Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 3 października 2015, 15:18

Zabójca Nieskończoności. Wokół GTA krąży sporo legend, oto najlepsze z nich

Spis treści

Zabójca Nieskończoności

Jeden z najbardziej rozbudowanych mitów w historii serii Grand Theft Auto, który na dodatek okazał się być w całości prawdziwy i którego pełne odkrycie wymagało olbrzymiego wysiłku współpracującej ze sobą społeczności. W GTA V ukryto liczne elementy układanki, która po złożeniu w całość opowiadają historię działającego lata temu seryjnego mordercy Merle’a Abrahamsa. Merle wpadł w obsesję na punkcie liczby osiem, która po obróceniu o 90 stopni wygląda jak symbol nieskończoności. Sąsiedzi, zaniepokojeni jego zachowaniem, podpalili mieszkanie Merle’a w Sandy Shores i wykurzyli go stamtąd, pozostawiając na ścianach dosyć jasne komunikaty mówiące, że nie chcą go tu więcej widzieć. Wewnątrz mieszkania odkryto bardzo niepokojące sygnały świadczące o tym, że szaleństwo Abrahamsa może stwarzać zagrożenie dla jego otoczenia.

Wiersz, w którym Zabójca Nieskończoności chwali się swoim dokonaniem. - 2015-10-03
Wiersz, w którym Zabójca Nieskończoności chwali się swoim dokonaniem.

Po spaleniu domu, obłąkaniec przez jakiś czas mieszkał w Dignity Village, gdzie odkryto narysowane przez niego „ósemki”. Prawdopodobnie właśnie w tym czasie dokonał on ośmiu morderstw. Ciał jego ofiar nigdy nie odnaleziono. Dumny z siebie, Merle napisał na jednej ze skał na pustyni wiersz chwalący jego dokonania. Jakiś czas później został złapany i zamknięty w więzieniu, gdzie dokonał swego żywota – przedtem jednak zdążył pozostawić jeszcze jedną wiadomość na skale, kierującą do więzienia, w którym został zamknięty. Wewnątrz placówki można odnaleźć finalną wiadomość od zabójcy, która po rozszyfrowaniu wskazuje kilka wysp na północnym krańcu mapy. Dokładne zbadanie tamtejszych terenów podwodnych pozwala na odnalezienie wszystkich ośmiu ciał zaginionych ofiar Zabójcy Nieskończoności.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.