafikę opartą na silniku TIE Fightera.