Command & Conquer – wojna w Zatoce Perskiej. Nietypowe inspiracje, dzięki którym powstały gry
Spis treści
Command & Conquer – wojna w Zatoce Perskiej
- Gatunek: strategia czasu rzeczywistego
- Rok premiery: 1995
- Producent: Westwood Studios
Studio Westwood zasłynęło dzięki Diunie II – grze, która w zasadzie zdefiniowała gatunek RTS-ów, spopularyzowany później przez nie mniej sławne Command & Conquer. Ci sami twórcy, ta sama rozgrywka i rozwinięcie znanych już pomysłów. Poprzednio wykorzystano motywy z prozy Franka Herberta, a przy C&C postawiono na alternatywną wersję naszego świata z dwiema fikcyjnymi frakcjami: Brotherhood of Nod i Global Defense Initiative walczącymi o dostęp do tajemniczej substancji Tiberium. Czyli klasyczny sequel zrobiony z dużo większym rozmachem, tylko w nieco innych klimatach? No prawie.
W taki trochę zakamuflowany sposób Command & Conquer przedstawiało swoją wersję wojny w Zatoce Perskiej, czyli zakończonej cztery lata wcześniej operacji Pustynna burza, mającej na celu wyzwolenie zaanektowanego przez armię iracką Kuwejtu. Podczas gdy wiele innych gier z tamtego okresu zupełnie bezpośrednio pozwalało wcielić się w siły koalicji walczące z Irakiem, C&C robiło to nieco skrycie, zyskując tym samym więcej swobody twórczej i jednocześnie unikając wszelkich kontrowersji.
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie