Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 22 marca 2022, 18:59

autor: Marek Jura

Senua (Senua’s Saga: Hellblade 2). Oto najodważniejsze bohaterki gier wideo

Spis treści

Senua (Senua’s Saga: Hellblade 2)

  1. Rok debiutu: 2017
  2. Najważniejsze gry: Hellblade: Senua’s Sacrifice, Senua’s Saga: Hellblade 2
  3. Wiek, w którym dokonuje najodważniejszych czynów: 22–28
  4. Modelka, specjalistka od motion capture, aktorka głosowa: Melina Juergens

Senua nie należy do bohaterek najbardziej zrównoważonych psychicznie. Jest w niej dużo szaleństwa i trudno jej nieraz odróżnić wytwory własnego umysłu od rzeczywistości. Jak zdradzają autorzy gry, celtycka wojowniczka mierzy się z ogromną traumą i psychozą. Nie potrafi uciec od głosów pojawiających się w jej głowie, a mimo to dociera do wikińskiego piekła, gdzie stawia czoła największym koszmarom.

Senua nie zawsze umie opanować własne lęki. Czasami wpada w panikę, czasami w furię. Głosy w jej głowie z reguły wskazują jej właściwą drogę, niekiedy jednak sprawiają, że czuje się jeszcze bardziej zagubiona. Dziewczyna obwinia się o śmierć Dilliona, przyjaciela i ukochanego. Aby przywrócić mu życie, zabiera jego czaszkę w podróż do wikińskiego piekła.

Mimo że udaje jej się wyrąbać sobie drogę przez zastępy wrogów i odszukać ścieżki, którymi powinna podążać, by dotrzeć do celu, nie jest w stanie ożywić ukochanego. W końcu jednak akceptuje jego śmierć i pozostawiając symbolicznie jego czaszkę, pozwala mu odejść. I to chyba największy akt odwagi. Bohaterska wojowniczka przyjmuje do wiadomości własną bezsilność, nieuchronność śmierci i godzi się z przeszłością. Tragiczne to wszystko, ale jednocześnie trudno znaleźć w historii gier komputerowych drugie tak realistyczne przedstawienie postaci zmagającej się z poczuciem winy, traumą i psychozą jednocześnie.

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Najgorsze matki w historii elektronicznej rozrywki
Najgorsze matki w historii elektronicznej rozrywki

Im więcej w grach fabuły, tym więcej trudnych relacji rodzinnych. Kochające i dumne z dziecka matki też są częścią elektronicznej rozrywki. Tyle, że w pamięć nawet bardziej zapadają te niekoniecznie wzorowe…

AC Valhalla: Oblężenie Paryża - marny dodatek, który uratowały kobiety
AC Valhalla: Oblężenie Paryża - marny dodatek, który uratowały kobiety

Assassin's Creed: Valhalla - The Siege of Paris to dodatek nijaki, nieciekawy i wtórny. Jest jednak jeden element, który sprawił, że mogę to wszystko wybaczyć.

Potężne bohaterki gier, przy których nawet Kratos nie czułby się pewnie
Potężne bohaterki gier, przy których nawet Kratos nie czułby się pewnie

Choć nie wszystkie podbiły popkulturowy mainstream, mogą zawstydzić samego Hulka. O kim mowa? O growych heroinach zdolnych skopać tyłki każdemu. A jakim cudem zawstydzają Hulka? Oto przynajmniej kilkanaście powodów.