Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 maja 2013, 12:00

autor: Szymon Liebert

BRUCE. Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II

Spis treści

BRUCE

BRUCE:
  1. Producent: Tabasco Interactive
  2. Gatunek: platformówka
  3. Premiera: końcówka 2013 lub początek 2014 roku na PC (inne platformy niewykluczone)
  4. Obecny stan: brak danych

Spójrzcie na powyższą grafikę. Raz jeszcze, bo zakładam, że przykuła Waszą uwagę już za pierwszym razem. To mały przedsmak BRUCE’A, produkcji katowickiego studia Tabasco Interactive, którą u nas możecie zobaczyć po raz pierwszy. Grafika pokazuje, jak mniej więcej będzie wyglądać ten projekt – połączenie platformówki z grą akcji w klimatach gęstego noir. Czym inspirują się autorzy? „W zakresie rozgrywki – żadną z platformówek” – informuje nas Patryk Hamerlak, dyrektor dewelopingu w Tabasco Interactive. Zamiast tego około dziesięcioosobowa ekipa czerpie ze strzelanek pokroju Maxa Payne’a czy Uncharted. W kwestii nawiązań fabularnych i stylistycznych padają równie przyjemne dla ucha nazwy: „Podoba nam się Blade Runner, (…) a także Dark City czy Akira. Ze względu na przewrotność scenariusza Hamerlak nie chce za dużo mówić o fabule. Wiadomo, że wcielimy się w Bruce’a cynicznego twardziela, który lubi „wypić, zapalić i dać po mordzie, jeśli trzeba”. Jest też spłukany, więc przyjmuje każde zlecenie. Nawet to od byłej partnerki, „kobiety z wyższych sfer”. Czyżby Bruce nie oglądał filmów detektywistycznych i nie wiedział, że z pięknymi kobietami zawsze wiążą się problemy? To przecież jedna z tych historii.

Nawiązania do noir nie kończą się tylko na obecności zrezygnowanego faceta z zasadami, pakującego się w kłopoty z powodu pewnej femme fatale. Przemierzając liniowe poziomy, Bruce będzie również prowadzić na bieżąco typową dla tego gatunku narrację. Oczywiście w przerwach między skakaniem i strzelaninami. Twórcy z Tabasco Interactive przekonują, że ich gra odróżni się od reszty mniej zręcznościową rozgrywką i obecnością elementów typowych dla strzelanek: systemu chowania się, odpowiedniego balansu broni oraz specjalnych zdolnościami. Ten ostatni aspekt to między innymi bullet-time, ułatwiający konfrontacje z oponentami, oraz tryb „czarno-biały”, odpowiadający za efektowe „finishery”. W tym wszystkim nie zabraknie odrobiny miejsca dla kreatywności gracza. „Same poziomy skonstruowane są liniowo, ale w wielu miejscach masz możliwość wyboru: zakraść się od tyłu i skorzystać z umiejętności specjalnej lub oddać strzał i zobaczyć, co się stanie” – tłumaczy Hamerlak. Producent dodaje: „Są lepsze i gorsze opcje, ale wybory zależą już tylko od gracza”.

Koncentracja na gęstym klimacie i dobrze skrojonej, precyzyjnej rozgrywce wiąże się z tym, że w grze raczej nie uświadczymy trybu wieloosobowego. „Przy BRUSIE skupiamy się na głównej postaci i jak najlepszym balansie singla” – twierdzi Patryk Hamerlak. Producent nie ukrywa, że istotna jest także strona wizualna, na razie prezentowana tylko na grafikach. Wyglądają one naprawdę świetnie i jeśli autorom uda się przenieść ich styl oraz jakość do rozgrywki, otrzymamy jedyną w swoim rodzaju grę. Niestety, na efekty trzeba będzie trochę poczekać. Początkowo planowano, że tytuł wyjdzie w III kwartale 2013 roku. Tabasco Interactive potwierdziło jednak, że termin ten zostanie przesunięty. Nowa data premiery nie jest jeszcze ustalona, chociaż Hamerlak dał nam pewne wskazówki: „Jeśli decydujemy się na wydanie po trzecim kwartale, to łatwo o wniosek, że czwarty to nie jest dobry okres dla tego typu produkcji. Wydania w tym terminie również jednak nie chcę wykluczać”. Do mrocznej rzeczywistości noir przeniosą się na pewno posiadacze PC. Inne platformy są na razie rozważane.

Defenders o Vermillion to nadchodząca gra mobilna polskiego studia Code Forge. Produkcja, znajdująca się obecnie w fazie testów, będzie opowiadać o obronie zamków w klimatach fantasy. Wcielimy się w niej w jednego z czterech śmiałków, aby walczyć z hordami potworów. Poziom trudności ma zależeć od wybranej pory dnia. Tytuł trafi na urządzenia z systemami iOS oraz Android.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III

Przegląd polskich gier powraca z kolejną porcją kreatywności i talentu prosto z kraju nad Wisłą. W trzecim odcinku zajmiemy się twórczością takich studiów jak Artifex Mundi, Wastelands Interactive i Flying Wild Hog.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II

W naszym pierwszym przeglądzie gier produkowanych w Polsce zajęliśmy się największymi markami: Wiedźminem czy Dead Island. Nadszedł czas, aby zobaczyć, kto depcze po piętach tym tytułom.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I

Polska nie jest może zagłębiem elektronicznej rozrywki, ale w naszym pięknym kraju powstaje całkiem sporo interesujących gier. Rozpoczynamy ich przegląd, na celownik biorąc najpierw te najbardziej znane produkcje.