autor: Sebastian Purtak
Foundation. Następcy Cities Skylines, na których warto czekać
Spis treści
Foundation
FOUNDATION W PIGUŁCE
- Twórcy: Polymorph Games
- Data premiery: kwiecień 2020 roku
- W skrócie: Settlersi z możliwością modyfikowania budynków
Zostawiając za sobą stylistykę czasów epoki starożytnej, przejdźmy do średniowiecza, podanego jednak ze sporą dawką dystansu i przymrużeniem oka. W Foundation okres ten jest bowiem kolorowy niczym parafialny festyn odpustowy, co jednak wcale nie oznacza trywialnej rozgrywki.
Poprosiliśmy twórców ze studia Polymorph Games, aby opowiedzieli o Foundation:
„Pozbywając się ograniczeń siatki budynków, dążymy do przedefiniowania city builderów, zachęcając graczy do kreatywności i promując imersję.
Silnik Hurricane oddaje w ręce graczy narzędzia, które umożliwiają tworzenie rozległych miast –będą one rozwijały się organicznie w środowisku pozbawionym siatki, co jest bardziej adekwatne dla epoki średniowiecza.
Sugestie i pomysły społeczności Foundation były wyjątkowo pomocne w kształtowaniu i ulepszaniu gry. Jednocześnie kreatywność z jaką wykorzystywali oni edytor do tworzenia monumentów była dla nas absolutnie imponująca.
Pełna wersja gry będzie zawierała 70 budynków, ponad 15 monumentów oraz pełne wsparcie dla modów, jak również zaawansowany system misji, urozmaiconych wydarzeniami fabularnymi”.
Andy Ashton, Polymorph Games
W Foundation naszym zadaniem jest oczywiście budowa prężnego i dobrze prosperującego miasta, co może stanowić niemałe wyzwanie. Aby dbać o zrównoważony rozwój osady, musimy budować łańcuchy produkcji, uzależnione od dostaw wszelkiego rodzaju surowców. Istotne znaczenie ma więc wybór lokalizacji, aby zapewnić sobie dostęp do wszystkich niezbędnych towarów, dzięki czemu każdy mieszkaniec będzie mieć materiały do pracy.
To, co naprawdę wyróżnia Foundation spośród innych produkcji tego typu, to możliwość projektowania własnych budynków. Każdy zamek czy kościół, jaki będziemy chcieli wznieść, można dowolnie modyfikować za pomocą obecnego w grze edytora. Co więcej, kształt czy wielkość poszczególnych budowli ma mieć bezpośrednie przełożenie na rozgrywkę, dzięki czemu okaże się ona jeszcze bardziej urozmaicona, a my będziemy mogli pobawić się w średniowiecznego architekta.