autor: Sebastian Purtak
Ancient Cities. Następcy Cities Skylines, na których warto czekać
Spis treści
Ancient Cities
ANCIENT CITIES W PIGUŁCE
- Twórcy: Uncasual Games
- Data premiery: 2020 rok
- W skrócie: walka o przetrwanie w późnym neolicie
Lekcję historii zamkniemy, cofając się do czasów przed faraonami i ogrodami Babilonu – do neolitu, gdzie każdego dnia ludzie toczyli bezwzględną walkę z naturą, a pole uprawne stanowiło szczyt zaawansowanej techniki. Ancient Cities to tytuł, o którym mogliście już usłyszeć, a to za sprawą ciekawego pomysłu przeniesienia gatunku w realia prehistorii.
Skala rozgrywki będzie tu odpowiednio mniejsza, gdyż do naszej dyspozycji oddane zostanie walczące o przetrwanie plemię zbieraczy i łowców. W dużej mierze będziemy też uzależnieni od warunków środowiska naturalnego, które ma być w pełni symulowane, przez co nadmierna eksploatacja jednego terenu szybko skończy się niedoborem żywności i surowców. Mniejsza skala zabawy pozwoliła też twórcom bardziej spersonalizować naszych mieszkańców, dzięki czemu będą oni tworzyć struktury społeczne uwzględniające hierarchię i więzy rodzinne.
Premiera Ancient Cities została zapowiedziana na przyszły rok, ale już teraz gra wzbudziła spore zainteresowanie. Obserwując fragmenty rozgrywki, można zauważyć, że bliżej jej będzie do Banished niż do klasycznych city builderów. Jeśli więc zastanawiacie się, czy Wasze zdolności planistyczne i organizacyjne sprawdziłyby się w naprawdę zamierzchłej przeszłości, warto pamiętać o Ancient Cities.