Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 3 października 2015, 15:18

Alcatraz. Wokół GTA krąży sporo legend, oto najlepsze z nich

Spis treści

Alcatraz

Prawdziwe Alcatraz od lat jest nieczynne i służy za atrakcję turystyczną. - 2015-10-03
Prawdziwe Alcatraz od lat jest nieczynne i służy za atrakcję turystyczną.

W wersji beta gry Grand Theft Auto: San Andreas, nieopodal mostu Ganta, znajdowała się niewielka wyspa mieszcząca więzienie wzorowane na słynnej placówce na wyspie Alcatraz. Wyspa ta z nieznanych powodów została wycięta z finalnej wersji gry, pozostały jednak po niej ślady, głównie w postaci odnajdywanych w grze map oraz dialogu w trakcie jednej z misji, w którym wspomina się o więzieniu. Mimo, że Alcatraz ewidentnie w grze nie ma, wielu graczy przez lata wierzyło, że gdzieś w San Andreas jest ono ukryte i spędziło setki godzin na bezowocnych jego poszukiwaniach. Istnieją też mody, które „naprawiają” grę i dodają brakującą wyspę w miejscu, w którym według starych map powinna się znajdować.

Rezydencja Vercetti

Posiadłość, którą przywłaszczył sobie Tommy jest miejscem niezwykłym. - 2015-10-03
Posiadłość, którą przywłaszczył sobie Tommy jest miejscem niezwykłym.

Piękna posiadłość wzorowana na nieruchomości posiadanej przez głównego bohatera filmu Człowiek z Blizną od pewnego momentu fabularnego służy za kryjówkę i mieszkanie głównego bohatera gry, Tommy’ego Vercetti. Jest to też miejsce, w którym gracze byli świadkiem bardzo niezwykłych sytuacji, z czego część została udokumentowana i potwierdzona.

Na korytarzach willi daje się usłyszeć wiatr, choć są to lokacje pozbawione klatek wentylacyjnych czy okien. Jedna z lamp w posiadłości jest wyłączona, a mimo to generuje światło. W pobliżu schodów uważne oko zaobserwuje jasną, zieloną poświatę niewiadomego pochodzenia. Ponadto, po śmierci Diaza znajdujące się w jego dotychczasowym domu portrety zmieniają swoje położenie. Wszystkie te nietypowe zjawiska doprowadziły do popularyzacji teorii, że rezydencja Vercetti jest nawiedzona przez poltergeista zmarłych tutaj Richardo Diaza bądź Sonny’ego Forelli. W rzeczywistości obrazy mogły zostać przestawione przez gangsterów Tommy’ego, zaś pozostałe nietypowe zjawiska mogą mieć źródło w niedopatrzeniu twórców.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.