Alcatraz. Wokół GTA krąży sporo legend, oto najlepsze z nich
Spis treści
Alcatraz
W wersji beta gry Grand Theft Auto: San Andreas, nieopodal mostu Ganta, znajdowała się niewielka wyspa mieszcząca więzienie wzorowane na słynnej placówce na wyspie Alcatraz. Wyspa ta z nieznanych powodów została wycięta z finalnej wersji gry, pozostały jednak po niej ślady, głównie w postaci odnajdywanych w grze map oraz dialogu w trakcie jednej z misji, w którym wspomina się o więzieniu. Mimo, że Alcatraz ewidentnie w grze nie ma, wielu graczy przez lata wierzyło, że gdzieś w San Andreas jest ono ukryte i spędziło setki godzin na bezowocnych jego poszukiwaniach. Istnieją też mody, które „naprawiają” grę i dodają brakującą wyspę w miejscu, w którym według starych map powinna się znajdować.
Rezydencja Vercetti
Piękna posiadłość wzorowana na nieruchomości posiadanej przez głównego bohatera filmu Człowiek z Blizną od pewnego momentu fabularnego służy za kryjówkę i mieszkanie głównego bohatera gry, Tommy’ego Vercetti. Jest to też miejsce, w którym gracze byli świadkiem bardzo niezwykłych sytuacji, z czego część została udokumentowana i potwierdzona.
Na korytarzach willi daje się usłyszeć wiatr, choć są to lokacje pozbawione klatek wentylacyjnych czy okien. Jedna z lamp w posiadłości jest wyłączona, a mimo to generuje światło. W pobliżu schodów uważne oko zaobserwuje jasną, zieloną poświatę niewiadomego pochodzenia. Ponadto, po śmierci Diaza znajdujące się w jego dotychczasowym domu portrety zmieniają swoje położenie. Wszystkie te nietypowe zjawiska doprowadziły do popularyzacji teorii, że rezydencja Vercetti jest nawiedzona przez poltergeista zmarłych tutaj Richardo Diaza bądź Sonny’ego Forelli. W rzeczywistości obrazy mogły zostać przestawione przez gangsterów Tommy’ego, zaś pozostałe nietypowe zjawiska mogą mieć źródło w niedopatrzeniu twórców.