Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 10 kwietnia 2014, 16:15

autor: Filip Grabski

World of Subways. Najbardziej absurdalne i dziwaczne symulatory - na kozie się nie skończy

Spis treści

World of Subways

World of Subways to seria gier (czwarta część jest w produkcji) skupiająca się na jeżdżeniu metrem jako pasażer bądź motorniczy. Ekstremalnie wysoki poziom ekscytacji towarzyszący zabawie w dowolny odcinek tej epickiej sagi jest doskonale podsumowany tekstem ze zwiastuna World of Subways 3: London Underground – „dołącz do zabawy i odkryj słynną londyńską Circle Line nie wychodząc z domu”. Dziękuję za propozycję. Chętnie pojadę metrem jednocześnie siedząc przed monitorem we własnym mieszkaniu. Ale Londyn to miejsce akcji „trójki” - chętni mogą przejechać się po 22 kilometrach torów między New Jersey a Manhattanem (część pierwsza) lub zwiedzić berlińską linię U7 – najdłuższą trasę tamtejszej podziemnej kolejki. A wiecie, co czeka na was w części czwartej? Tak jest! Znowu Nowy Jork!

Choć już sam zwiastun jest śmiertelnie nudny to trzeba przyznać, że świat gry wygląda naprawdę ładnie. Wszystkie elementy na przystankach i wewnątrz wagonów (interaktywne przełączniki – to jest to!) zostały pieczołowicie odwzorowane na podstawie ich rzeczywistych odpowiedników – aż chciałby się zamienić zwykłe chodzenie po tych mapkach w jakiś soczysty, wirtualny thriller. A może tak naprawdę World of Subways to fasada, a dla najbardziej wytrwałych „kolejkowiczów” przygotowano coś w rodzaju Nocnego pociągu z mięsem?

Desert Bus

Czy może być cos nudniejszego od jazdy metrem? Ano może. Desert Bus to symulator kierowcy autobusu, który musi pokonać trasę Tuscon, Arizona – Las Vegas, Nevada. Trik polega na tym, że gry nie można pauzować, maksymalna prędkość pojazdu to 45 mil na godzinę, a cała trasa (której przejechanie warte jest aż 1 punkt) zajmuje 8 godzin czasu rzeczywistego. Desert Bus zyskał tytuł najnudniejszej gry świata i pojawił się też w wersji na urządzenia mobilne, co z kolei pozwoliło zebrać pokaźną sumę na cele charytatywne.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej